Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου 2009

2010 ευχές σε όλο τον κόσμο...

Ας ελπίσουμε ότι φέτος όλος ο κόσμος θα γίνει καλύτερος . Και μπορεί να γίνει καλύτερος αν προσπαθήσουμε όλοι μαζί, αν δεν αδιαφορήσουμε, αν νοιαστούμε πραγματικά για το συνανθρωπό μας, τη φύση, τον κόσμο που ζούμε. Αν καταλάβουμε πως εμείς είμαστε η αλλαγή αυτού του κόσμου! Καλή χρονιά σε όλους!


Οι Maraveyas Ilegal στην Κω!

Χτες το βράδυ στο μουσικό κέντρο Απόπλους και στο πλαίσιο της βράβευσης των νεοεισαχθέντων φοιτητών στα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας εμφανίστηκαν οι Maraveyas Ilegal. Ήταν η δεύτερη εμφανισή τους στο νησί της Κω, μιας και πέρσι είχαν έρθει προσκεκλημένοι της Λέσχης Lions και είχαν εμφανιστεί στο "Επί σκηνής καμώματα".


 Ο Κωστής Μαραβέγιας σπούδασε Αρμονία, Αντίστιξη, Φούγκα, κλασσική κιθάρα πιάνο και κρουστά καθώς και Στατιστική στο Πανεπιστήμιο του Μπάρι της Ιταλίας. Το 1996 σχημάτισε το συγκρότημα X-darawish, ένα πολυεθνικό σχήμα με Έλληνες, Ιταλούς και Αλγερινούς μουσικούς. Ηχογράφησε δυο cd εκ των οποίων το τελευταίο ‘una ratsa μία φάτσα’ (FM records, il manifesto), πούλησε 15.000 αντίτυπα σε Ελλάδα και Ιταλία. Τον Ιούνιο του 2003 κυκλοφόρησε η πρώτη του προσωπική δουλειά από την FM records με τίτλο 'Ραδιοπειρατής'.Το καλοκαίρι του 2004 συμμετείχε στην περιοδεία του Διονύση Σαββόπουλου καθώς και στις παραστάσεις "Η συναυλία των κεριών" στο Ηρώδειο. Το 2005 ακολούθησε για δεύτερη συνεχή χρονιά, η συνεργασία του με το Διονύση Σαββόπουλο αυτή τη φορά στην παράσταση "Αχαρνής και τραγούδια για νέους κανταδόρους".



Από το Νοέμβριο του 2005 συμμετέχει στην Ορχήστρα του Δρόμου μαζί με τους Παναγιώτη Καλαντζόπουλο, Ευανθία Ρεμπούτσικα, Γιώτα Νέγκα και Έλλη Πασπαλά.

Τον Ιούλιο του 2007 κυκλοφόρησε το δεύτερο LP του ‘Μaraveyas Ιlegal’ με την πολυεθνική του μπάντα, από την εταιρεία Cantini σε παραγωγή Παναγιώτη Καλαντζόπουλου. Βαλκανικές ηλεκτρικές κιθάρες, latin τρομπέτες, εβραϊκά σαξόφωνα και κλασσικό τσέλο συνδυάζονται τέλεια με ska, reggae, rock, punk και r&b ρυθμούς, με την επιρροή της παραδοσιακής ελληνικής μουσικής αλλά και τσιγγάνικων μελωδιών γεμάτων από μέρη ελεύθερου αυτοσχεδιασμού. Ο δίσκος αυτός εισήγαγε στην ελληνική δισκογραφία έναν καινούργιο ήχο που δεν είχε ξανακουστεί μέχρι τότε. Στο ‘Ilegal’ ο Κωστής Μαραβέγιας επικοινωνεί τις αντιλήψεις του για την αγάπη, τα όνειρα και τα ταξίδια ενώ σχολιάζει μέσω των τραγουδιών του τη ματαιότητα που κρύβει ο πόθος για τα χρήματα, ο ρατσισμός κι ο ιμπεριαλισμός.

Στη μουσική του ο Μαραβέγιας αναμειγνύει τις ελληνικές μουσικές φόρμες με το ιταλικό, το ισπανικό και το μεσογειακό ταμπεραμέντο. Ο δίσκος ακούγεται σαν μία ραδιοφωνική μουσική εκπομπή με θέμα: Ταξίδι στη ζωή.Τα υλικά είναι η γιορτή , η χαρά, η αγάπη, το πάθος και η αγωνία για ειρήνη. (πηγή http://el-vima.gr/content/view/2174/46/lang,el/)

Η χτεσινή παρουσία του συγκροτήματος ήταν μια παράσταση όλο ζωντάνια! Ο Κωστής Μαραβέγιας και οι μουσικοί που τον συντροφεύουν, κατάφεραν να κερδίσουν το σύνολο του ακροατηρίου με τη γεμάτη ρυθμό μουσική τους και το αμείωτο κέφι τους, αν και φαντάζομαι πως οι περισσότεροι από τους παριστάμενους δεν ήξεραν καν το συγκρότημα. Η θεατρικότητα στην παρουσίαση των τραγουδιών, οι χορευτικές φιγούρες και το πάθος των νέων αυτών ανθρώπων μας έκαναν να σηκωθούμε να χορέψουμε και να τραγουδήσουμε μαζί τους! .Εκρηκτικοί μουσικοί ήχοι, εξωτικοί ρυθμοί και τραγούδια που οι στίχοι τους σε ταξίδευαν από την Ελλάδα ως την εγγύς Ανατολή αποτέλεσαν τα κύρια συστατικά της επιτυχίας της χτεσινής εμφάνισης των Maraveyas Ilegal!

Και μια μουσική γεύση από χτες!

Παρασκευή, 25 Δεκεμβρίου 2009

Χρόνια Πολλά!


Καλά Χριστούγεννα και ευχές σε όλους ! Να περάσετε υπέροχες γιορτές!

Τρίτη, 22 Δεκεμβρίου 2009

Κυριακή, 20 Δεκεμβρίου 2009

Σχολική εφημερίδα

Αγαπητοί φίλες και φίλοι σας παρουσιάζουμε την σχολική εφημερίδα του 1ου Ιπποκρατείου Γυμνασίου Κω "Σε γενικές γραμμές", για την οποία δούλεψαν με πολύ κέφι οι συντελεστές της! Αυτό είναι το πρώτο τεύχος για φέτος και είναι πολύ πλούσιο και γεμάτο ενδιαφέροντα άρθρα. Ευχαριστούμε την καθηγήτρια Ελένη Κρικέλη, που μας την έστειλε σε ηλεκτρονική μορφή για να την αναρτήσουμε, και το φίλο και συνάδελφο Γιώργο Ιωσηφίδη, που μας βοήθησε στις απαραίτητες μετατροπές!
Καλή ανάγνωση!


ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ2010-1

Entre les murs

Την Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου παρακολουθήσαμε την ταινία Entre les murs (Ανάμεσα στους τοίχους , επί το ελληνικότερον) . Μια ταινία από την οποία "δανειστήκαμε "τον τίτλο της για το ιστολόγιο μας.
Η υπόθεση της ταίνίας είναι η εξής : Ο Φρανσουά και οι καθηγητές συνάδελφοι του, προετοιμάζονται για την καινούργια σχολική χρονιά, στο γυμνάσιο μιας σκληρής, εργατικής συνοικίας. Οπλισμένοι με τις καλύτερες προθέσεις, δεν πτοούνται από τις δύσκολες συνθήκες εργασίας και θα προσπαθήσουν με όλες τους τις δυνάμεις να μεταδώσουν γνώση, στους μαθητές τους.
Κουλτούρες και συμπεριφορές έρχονται σε αντιπαράθεση μέσα στη τάξη, σε έναν μικρόκοσμο που αντιπροσωπεύει τη Γαλλία του σήμερα. Οι μαθητές είναι διασκεδαστικοί αλλά και δύστροποι. Αυτό μπορεί να υπονομεύσει τον ενθουσιασμό των χαμηλόμισθων καθηγητών. Ο Φρανσουά επιμένει να διατηρεί στη τάξη μια ατμόσφαιρα σεβασμού και αξιοπρέπειας. Απορρίπτει τη σοβαροφάνεια και τον αυταρχισμό. Είναι σε ακραίο βαθμό ειλικρινής και αυτό είναι πρωτόγνωρο για τους μαθητές. Όμως έρχεται μια στιγμή που οι αρχές που έχει επιβάλει στη τάξη του δοκιμάζονται, όταν ένας μαθητής αμφισβητεί τις μεθόδους του.


Μετά την προβολή συζήτησαμε με τα παιδιά του Γ4 για την ταινία και οι απόψεις τους ήταν πολύ ενδιαφέρουσες. Όλοι συμφώνησαν ότι η ταινία ήταν πολύ ρεαλιστική και γι' αυτό άρεσε σε όλους και δεν κουράστηκαν από την ντοκυμαντεριστική μορφή της.
Ο Δημήτρης εξέφρασε την άποψη ότι οι μαθητές στην ταινία ήταν πολύ διαφορετικοί από τους συμμαθητές του, χωρίς καμιά όρεξη για μάθηση και αυτό που δεν του άρεσε καθόλου ήταν που παρουσιάζονταν θρασύτατοι και ασεβείς απέναντι στον καθηγητή τους.
Η Δανάη και ο Γιάννης διαφώνησαν μαζί του και είπαν πως η προβληματική συμπεριφορά τους οφείλεται στις διαφορετικές χώρες από τις οποίες κατάγονται και αυτό συνεπάγεται και διαφορετικές κουλτούρες.
Ο Γιάννης πάλι θεώρησε ότι ο καθηγητής ήταν πολύ ελαστικός με τους μαθητές του και έπρεπε να είναι περισσότερο αυστηρός και τιμωρητικός. Ωστόσο, στη συνέχεια και ο ίδιος παραδέχτηκε πως ένας τέτοιος καθηγητής θα του άρεσε να τον διδάσκει.
Συγκεκριμένα επεισόδια που τους έκαναν εντύπωση ήταν η ήρεμη και ψύχραιμη αντίδραση του καθηγητή στην ερώτηση περί ομοφυλοφιλίας (Δανάη), η διαμάχη των μαθητών για το ποδόσφαιρο που έφερε στην επιφάνεια τον υποβόσκοντα ρατσισμό (Μανώλης, Γιάννης, Ανθούλα) το τατουάζ του Σουλειμάν, το οποίο προερχόταν από το Κοράνι (Νίκος, Χασάν) και η προβολή της εργασίας του Σουλειμάν από τον καθηγητή (Άννα, Αουρόρα, Κατερίνα), γεγονός που τον έκανε να νιώσει αποδεκτός από τους συμμαθητές του.
Όλοι συμφωνήσαμε πως οι διαφορετικές κουλτούρες των παιδιών ήταν αυτές που ευθύνονταν σε μεγάλο βαθμό για την εκρηκτικότητα των σχέσεων στην τάξη και πως ο ίδιος ο καθηγητής, παρά τα όποια ανθρώπινα λάθη του, κατέβαλλε προσπάθειες να γεφυρώσει τις διαφορές.
Και κλείσαμε με τα λόγια του σκηνοθέτη Λοράν Καντέ:
..........Το φιλμ δεν προσπαθεί να υπερασπισθεί ή να κατηγορήσει καμία πλευρά. Όλοι έχουν στιγμές αδυναμίας και εκρήξεων, στιγμές μεγαλείου και μικροπρέπειας. Ο καθένας μπορεί να εκθέσει την διορατικότητα και την τύφλωσή του, την αδικία και τη κατανόηση. Ίσως έχω την εντύπωση πως το φιλμ εκφράζει κάτι παραδοξολογικά θετικό: Σε ένα σχολείο πολύ χαοτικό, που δεν μπορεί να κρύψει το πρόσωπό του, υπάρχουν στιγμές απογοήτευσης, αλλά και περιπτώσεις τεράστιας ευτυχίας. Από αυτό το υπέροχο χάος, μπορεί να γεννηθεί η ευφυΐα και η νοημοσύνη.........

Σάββατο, 19 Δεκεμβρίου 2009

Ενάντια στο ρατσισμό!





































Οι μαθητές των τμημάτων Γ2 και Γ4 δημιούργησαν αφίσες ενάντια στον ρατσισμό κάθε είδους και τις ανάρτησαν στο χώρο του σχολείου την ημέρα της γιορτής των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Μπράβο σε όλα τα παιδιά!

Τετάρτη, 16 Δεκεμβρίου 2009

Βιβλιοπροτάσεις για τα Χριστούγεννα!

Η Λέσχη Ανάγνωσης του 1ου Γυμνασίου προτείνει βιβλία για τις αναγνωστικές αποδράσεις των Χριστουγέννων και φυσικά για τα δώρα που θα κάνετε! Βιβλιοφάγοι αναγνώστες μας ιδού οι προτάσεις μας!

Η Γιώτα προτείνει
"Το κορίτσι με το τατουάζ", Στιγκ Λάρσον, εκδόσεις Ψυχογιός
H Χάριετ Βάνιερ εξαφανίστηκε πριν από τριάντα έξι χρόνια κατά τη διάρκεια ενός καλοκαιρινού φεστιβάλ στο σουηδικό θέρετρο Χέντεμπι. Παρά τις έρευνες της αστυνομίας, δε βρέθηκε ποτέ κανένα ίχνος της δεκαεξάχρονης κοπέλας. Το έσκασε; Έπεσε θύμα απαγωγής; Ή θύμα δολοφονίας; Κανείς δε γνωρίζει - η υπόθεση έκλεισε, όλοι ξέχασαν τις λεπτομέρειες. Όλοι, εκτός από το θείο της Χάριετ, τον Χένρικ Βάνιερ, έναν ηλικιωμένο βιομήχανο, που έχει βάλει σκοπό της ζωής του να λύσει το μυστήριο προτού πεθάνει. Στους τοίχους του γραφείου του υπάρχουν σαράντα τρία κορνιζαρισμένα λουλούδια. Τα επτά πρώτα ήταν δώρα από την ανιψιά του. Τα υπόλοιπα έφταναν ανώνυμα κάθε χρόνο στα γενέθλιά του. Έτσι αρχίζει το MILLENNIUM, μια περιπέτεια εγκλήματος και τιμωρίας, σεξουαλικής διαστροφής και οικονομικής απάτης, αλλά και μια τρυφερή ερωτική ιστορία ανάμεσα σε έναν κατατρεγμένο δημοσιογράφο και ένα ανορεκτικό κορίτσι με τατουάζ, άσο στους υπολογιστές. Ένα μνημειώδες πολιτικοοικονομικό αλλά και ερωτικό θρίλερ που προκάλεσε αίσθηση σε όλη την Ευρώπη!


Η Στέλλα προτείνει
"Για ένα αγόρι", Νικ Χόρνμπυ, εκδόσεις Πατάκη




O Will κοντεύει να κλείσει τα σαράντα και δεν έχει δουλέψει ποτέ στη ζωή του. Πιστεύει ότι κάθε άνθρωπος είναι από μόνος του ένα νησί αποκομμένος από τους άλλους. Χωρίζει την ημέρα σε μονάδες χρόνου, τις οποίες καταναλώνει παίζοντας μπιλιάρδο, βλέποντας τηλεόραση, συχνάζοντας σε κοσμικά εστιατόρια και κυρίως κυνηγώντας γυναίκες, αναζητώντας μια όχι και τόσο μόνιμη και σταθερή σχέση. Όταν ανακαλύπτει πως με τις ανύπαντρες μητέρες του είναι ευκολότερο να διακόψει τη σχέση χωρίς να αισθάνεται ενοχές, αρχίζει να πηγαίνει σε μια ομάδα υποστήριξης ανύπαντρων γονέων ψάχνοντας νέες γνωριμίες.
Ο Marcus είναι ένα δωδεκάχρονο αγόρι που αντιμετωπίζει δυσκολίες. Στο σχολείο δε μπορεί να προσαρμοστεί. Στο σπίτι η μητέρα του κλαίει συχνά λόγω ψυχολογικών προβλημάτων. Ο Marcus θα γνωρίσει τον Will και θα τον βοηθήσει να ωριμάσει. Ο Will θα γνωρίσει τον Marcus και θα τον βοηθήσει να αποκτήσει περισσότερη αυτοπεποίθηση.


Η Κατιάνα προτείνει
¨Η εποχή των υακίνθων", Τούλα Τίγκα, εκδόσεις Πατάκη


Μπαίνει στην εφηβεία. Κι έχει τόσα που την απασχολούν: τα παραπάνω της κιλά, το συμμαθητή της με τα γλυκά μάτια, το νέο σύντροφο της μητέρας της και πάνω απ όλα την κόρη που αυτός φέρνει μαζί του. Θα καταφέρει τελικά να τη δει σαν τη νέα της αδερφή;


Η Ελένη προτείνει
"Ο θείος Πέτρος και η εικασία του Γκόλντμπαχ", εκδόσεις Καστανιώτη

O θείος Πέτρος είναι ένα αίνιγμα. Oι πρεσβύτεροι της οικογενείας Παπαχρήστου τον απορρίπτουν ως "αποτυχημένο της ζωής". Ωσότου ο αφηγητής-ανιψιός του ανακαλύπτει ότι ήταν κάποτε φημισμένος μαθηματικός, τόσο ιδιοφυής και παράτολμος ώστε να αφιερώσει τη ζωή του στην περιβόητη "Eικασία του Γκόλντμπαχ", ένα πρόβλημα που προσπαθούσαν εις μάτην να επιλύσουν γενεές μαθηματικών. H ανακάλυψή του αυτή θα οδηγήσει σε αλυσιδωτές αντιδράσεις...


Ο Αργύρης μας προτείνει
"Το ημερολόγιο ενός σπασίκλα", Τζέφ Κίνι, εκδόσεις Ψυχογιός


"Μια μέρα θα γίνω διάσημος, αλλά για την ώρα είμαι ακόμη στο γυμνάσιο μαζί με ένα μάτσο βλαμμένους." Το να είσαι μικρός είναι φρίκη ώρες ώρες. Και κανένας δεν το γνωρίζει καλύτερα από τον Γκρεγκ Χέφλι που βρίσκεται ξαφνικά στο γυμνάσιο, όπου μικροκαμωμένα πιτσιρίκια μοιράζονται τους διαδρόμους του σχολείου με μαντραχαλάδες, οι οποίοι έχουν κιόλας αρχίσει να ξυρίζονται. Στο Ημερολόγιο ενός Σπασίκλα, ο συγγραφέας και εικονογράφος Τζεφ Κίνι μας συστήνει έναν απροσδόκητο ήρωα. Και όπως γράφει κι ο Γκρεγκ στο ημερολόγιό του: Μην περιμένετε να δείτε τίποτε "Αγαπημένο μου ημερολόγιο", αυτό, και "Αγαπημένο μου ημερολόγιο", εκείνο, εντάξει; Ευτυχώς για εμάς, αυτό που ο Γκρεγκ λέει πως δε θα κάνει και αυτό που, τελικά, κάνει είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα.


Η Δανάη προτείνει
"Ψίθυροι αγοριών", Βούλα Μάστορη, εκδόσεις Πατάκη


Γιατί να μην είχε κυκλοφορήσει αυτό το βιβλίο όταν περνούσα κι εγώ τη δική μου εφηβεία; Ίσως να μην είχα ανακαλύψει το νόημα του κόσμου. Αλλά σίγουρα οι γονείς μου δε θα ζούσαν έως σήμερα με την πεποίθηση ότι ο ΟΤΕ είχε οργανώσει ολόκληρη σκευωρία εναντίον της οικογένειάς μας όσο πήγαινα σχολείο. Διότι μπορεί η συγγραφέας Βούλα Μάστορη στο τελευταίο της μυθιστόρημα ‘Ψίθυροι αγοριών’ να μπαίνει στα ενδότερα ενός αρσενικού εφηβικού μυαλού, στην ουσία όμως χαρίζει απλόχερα στα νεαρά κορίτσια ένα εγχειρίδιο με οδηγίες χρήσεως προς πάσης φύσεως πελαγωμένους.
Η ιδέα του βιβλίου γεννήθηκε άλλωστε μέσα από την ανάγκη των ίδιων των αγοριών να αποσπάσουν κι αυτοί λίγη από τη λογοτεχνική φροντίδα. Σε μια εκπαιδευτική συνάντηση που είχε η συγγραφέας με μια τάξη μαθητών στη Στοά του Βιβλίου ένα νεαρό αγόρι την πλησίασε και της παραπονέθηκε ότι σε όλα της τα προηγούμενα βιβλία καταπιανόταν με το γυναικείο φύλο. Όπερ και εγένετο ο Παύλος.
Παρακολουθώντας τη μετάβασή του από την παιδική στην εφηβική ηλικία μέσα από χιουμοριστικούς και ιντερνετικούς διαλόγους ανακαλύπτουμε όλα αυτά που οι άνδρες δε λένε ποτέ μεταξύ τους. Και για του λόγου του αληθές, η Μάστορη παραγκωνίζει τη σεμνοτυφία χάρην της αληθοφάνειας και μας παρουσιάζει έναν αθυρόστομο έφηβο, σαν αυτούς που σπάνια συναντάμε τυπωμένους στο χαρτί. Πρόκειται άλλωστε για μια συγγραφέα που ζει και γράφει για το σήμερα. Φανατικό μέλος του facebook, αδυνατεί να φανταστεί το πρωινό να ξεκινάει χωρίς μια καλημέρα σε όλους τους ‘friends’ της. Δεν έχει κάποιο αγαπημένο ηλεκτρονικό προορισμό ούτε συνηθίζει να περνάει πολλές ώρες στο internet, όμως διατηρεί το προσωπικό της site όπου απαντάει η ίδια στις ερωτήσεις των αναγνωστών της. Και παρόλο που ως συγγραφέας αγαπάει πολύ το βιβλίο, υποστηρίζει το ηλεκτρονικό βιβλίο με την ελπίδα να σωθούν έστω κάποια δενδράκια παραπάνω.
(Εύα Νικάκη, απο το http://www.protagon.gr/)


Η Φιλίτσα προτείνει
"Τα Χέγια", Ζώρζ Σαρρή

Η Μάτα τελειώνει το λύκειο στη Λαμία, ξέγνοιαστη, με τον πατέρα της και την ανύπαντρη θεία της. Ωστόσο, της κρύβουν κάποιο μυστικό. Η μητέρα της ποιά ήτανε; Ζει ή στ αλήθεια έχει πεθάνει; Πρέπει, θέλει να το μάθει. Και τελικά, άθελά της μαθαίνει ποιός ήτανε ο πατέρας της, Θα σκοντάψει βίαια πάνω στο παρελθόν του. Θα συγκρουστεί μαζί του.[..


Η Μιράντα προτείνει
"Γεύση πικραμύγδαλου, Μάνος Κοντολέων, εκδόσεις Πατάκη


Η Φαίδρα κι ο Οδυσσέας είναι δυο νέοι στα δεκαοχτώ τους χρόνια. Εκείνη σπουδάζει θεατρολόγος, αυτός μαθηματικά και μουσική. Η Φαίδρα κι ο Οδυσσέας θα ερωτευτούν ο ένας τον άλλον. Ο έρωτάς τους όμως δε θα είναι μια ανέφελη περίοδος της ζωής τους, αλλά η τραγική στιγμή δύο νέων ανθρώπων που βρίσκονται αντιμέτωποι με την αδυσώπητη παρουσία του AIDS.
Η Λέσχη μας εύχεται Καλά Χριστούγεννα και καλές αναγνώσεις σε όλους σας!

Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου 2009

Λέσχη Ανάγνωσης

Το Σάββατο που μας πέρασε και παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες –έβρεχε καταρρακτωδώς !- συναντηθήκαμε για να συζητήσουμε για τα «Τρία ανθρωπάκια», το βιβλίο του Α.Δοξιάδη. Η γενική εντύπωση ήταν πως το βιβλίο ήταν αλλιώτικο από όσα είχαμε διαβάσει ως τώρα, είτε στη λέσχη είτε στις προσωπικές μας αναγνώσεις.


Σε αρκετούς το περιεχόμενο του βιβλίου θύμισε το γνωστό παραμύθι «Τα τρία γουρουνάκια» ( τρία αδέρφια, που κινδυνεύουν από την ίδια απειλή και ένας «κακός» που τους κυνηγά ). Αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι ότι ο καθένας ξεχωριστά από τα αδέρφια προσπαθεί να αποφύγει τη μοίρα του, αν και οι τρόποι που επιλέγουν είναι αυτοί που τους οδηγούν τελικά με μαθηματική ακρίβεια στη συνάντηση με το πεπρωμένο τους. Ο Αλ διαλέγει το χρήμα ως λύση και πατά επί πτωμάτων για να ανέλθει κοινωνικά, εκμεταλλευόμενος αρχικά τη φιλία του με τον Ουέδριγκτον και αργότερα το θάνατο του. Ο Νικ πιστεύει ότι η δόξα θα τον σώσει, αλλά και πάλι πέφτει έξω. Ακόμη μας απασχόλησαν τα αίτια αλλαγής της συμπεριφοράς του Πέπε Τερανόβα –τελικά γιατί δεν προβαίνει στη δολοφονία του Λη Φρανκ; Ακούστηκαν ενδιαφέρουσες απόψεις από όλα τα μέλη, αν και οι εκπρόσωποι του γυναικείου φύλου ήταν της άποψης ότι η μεταμέλεια του οφειλόταν στην ευαισθησία του απέναντι στο Λη και τα ορφανά που προστάτευε, σε ένα πολύ ανθρώπινο συναίσθημα τελικά. Τέλος, μας έκανε εντύπωση η απουσία γυναικών-ηρωίδων από το βιβλίο, ενώ όπου υπήρχε αναφορά σε αυτές ( Θέλμα, Ερμίν) ήταν υποτιμητική (η Θέλμα, χαρακτηρίζεται «σκρόφα», όταν κοιμάται με τον αδερφό του Αλ, και η Ερμίν παρουσιάζεται «στρουμπουλή και με δύναμη παλαιστή»! ).



Η γλώσσα του μυθιστορήματος ακολουθεί τη μορφή που αρμόζει σε παραμύθι και αυτό που άρεσε στην πλειονότητα των μελών είναι ότι η διήγηση δεν είχε καμιά περιττολογία. Το παιχνίδι με τα ονόματα των ηρώων – Τόνιο Λούπο,( όπου lupo στα λατινικά ο λύκος), Πέπε Τερανόβα, ( terranova η νέα γη ) – καθώς και οι ιστορικές και πολιτισμικές έμμεσες αναφορές ( μετανάστευση στη Γη της επαγγελίας, την Αμερική, βωβός – ομιλών κινηματογράφος, Β' Παγκόσμιος πόλεμος) αποτελούν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του βιβλίου.
Κλείσαμε τη συζήτηση με την τελευταία φράση του βιβλίου : «….Σε τελευταία ανάλυση σημασία δεν έχει η αιτία αλλά η τιμή.»…..
Βαθμολογία
: 9

Πέμπτη, 10 Δεκεμβρίου 2009

Παγκόσμια Ημέρα Των Δικαιωμάτων του Παιδιού


Αύριο γιορτάζουν τα παιδιά όλου του κόσμου. Τα δικαιώματα τους αποτελούν μια αναμφισβήτη πραγματικότητα και θα αναφερθούμε σ' αυτά.Το σημαντικότερο κείμενο για τα δικαιώματα του παιδιού, η Διεθνής Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού, ρυθμίζει τις υποχρεώσεις των κρατών για την προστασία και προαγωγή των δικαιωμάτων του παιδιού.
Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών το 1989 και τέθηκε σε ισχύ στις 2 Σεπτεμβρίου 1990. Μέχρι σήμερα έχει κυρωθεί από 191 χώρες. Στην Ελλάδα κυρώθηκε στις 3 Δεκεμβρίου του 1992 με τον Ν.2101/92.

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες δικαιωμάτων:
• Προστασία (από κάθε μορφής κακοποίηση, εκμετάλλευση, διάκριση, ρατσισμό, κ.λπ.)
• Παροχές (δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, την ψυχαγωγία, κ.λπ.)
• Συμμετοχή (δικαίωμα στην έκφραση γνώμης, την πληροφόρηση, τον ελεύθερο χρόνο, κ.λπ.)

Πιο κάτω ακολουθούν αποσπάσματα από τη Χάρτα των Δικαιωμάτων του Παιδιού :


'Aρθρο 13
1. Το παιδί έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης. Το δικαίωμα αυτό περιλαμβάνει την ελευθερία αναζήτησης, λήψης και διάδοσης πληροφοριών και ιδεών οποιουδήποτε είδους, ανεξαρτήτως συνόρων, υπό μορφή προφορική, γραπτή ή τυπωμένη, ή καλλιτεχνική ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο της επιλογής του.

'Aρθρο 14
1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη σέβονται το δικαίωμα του παιδιού για ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας.

'Aρθρο 16
1. Κανένα παιδί δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο αυθαίρετης ή παράνομης επέμβασης στην ιδιωτική του ζωή, στην οικογένειά του, στην κατοικία του ή στην αλληλογραφία του, ούτε παράνομων προσβολών της τιμής και της υπόληψής του.

'Aρθρο 28
1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα του παιδιού στην εκπαίδευση και, ιδιαίτερα, για να επιτευχθεί η άσκηση του δικαιώματος αυτού προοδευτικά και στη βάση της ισότητας των ευκαιριών:
α. Καθιστούν τη στοιχειώδη εκπαίδευση υποχρεωτική και δωρεάν για όλους.
β. Ενθαρρύνουν την ανάπτυξη διαφόρων μορφών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τόσο γενικής όσο και επαγγελματικής, τις καθιστούν ανοιχτές και προσιτές σε κάθε παιδί, και παίρνουν κατάλληλα μέτρα, όπως η θέσπιση της δωρεάν εκπαίδευσης και της προσφοράς χρηματικής βοήθειας σε περίπτωση ανάγκης.
γ. Εξασφαλίζουν σε όλους την πρόσβαση στην ανώτατη παιδεία με όλα τα κατάλληλα μέσα, σε συνάρτηση με τις ικανότητες του καθενός.
δ. Καθιστούν ανοιχτές και προσιτές σε κάθε παιδί τη σχολική και την επαγγελματική ενημέρωση και τον προσανατολισμό.
ε. Παίρνουν μέτρα για να ενθαρρύνουν την τακτική σχολική φοίτηση και τη μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης των σχολικών σπουδών.
2. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη παίρνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για την εφαρμογή της σχολικής πειθαρχίας με τρόπο που να ταιριάζει στην αξιοπρέπεια του παιδιού ως ανθρώπινου όντος, και σύμφωνα με την παρούσα Σύμβαση.
3.Τα Συμβαλλόμενα Κράτη προάγουν και ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία στον τομέα της παιδείας, με σκοπό να συμβάλλουν κυρίως στην εξάλειψη της άγνοιας και του αναλφαβητισμού στον κόσμο και να διευκολύνουν την πρόσβαση στις επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις και στις σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους. Για το σκοπό αυτόν, λαμβάνονται ιδιαίτερα υπόψη οι ανάγκες των υπό ανάπτυξη χωρών.

'Aρθρο 29
1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη συμφωνούν ότι η εκπαίδευση του παιδιού πρέπει να αποσκοπεί:
α. Στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού και στην πληρέστερη δυνατή ανάπτυξη των χαρισμάτων του και των σωματικών και πνευματικών ικανοτήτων του.
β. Στην ανάπτυξη του σεβασμού για τα δικαιώματα του ανθρώπου και τις θεμελιώδεις ελευθερίες και για τις αρχές που καθιερώνονται στο Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.
γ. Στην ανάπτυξη του σεβασμού για τους γονείς του παιδιού, την ταυτότητά του, τη γλώσσα του και τις πολιτιστικές του αξίες, καθώς και του σεβασμού του για τις εθνικές αξίες της χώρας στην οποία ζει, της χώρας από την οποία μπορεί να κατάγεται και για τους πολιτισμούς που διαφέρουν από το δικό του.
δ. Στην προετοιμασία του παιδιού για μία υπεύθυνη ζωή σε μία ελεύθερη κοινωνία μέσα σε πνεύμα κατανόησης, ειρήνης, ανοχής, ισότητας των φύλων και φιλίας ανάμεσα σε όλους του λαούς και τις εθνικιστικές, εθνικές και θρησκευτικές ομάδες και στα πρόσωπα αυτόχθονης καταγωγής.
ε. Στην ανάπτυξη του σεβασμού για το φυσικό περιβάλλον.
2. Καμία διάταξη του παρόντος άρθρου ή του άρθρου 28 δεν μπορεί να ερμηνευτεί με τρόπο που να θίγει την ελευθερία των φυσικών ή νομικών προσώπων για τη δημιουργία και τη διεύθυνση εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, υπό τον όρο ότι θα τηρούνται οι εκφρασμένες στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου αρχές και ότι η παρεχόμενη στα ιδρύματα αυτά εκπαίδευση θα είναι σύμφωνη με τις ελάχιστες προδιαγραφές που θα έχει ορίσει το Κράτος.

'Aρθρο 32
1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα του παιδιού να προστατεύεται από την οικονομική εκμετάλλευση και από την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας που ενέχει κινδύνους ή που μπορεί να εκθέσει σε κίνδυνο την εκπαίδευσή του ή να βλάψει την υγεία του ή τη σωματική, πνευματική, ψυχική, ηθική ή κοινωνική ανάπτυξή του.
2. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη παίρνουν νομοθετικά, διοικητικά, κοινωνικά και εκπαιδευτικά μέτρα για να εξασφαλίσουν την εφαρμογή του παρόντος άρθρου. Για το σκοπό αυτόν, και λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές διατάξεις των άλλων διεθνών οργάνων, τα Συμβαλλόμενα Κράτη ειδικότερα:
α. Ορίζουν ένα κατώτατο όριο ή κατώτατα όρια ηλικίας για την είσοδο στην επαγγελματική απασχόληση.
β. Προβλέπουν μία κατάλληλη ρύθμιση των ωραρίων και των συνθηκών εργασίας.
γ. Προβλέπουν κατάλληλες ποινές και άλλες κυρώσεις, για να εξασφαλίσουν την αποτελεσματική εφαρμογή του παρόντος άρθρου.

'Aρθρο 34
Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναλαμβάνουν την υποχρέωση να προστατεύσουν το παιδί από κάθε μορφή σεξουαλικής εκμετάλλευσης και σεξουαλικής βίας.
Για το σκοπό αυτόν, τα Κράτη, ειδικότερα, παίρνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα σε εθνικό, διμερές και πολυμερές επίπεδο για να εμποδίσουν:
α. Την παρακίνηση ή τον εξαναγκασμό των παιδιών σε παράνομη σεξουαλική δραστηριότητα.
β. Την εκμετάλλευση των παιδιών για πορνεία ή για άλλες παράνομες σεξουαλικές δραστηριότητες.
γ. Την εκμετάλλευση των παιδιών για την παραγωγή θεαμάτων ή υλικού πορνογραφικού χαρακτήρα.

Μαθητές του 2ου Γυμνασίου Κατερίνης έγραψαν ένα τραγούδι για τα δικαιώματα των μαθητών και το παρουσίασαν στην Ημέρα Διαλόγου με τον Συνήγορο του Παιδιού και σε εκδήλωση που ακολούθησε σε πεζόδρομο της Κατερίνης. Προσπαθήσαμε να αποδώσουμε το πνεύμα του τραγουδιού στο ακόλουθο βίντεο. Αν δεν τα καταφέραμε και τόσο καλά, ζητάμε συγγνώμη από τα παιδιά!





ΕΦΗΒΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ

Θέλουμε λόγο, φωνή
και δικαίωμα στη ζωή.
Ελευθερία στα μυαλά μας,
λίγη τρέλα στα όνειρά μας.

Έφηβοί Αγωνιστές
είναι το όνομά μας,
και αυτά που τραγουδάμε
είναι μέσα απ’ την καρδιά μας.

Ελευθερία στο λόγο,
δικαίωμα στην ισότητα.
Ζητάμε απλά να ζούμε
στην πραγματικότητα.

Η σιωπή δεν είναι λύση
κάποιος πρέπει να μιλήσει.
Πρέπει κάποιος να ακούσει
και να μας υπολογίσει.

ΡΕΦΡΕΝ
Κάντε λίγο άκρη
και αφήστε λίγο χρόνο.
Δεν τελείωσα ακόμα,
δεν θα πω ετούτα μόνο.

Έχω τόσα κι άλλα τόσα
και δεν σου χαρίζομαι.
Για τα δικαιώματά μου
φίλε εγώ αγωνίζομαι.

Τη σιωπή μου θα τη λύσω
και δε θα σου τη χαρίσω.
Τα όνειρά μου κυνηγάω
κι όταν θέλω θα μιλήσω.

Ονειρεύτηκα αγάπη,
μαζί και σεβασμό.
Κι όχι βία και πολέμους
να σκορπάνε πανικό.

Εσάς κατηγορώ
για τα άδεια όνειρά μου.
Εσάς κατηγορώ,
τώρα ήρθε η σειρά μου.

Ζητάω το δικαίωμα
στην δωρεάν παιδεία
και άμα δεν μ' ακούσετε
θα κλείσουν τα σχολεία.

Ήρθε πλέον ο καιρός,
για μέτρα δραστικά.
Ακούστε την φωνή μου
πιο ουσιαστικά.

Ο κόσμος μας είναι από
ειρήνη και αβρότητα,
ισότητα για όλους
και δημιουργικότητα.

ΡΕΦΡΕΝ

Ναι, είμαι και πάλι εδώ,
παίρνω χαρτί και στυλό
όλους αυτούς που λείπουν
τώρα εγώ εκπροσωπώ.

Άκου καλά,
προσεκτικά τι θα σου πω
τα πράγματα είναι σοβαρά
για το κοινό μας καλό.

Ομολογώ,
δεν έχω φταίξει εγώ
είναι δικιά σου η ευθύνη
και το ξέρεις καιρό.

Γι' αυτό, κάνε κάτι
σ' έχει φάει η απάθεια,
βάλε το μυαλό σου
και μη δείχνεις εμπάθεια.

Δευτέρα, 7 Δεκεμβρίου 2009

Τα παιδιά υψώνουν τη φωνή τους

Το παρακάτω βίντεο προβλήθηκε στην τελετή έναρξης της Συνόδου των Ηνωμένων Εθνών για την αλλαγή του κλίματος στην Κοπεγχάγη από το Υπουργείο Εξωτερικών της Δανίας (7 Δεκέμβρη 2009).




Πρωταγωνιστές τα παιδιά. Σαν σε εφιάλτη βλέπουν την καταστροφή του πλανήτη. Γι'αυτό και εκλιπαρούν τους απεσταλμένους στη διάσκεψη να βοηθήσουν, ώστε να σωθεί, ό,τι είναι δυνατό. Έτσι άρχισε η μεγαλύτερη σύνοδος στην ιστορία για το κλίμα.

(Πηγή΅: εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artId=4549962 )

Θα με φιλήσεις;


Χωρίς λόγια......, Ελισάβετ, Γ4

Φοβάμαι......




Την ανάρτηση αυτή την αφιερώνουμε σε όλους αυτούς που "........φοβούνται όλα αυτά που θα γίνουν για εκείνους χωρίς εκείνους......". Και θα θέλαμε να πιστεύουμε ότι είναι λίγοι (ευγενείς προσδοκίες...). Κυρίως γιατί όλα μπορούν να αλλάξουν αν εμείς οι ίδιοι το θέλουμε.....

Τετάρτη, 2 Δεκεμβρίου 2009

ΒΙΒΛΙΟΑΝΤΑΛΛΑΓΕΣ








Ανταλλαγές μεταχειρισμένων βιβλίων

Αν θέλετε να ανανεώσετε τη βιβλιοθήκη σας ή να μοιραστείτε βιβλία που σας ταξίδεψαν,
σας περιμένουμε στο Χριστουγεννιάτικο Παζάρι
στην πλατεία Ελευθερίας στις
13 Δεκεμβρίου 2009.
Φέρνοντας ένα μεταχειρισμένο βιβλίο παίρνετε σε αντάλλαγμα ένα άλλο.
ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΚΩ
(από το ιστολόγιο της Λέσχης Ανάγνωσης Κω http://leshianagnosisko.blogspot.com/
Η φωτογραφία είναι απο το http://oi-ste.blogspot.com/2009/02/blog-post_23.html )