Κυριακή, 20 Μαΐου 2012

¨"Παραμύθι χωρίς όνομα", θεατρική παράσταση

Την Πέμπτη 17 Μαιου το 1ο Γυμνάσιο Κω παρουσίασε το θεατρικό έργο Παραμύθι χωρίς όνομα στον κινηματογράφο Ορφέα. Το πρωί παρακολούθησαν την παράσταση οι μαθητές του Γυμνασίου και το απόγευμα έγινε δεύτερη παράσταση ελεύθερη για το κοινό.Την παράσταση ετοίμασαν οι καθηγήτριες κ .Κρικέλη και κ.Γεωργακά και συμμετείχαν παιδιά από τη Β και Γ Γυμνασίου.
Η υπόθεση: Σε μια ανώνυμη χώρα τα πάντα έχουν παραλύσει εξαιτίας της ανικανότητας και ηλιθιότητας των αρχόντων και της αδιαφορίας του λαού. Όταν έφτασαν στο έσχατο όριο της φτώχειας, ζήτησαν από συγγενικό κράτος ένα νέο δάνειο. Ο ηγεμόνας, αντί για δάνειο, τους έστειλε… μια γαϊδουροκεφαλή. Αυτή η προσβολή κινητοποίησε το φιλότιμο του λαού κι έτσι εκστράτευσαν ενάντια στον εχθρό. Ο πόλεμος, αυτό το συγκλονιστικό γεγονός, δίνει την ευκαιρία στον συγγραφέα να αναδείξει τα προβλήματα που αυτός προκαλεί, να ειρωνευτεί, να σαρκάσει.
Η παράσταση κατά κοινή ομολογία είχε μεγάλη επιτυχία και οφείλουμε να δώσουμε συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές της!










Τελειώνοντας το Γυμνάσιο! (Ερωτηματολόγιο!)



Πιστεύετε ότι φεύγετε γεμάτοι γνώσεις από το Γυμνάσιο; Ποιο ήταν το μάθημα που σας άρεσε περισσότερο;







Ναι, πιστεύω πως τρία χρόνια στο Γυμνάσιο απέκτησα πολλές γνώσεις. Όχι μόνο από τα βιβλία ή μόνο από τα μαθήματα αλλά και για τη ζωή. Τα αγαπημένα μου μαθήματα ήταν η Ιστορία και τα Κείμενα. Πιο πολύ τα Κείμενα, γιατί με βοήθησαν να ακολουθήσω το δρόμο της ποίησης.



Δεν πιστεύω πως είχα δώσει βάση όλα αυτά τα χρόνια στο Γυμνάσιο αλλά στην Τρίτη προσπάθησα περισσότερο από τις άλλες χρονιές. Το ένιωσα ότι είχα αλλάξει εντελώς. Τέλος πάντων εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι δεν πήρα πολλές γνώσεις –όσες θα έπρεπε- αλλά έμαθα και γω κάτι παραπάνω. Το αγαπημένο μου μάθημα ήταν …πολλά αλλά λίγο περισσότερο τα Κείμενα.





Ναι, πιστεύω πως κάτι έχω μάθει αυτά τα τρία χρόνια .Ένα από τα αγαπημένα μου μαθήματα είναι η Φυσική. Και επίσης την Τρίτη χρονιά στο Γυμνάσιο μου άρεσαν και κάποια άλλα μαθήματα –όπως η ιστορία-γιατί είδα έναν πιο ενδιαφέροντα τρόπο διδασκαλίας.





Πιστεύω ότι έφυγα με πολλές γνώσεις από το Γυμνάσιο. Έμαθα πολλά καινούρια πράγματα και το μάθημα που μου άρεσε περισσότερο από όλα ήταν τα Φιλολογικά μαθήματα και κυρίως η Ιστορία.





Πιστεύω ότι δε θα φύγω με αρκετές γνώσεις –όχι γιατί φταίνε οι καθηγητές –αλλά επειδή όλες τις χρονιές δεν άνοιγα βιβλίο! Μόνο στην Τρίτη κάτι έγινε , γιατί μου άρεσαν οι καθηγητές..Μερικοί!!!!!



Οι γνώσεις μου στο Γυμνάσιο ήταν λίγο διαφορετικές ανά τάξη :δηλ. στην Α Γυμνασίου μου άρεσε πολύ η Γεωγραφία, στη Β Γυμνασίου μου άρεσαν τα Μαθηματικά και στην Τρίτη Γυμνασίου έμαθα Ιστορία και Κείμενα.





Ναι , πιστεύω ότι φεύγω με πιο πολλές εμπειρίες και γνώσεις. Δεν μπορώ να πω ότι μου άρεσε συγκεκριμένα ένα μάθημα. Αναλόγως τον καθηγητή. Βασικά πάντα μου άρεσαν τα Αγγλικά –πέρσι και φέτος εξαιτίας της καθηγήτριας. Δεν θα πω ψέματα, για κάποιο περίεργο λόγο μου άρεσε φέτος και η ιστορία(που κανονικά δεν την πάω καθόλου!)



Εγώ πιστεύω πως το Γυμνάσιο μας πρόσφερε πολλές και πολύτιμες γνώσεις –άσχετα αν δεν το καταλαβαίναμε αυτό. Το αγαπημένο μου μάθημα ήταν τα Κείμενα και η Γλώσσα , διότι βλέπαμε ταινίες σε σχέση με το μάθημα , κάναμε ενδιαφέρουσες εργασίες και πλάκα την ώρα του μαθήματος.



Το μάθημα το οποίο μου άρεσε περισσότερο στο Γυμνάσιο ήταν η Βιολογία, γιατί έμαθα πολλές χρήσιμες πληροφορίες που θα μου χρειαστούν σίγουρα στο μέλλον. Αλλά σίγουρα και στο παρόν. Όπως για κάποιες ασθένειες και πώς να προφυλαγόμαστε.



Ναι , θα φύγω με γνώσεις στην Ιστορία, τη Χημεία και τη Βιολογία. Στην Ιστορία, διότι η κυρία στην Γ Γυμνασίου παρέδιδε το μάθημα με ένα ωραίο τρόπο, ώστε να μη διαβάζεις πολύ και να μπορείς να απαντάς. Και η Βιολογία για τι εκεί που δεν ήξερα πως λειτουργεί το σώμα , έμαθα κάποιες σημαντικές πληροφορίες για το ανθρώπινο σώμα.

]

Ναι απόκτησα πολλές γνώσεις από το Γυμνάσιο. Δεν μου άρεσε ιδιαίτερα κανένα μάθημα, τα διάβαζα από υποχρέωση στον εαυτό μου. Αλλά μου άρεσε πολύ η Ιστορία.



Ε, όχι και γεμάτη! Το αγαπημένο μου μάθημα ήταν στην Α γυμνασίου τα μαθηματικά, στη Β Γυμνασίου η Βιολογία και στη Γ Γυμνάσιου η Φυσική και η Ελένη.





Πιστεύω ότι έχω μάθει πολλά από το Γυμνάσιο και ιδιαίτερα από τις συζητήσεις που κάναμε με τους καθηγητές για την κοινωνία και τους ανθρώπους.





Πιστεύω ότι έμαθα πολλά πράγματα και το αγαπημένο μου μάθημα ήταν τα Μαθηματικά, γιατί περνούσα καλά και έμαθα πολλά πράγματα.





Νομίζω πως πήραμε πολλά πράγματα από το Γυμνάσιο και αυτό θα μας βοηθήσει στη ζωή μας. Μου άρεσε η Ιστορία και το ΚΠΑ γιατί οι καθηγητές ήταν τέλειοι.



Πιστεύω ότι φέτος είναι η πρώτη φορά που επιτέλους καταλαβαίνω τι γίνεται γύρω μου, εκτός σχολείου, στην πραγματική ζωή για την οποία λόγω της κατάστασης της χώρας πρέπει να είμαστε ενήμεροι. Αυτός είναι και ο λόγος που τα αγαπημένα μου μαθήματα ήταν η Ιστορία, γιατί κάναμε απίστευτες συζητήσεις με την κυρία .Επίσης μου άρεσε πολύ και η Φυσική.



Μπορώ να πω πως αποχωρώ από το Γυμνάσιο με υπεραρκετές γνώσεις. Σε σχέση με τα μαθήματα δεν υπάρχει κάποιο αγαπημένο μου. Κάθε χρονιά υπήρχε και κάποιο διαφορετικό. Αυτό που δε θα ξεχάσω όμως ήταν τα Μαθηματικά στην Α Γυμνασίου και τα Φιλολογικά στη Γ Γυμνασίου.





Πιστεύω ότι φεύγω με πολλές γνώσεις από το Γυμνάσιο. Το μάθημα που μου άρεσε είναι η Ελένη γιατί μου άρεσε ο τρόπος διδασκαλίας του.



Γνώσεις θα υπάρχουν. Τρία χρόνια όλο και κάτι θα έχουμε μάθει. Το μάθημα που μου άρεσε περισσότερο ήταν οι συζητήσεις μας!



Πιστεύω ότι έμαθα πολλά στο Γυμνάσιο και όχι μόνο γνώσεις από μαθήματα. Έμαθα ότι μπορώ να αλλάξω τον εαυτό μου και ότι οι αληθινοί φίλοι είναι λίγοι. Και ένα από τα μαθήματα που μου άρεσαν πολύ ήταν η Ιστορία.



Δεν μου άρεσε τίποτα. Αλλά έχω γνώσεις από την Ιστορία.







Τι θα αλλάζατε αν μπορούσατε από τα τρία χρόνια φοίτησης στο Γυμνάσιο;



Τα μαθήματα και το κτίριο.



Μερικούς καθηγητές και τον τρόπο διδασκαλίας τους.



Θα άλλαζα τα νεύρα των καθηγητών.



Θα άλλαζα το σχολείο,(σχεδόν όλοι οι μαθητές απάντησαν πως θα άλλαζαν το κτίριο του σχολείου…)



Τη γνώμη μου για τα μαθήματα .



Θ α άλλαζα μερικούς καθηγητές και τον εαυτό μου.



Το μάθημα της Γυμναστικής, δηλ. να είχε πιο πολλές δραστηριότητες.



Θά  άλλαζα το πώς ήμουν τα δύο πρώτα χρόνια! Πιστεύω ότι αυτή η τελευταία χρονιά κατάφερα να βγάλω τον καλύτερο μου εαυτό και έγινα πιο κοινωνική με τους νέους συμμαθητές μου.



Θα ήθελα από την αρχή να ήμουν με το ίδιο τμήμα της Γ Γυμνασίου, γιατί στο προηγούμενο τμήμα δεν περνούσα καθόλου καλά!



Το σχολείο και να μην είχα απουσίες!!!



Θα πρόσεχα περισσότερο στα μαθήματα. Πέρα από αυτό τίποτα, γιατί έμαθα από τα λάθη μου και αυτό με βοήθησε να γίνω καλύτερος άνθρωπος.





Δε θα άλλαζα τίποτα! Ό,τι έγινε , έγινε για κάποιο λόγο. Όλες οι στιγμές ήταν υπέροχες! Ακόμα και οι τσακωμοί μας!



Θα άλλαζα τις τάξεις .



Θα διάβαζα περισσότερο.



Αυτό που θα  άλλαζα αν μπορούσα θα ήταν ο εαυτός μου-σε ό,τι αφορά το διάβασμα βέβαια.



Θα άλλαζα την συμπεριφορά μου προς άλλα άτομα.’ Ίσως αν γινόμουν πιο κοινωνική θα είχα πιο πολλές παρέες.



Θα άλλαζα πρώτα από όλα τον εαυτό μου σε θέμα μαθημάτων και χαρακτήρα. Θα προσπαθούσα να άλλαζα μερικά παιδιά αν μπορούσα βέβαια, γιατί κάνουν πράγματα που ούτε εκείνοι θέλουν.





Θα άλλαζα τη συμπεριφορά μου απέναντι σε κάποιους μαθητές που όταν κατάλαβα τι έκανα ήταν πολύ αργά.







Τι θα θέλατε να πείτε στους μαθητές που θα έρθουν το Σεπτέμβρη στην Α Γυμνασίου;



Να κάνουν σωστές παρέες γιατί γίνονται πολλά και πολλοί παρασύρονται και να προσέχουν από την αρχή της χρονιάς στα μαθήματα , γιατί μετά δύσκολα να τα καταλάβουν. Και το λέω αυτό επειδή και εγώ τα πέρασα αυτά.



Να έρθουν γεμάτοι όρεξη , όνειρα και ελπίδες!



Αυτό που θα θελα να τους πω είναι να απαλλαγούν από τα κόμπλεξ που κουβαλάνε από το δημοτικό και να κάνουν μια νέα αρχή. Να μην τους νοιάζει τι θα πουν οι υπόλοιποι και να περνάνε καλά. Και το κυριότερο να μην αγχώνονται για τα μαθήματα!



Θα ήθελα να τους πω να προσέχουν στα μαθήματα και να μην τραβήξουν αυτά που τραβάμε εμείς και να προσέχουν το σχολείο σαν να είναι ο δικός τους χώρος.



Να είναι καλοί με τους συμμαθητές τους.



Να είναι ο εαυτός τους. Να μην δείξουνε μια ψεύτικη εικόνα στους άλλους μαθητές και στους καθηγητές τους.



Να μην είναι ρατσιστές με τα άλλα παιδιά  στην τάξη , να μην είναι σαν δύο στρατόπεδα και να μη σχολιάζουν τα άλλα παιδιά για την εμφάνιση τους..



Να βάλετε τα δυνατά σας! Να μην τα παρατάτε σε κάθε δυσκολία! Να είστε γεροί και δυνατοί. Να έχετε ένα στόχο στη ζωή και στο μέλλον σας!



Να μην ακούνε ό,τι τους λένε οι άλλοι. Να μην πιστεύετε τους πάντες και τα πάντα , να έχετε δική σας άποψη.



Να περάσετε καλά και να διαβάζετε!



Καλό κουράγιο!



 (Τα ερωτηματολόγια απάντησαν οι μαθητές του Γ3, Γ4 και του Γ5. Οι απαντήσεις ποιυ σημοσιεύτηκαν επιλέχθηκαν τυχαία, αφού τα ερωτηματολόγια ήταν ανώνυμα.)
































Πέμπτη, 17 Μαΐου 2012

Ο Βασίλης Παπαθεοδώρου.......ξαναχτυπά!

Παρασκευή 11 Μαΐου και ο συγγραφέας Βασίλης Παπαθεοδώρου επισκέφτηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το σχολείο μας ,μιας και τρία τμήματα του σχολείου ασχολήθηκαν με το βιβλίο του "Στη Διαπασών" στην ώρα των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.Η παρουσία του δεν θα ήταν εφικτή, αν ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου δεν είχε προσφερθεί να καλύψει τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής του, για αυτό και θα θέλαμε να τους απευθύνουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ!
Ο κ.Παπαθεοδώρου συνομίλησε με τα παιδιά των τριών τμημάτων του σχολείου μας και αφιέρωσε και μια ώρα στα παιδιά του 2ου Γυμνασίου που επίσης διάβασαν το βιβλίο του και ήθελαν να τον γνωρίσουν και να συζητήσουν μαζί του.









Η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από σημαντικά θέματα που θέτει το βιβλίο-παραβατικότητα (οπαδοί, παραβατικές πράξεις με τη συμμετοχή στην ομάδα, αίσθημα υπεροχής με την ταπείνωση του άλλου), ανάμειξη του ήρωα σε νεοαναζιστική οργάνωση (πόσο εύκολο είναι για ένα νέο που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα αποδοχής του εαυτού του να εισχωρήσει σε τέτοιες ομάδες, όπου αισθάνεται την ομάδα ως οικογένεια και προστάτη του), φιλία (πόσο οι φίλοι μας επηρεάζουν και ποιο το δικό μας μερίδιο ευθύνης), διαλυμένη οικογένεια.Ο συγγραφέας μας μίλησε για τους ήρωες του βιβλίου και μας έλυσε απορίες σχετικά με τη συμπεριφορά τους καθώς και τα κίνητρα των πράξεων τους.Φυσικά από τις πρώτες ερωτήσεις που έθεσαν τα παιδιά ήταν σχετικά με την ύπαρξη μουσικής σε όλα τα κεφάλαια του βιβλίου καθώς και για τη χρήση της γλώσσας των νέων.
Παράλληλα ο κ.Παπαθεοδώρου ανακάλυψε τον αληθινό Θανάση(!) του βιβλίου, ο οποίος πόζαρε κιόλας για να μας αποδείξει του λόγου το αληθές!


Στο τέλος της συνάντησης ο κ.Παπαθεοδώρου υπόγραψε τα βιβλία των παιδιών και βγήκε φωτογραφίες μαζί τους.Θα θέλαμε να τον ευχαριστήσουμε για την παρουσία του στο σχολείο μας και να του πούμε ότι περιμένουμε εναγωνίως το καινούριο του βιβλίο "Οι άρχοντες των σκουπιδιών".
Και Βασίλη μην ξεχνάς!Ο αγαπητός συγγραφέας (όπως και ο δολοφόνος!)επιστρέφει πάντα στον τόπο του εγκλήματος.
Και σου αφιερώνουμε και ένα από τα αγαπημένα σου τραγούδια!