Τετάρτη 3 Μαΐου 2017

Ένας νεαρός drifter συνομιλεί με τον Νικόλαους Αύγουστος Όττο!

Η στιγμή που περίμενα επιτέλους έφτασε. Το αυτοκίνητό μου ετοιμάστηκε και έφτασε στην Κω. Ευτυχώς μέχρι στιγμής όλα πηγαίνουν όπως τα ονειρεύτηκα- οι φανοποιοί έκαναν εξαιρετική δουλειά και είμαι ενθουσιασμένος! Όμως με βασανίζει , όπως βασανίζει και τον μπαμπά μου, ακόμα ένα ερώτημα: τι μηχανή να διαλέξουμε  για το αυτοκίνητό μου. Περνάμε  ώρες ατέλειωτες στο συνεργείο και σκεφτόμαστε  ποια είναι η καλύτερη λύση, όμως τίποτα! Δεν καταλήγουμε  πουθενά!
Το Σάββατο  στο συνεργείο, καθόμουνα δίπλα στο αυτοκίνητο μου και διάβαζα άρθρα από άλλους επαγγελματίες οδηγούς αλλά μάταια. Δεν μπορώ να αποφασίσω! Κάποια στιγμή, λοιπόν, έτσι όπως ήμουν απεγνωσμένος, μονολογώ : «Κανείς δεν μπορεί να με βοηθήσει!». Και ξαφνικά, ακούω μια φωνή να μου λέει: «Κι όμως, Σταύρο, εγώ  μπορώ να σε βοηθήσω». Νόμιζα ότι ήταν ο μπαμπάς μου, όμως με μεγάλη μου έκπληξη βλέπω έναν άντρα που δεν είχα ξαναδεί. Τρόμαξα. Ήταν μεγάλος σε ηλικία, με γένια και έντονο βλέμμα.
- «Ποιος είστε;», τον ρωτάω σαστισμένος.
- «Είμαι ένας άνθρωπος που έχει περάσει τη ζωή του μελετώντας τις μηχανές», μου λέει, με μια    νοσταλγία στα μάτια του.
- «Συγγνώμη αλλά δεν  σας γνωρίζω.»
 - «Δεν χρειάζεται να φοβάσαι!»
 - «Τι κάνετε εδώ;»
- «Ήρθα για να σε βοηθήσω.»
 - «Και τι σχέση έχετε εσείς με τα αυτοκίνητα;»
- «Καλέ μου Σταύρο, ξέρεις τι μηχανές χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα σήμερα;»
- «Μα φυσικά! Μηχανές εσωτερικές καύσης. Μηχανές, δηλαδή, στις οποίες η καύση των καυσίμων γίνεται στο θάλαμο των εμβόλων.»
- «Σωστά, σε βρίσκω ενημερωμένο! Ξέρεις ποιος ήταν ο πρώτος που εφηύρε  αυτές τις μηχανές;»
- «Και βέβαια ξέρω! Ο Νικόλαους Αύγουστος Όττο ! »
- «Χαίρομαι που το γνωρίζεις!!Προφανώς όμως δεν έχεις εικόνα αυτού του εφευρέτη!!
- «Όχι για να είμαι ειλικρινής , όχι!
- «Τώρα  έχεις, αφού στέκεται ακριβώς  μπροστά σου !! Εγώ είμαι ο Νικόλαους Αύγουστος Όττο.»
 - «Τι ;;; Μα πώς είναι δυνατόν ;;;Δεν έχετε πεθάνει;;; Τι δουλειά έχετε στο συνεργείο μας;;; Εσείς δεν κατάγεστε από την Γερμανία ;;;; Συγγνώμη αλλά έχω πολλές ερωτήσεις !!!
- «Ήρθα γιατί  διαισθάνθηκα πόσο πολύ προβληματισμένος είσαι!!»
- «Ναι πράγματι!!! Αλλά αυτή την στιγμή έχω μείνει άφωνος !! Δεν μπορώ να πιστέψω ότι μπροστά μου βρίσκεται ο εφευρέτης μιας τόσο τέλειας μηχανής!!! Πραγματικά σας θαυμάζω».
- «Σε ευχαριστώ Σταύρο μου!! Η τέλεια αυτή μηχανή , όπως λες, είχε ονομαστεί αρχικά μηχανή αερίου ατμοσφαιρικής δύναμης και μάλιστα για αυτήν την εφεύρεση πήρα το χρυσό μετάλλιο στην Παγκόσμια Έκθεση στο Παρίσι.»
- «Ναι το ξέρω , το έχω διαβάσει! Πρέπει να νιώσατε πολύ περήφανος τότε. Η εφεύρεσή σας ψηφίστηκε η καλύτερη στον κόσμο!»
- «Για μένα, μικρέ μου φίλε, η μεγαλύτερη ικανοποίηση είναι ότι μεταγενέστεροι μηχανικοί βασίστηκαν στη δική μου εφεύρεση. Ο Μάιμπαχ και ο ΓκότλιμπHYPERLINK "https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CF%80_%CE%9D%CF%84%CE%AC%CE%B9%CE%BC%CE%BB%CE%B5%CF%81" HYPERLINK "https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CF%80_%CE%9D%CF%84%CE%AC%CE%B9%CE%BC%CE%BB%CE%B5%CF%81"Ντάιμλερ κατασκεύασαν δικούς τους κινητήρες με βάση την πατέντα μου , ενώ ο Καρλ HYPERLINK "https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%81%CE%BB_%CE%9C%CF%80%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%82"Μπεντς την χρησιμοποίησε στην κατασκευή του πρώτου αυτοκινήτου το 1886».
- «Έχετε δίκιο, αυτό είναι πολύ σημαντικό! Βοηθήσατε στην εξέλιξη του αυτοκινήτου».
- «Βοήθησα κι εσένα, χωρίς να το ξέρεις!»
- «Αλήθεια ;; Μα πώς;»
- «Αν δεν υπήρχε η εφεύρεσή μου, δεν θα υπήρχε το drift σαν άθλημα. Ποιος νομίζεις θα μπορούσε να κάνει πλαγιολίσθηση με ένα αυτοκίνητο που θα έσερνε έναν θάλαμο, για να γίνεται η καύση εξωτερικά;», είπε γελώντας βροντερά.
- «Δεν το πιστεύω! Μα φυσικά !!!Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ αυτό!»

Οι ώρες περνούσαν χωρίς να το καταλάβω. Είχα μαγευτεί από τις γνώσεις του παράξενού μου συνομιλητή. Συζητήσαμε  ώρες ολόκληρες για τα αυτοκίνητα και τις μηχανές τους. Η συζήτησή μας με βοήθησε να πάρω μια απόφαση σχετικά με το ζήτημα που με βασάνιζε. Χαίρομαι γιατί ήταν η λύση που σκέφτηκα αρχικά με τον μπαμπά  μου!! Ήμουν ενθουσιασμένος κι έτοιμος να ανακοινώσω την απόφαση μου στον μπαμπά μου για να  ξεκινήσουμε  τις πυρετώδεις προετοιμασίες. Ξαφνικά, ανοίγω τα μάτια μου και συνειδητοποιώ ότι είχα αποκοιμηθεί στο παμπρίζ του αυτοκινήτου μου. Μόλις αντιλήφθηκα ότι ήμουν μόνος, στενοχωρήθηκα για μια στιγμή. Ξύπνησα, όμως, εμπνευσμένος  και ανακουφισμένος από αυτήν την ιδιόμορφη συνάντηση και φυσικά αισθανόμουν πολύ τυχερός. Τυχερός για το όνειρο που είδα αλλά κυρίως που γεννήθηκα σε αυτήν την εποχή κι όχι στην εποχή του Όττο.  Δεν θα μπορούσα ποτέ να ασχοληθώ με το άθλημά μου αν είχα γεννηθεί πριν τον Όττο! Αλλά τι λέω;; Δεν θα υπήρχε καν αυτό το άθλημα !!
Σταύρος Γρύλλης, Γ1

(Ο Σταύρος είναι ο νεαρότερος Έλληνας drifter , αλλά δεν είναι μόνο αυτό1 Είναι και άριστος μαθητής και το απέδειξε με αυτή την εξαιρετική εργασία στην Ιστορία!)


Δεν υπάρχουν σχόλια: