Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014

A better life

Η συζήτηση ξεκίνησε με την άποψη της συντονίστριας πως ο πρωταγωνιστής της ταινίας έμοιαζε να συμμετέχει σε ένα παιχνίδι με τράπουλα μόνο που εκείνος δεν έπαιζε με τους ίδιους κανόνες με τους υπόλοιπους «παίκτες».



Τα παιδιά είπαν πως, ενώ παρακολουθούσαν την ταινία, ένιωσαν το αίσθημα της αδικίας, της θλίψης και της αγωνίας για την τύχη του πρωταγωνιστή και του γιου του.

Στην ερώτηση, «τι έγινε στο τέλος» οι μαθητές απάντησαν ότι το παιδί επέλεξε το σωστό δρόμο – πήγε με την οικογένεια και όχι με τις συμμορίες.

Έγινε επίσης αναφορά στην τελευταία σκηνή όπου ο πατέρας επιστρέφει παράνομα στις ΗΠΑ λέγοντας «γυρίζω στο σπίτι μου», δηλαδή στο γιο του στις ΗΠΑ – αυτό πλέον είναι το σπίτι του και όχι το Μεξικό…

Για τη σχέση πατέρα γιου αναφέρθηκε ότι η σχέση βελτιώθηκε από τη στιγμή που ο πατέρας έχασε το φορτηγό και ο γιος προσπάθησε να τον βοηθήσει για να το ξαναβρεί. Επίσης αναφέρθηκε ότι, στην αρχή, ο γιος είχε σκληρή στάση απέναντι στον πατέρα του. Μάλιστα αναφέρθηκε ότι το παιδί ρώτησε τον πατέρα του, «γιατί με κάνατε;» και είπε ότι οι φτωχοί δεν πρέπει να κάνουν παιδιά… Σχολιάσαμε προς το τέλος του έργου την απάντηση του πατέρα που είπε στον γιο ότι ήθελε να έχει ένα παιδί γιατί έτσι ένιωθε ότι και εκείνος είχε αξία – ένα νόημα στη ζωή και ένα λόγο να ζει…

Οι μαθητές σχολίασαν ότι όλα τα γεγονότα της ταινίας ξεκίνησαν εξαιτίας της κλοπής του φορτηγού – τίποτε από όσα συνέβησαν δεν θα είχε γίνει αν δεν είχε χαθεί το φορτηγό.



Για το περιστατικό της κλοπής του φορτηγού, οι μαθητές είπαν μάλλον ο κλέφτης είχε μεγάλη ανάγκη τα λεφτά, ότι η φτώχεια πολλές φορές σε οδηγεί σε τέτοιες αντιδράσεις. Ένας μαθητής σχολίασε ότι ο κλέφτης είχε δική του δουλειά και δεν έπρεπε να κλέψει το φορτηγάκι του πρωταγωνιστή αλλά ένας άλλος μαθητής του απάντησε ότι σίγουρα θα έβγαζε πολύ λίγα λεφτά κάνοντας τον λαντζέρη σε εστιατόριο και μάλιστα σε μεγάλη ηλικία… Επίσης σχολιάστηκε το γεγονός ότι ο κλέφτης έστειλε όλα τα λεφτά στην πατρίδα του.

Σχολιάσαμε την αξιοπρεπή στάση ζωής του πατέρα και το γεγονός ότι θα πρέπει να αποτέλεσε θετική επιρροή για τον νεαρό πρωταγωνιστή, ο οποίος μάλλον θα μείνει μακριά από τις συμμορίες. Κάποιοι μαθητές είπαν ότι το παιδί δεν θα μπλέξει με συμμορίες αρκεί να γυρίσει ο πατέρας του…

Σχολιάσαμε ότι ο νεαρός πρωταγωνιστής είπε ότι ο πατέρας του είναι όλα όσα έχει και επίσης σχολιάσαμε ότι ο νεαρός φερόταν σαν μεγάλος λόγω των δυσκολιών της ζωής του…

Επίσης αναφέραμε ότι η ταινία αφήνει ένα παράθυρο ελπίδας για μια «Καλύτερη Ζωή», ενώ είπαμε και εναλλακτικούς τίτλους όπως, «Πατέρας και Γιος» και «Τα Γυρίσματα της Ζωής»…


Τη συζήτηση με τους μαθητές συντόνισε η κ. Εύη Μπούσμπουλα (ΠΕ 06) 


Θάνος Τσάπελης, ΠΕ06

5 σχόλια:

Διονύσης Μάνεσης είπε...

A better life, εκεί στην Κω, μου φαίνεται!

Σας βρίσκω πολύ πρωτότυπους σινεφίλ, πρέπει να πω: Είναι η δεύτερη φετινή σας ταινία που ... αγνοώ κανονικότατα. Συνδρομές δέχεσθε;

Εμείς πάμε στην πεπατημένη: La vita e bella, την Κυριακή που έρχεται, ελπίζοντας πως μπορεί και να υπάρχουν κάποιοι που δεν το έχουν δει..

Χαιρετισμούς.

οι μαθητές του Γ3 και Γ4 είπε...

Καλημέρα Διονύση από τη σινεφίλ ομάδα μας! Είναι αλήθεια ότι φέτος αποφασίσαμε να ψάξουμε και καινούριες ταινίες αφού μες στα τρία χρόνια που λειτουργεί η λέσχη στο σχολείο-και επειδή είμαστε σχιζοφρενείς και δείχνουμε ταινία κάθε βδομάδα!-έχουμε εξαντλήσει πολλές από τις γνωστές ταινίες. Η συγκεκριμένη είναι μια πολύ δυνατή ταινία που μάλλον πέρασε στα ψιλά. Άρεσε πολύ στα παιδιά-κυρίως γιατί αναδείκνυε ένα θέμα που δεν το θίγουν πολλές ταινίες-αυτό της σχέσης γιου πατέρα.Σας τη συστήνουμε!!!

οι μαθητές του Γ3 και Γ4 είπε...

Α!Και το Η ζωή είναι ωραία το δείξαμε φέτος στην εναλλακτική γιορτή της 28ης Οκτωβρίου που έχουμε υιοθετήσει από πέρσι!

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Κάθε βδομάδα;! Εμ, καλά το λέτε ..Better life!

Ωραία, να ψάξουμε να τη βρούμε και να τη δούμε κι εμείς. Σας έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη.

Όσο για την εναλλακτική 28η.. Μήπως πρέπει να συζητήσουμε κάποια εκπαιδευτικά θεματάκια, κ. συνάδελφε; ( Και βέβαια είναι ωραία ιδέα, αρχικά, η προβολή αυτής της ταινίας στις 28/10 σε συνδυασμό με κάποια συζήτηση που θα μπορούσε να τη συμπληρώσει.

Καλή σας συνέχεια ( Εισάγει καλαμπόκι η Κως ή παράγει ικανοποιητικές ποσότητες;)

οι μαθητές του Γ3 και Γ4 είπε...

Από καλαμπόκι να φάνε και οι κότες!!!!Και βέβαια να συζητήσουμε ό,τι θέλετε κ.Μάνεση!