Δευτέρα, 17 Νοεμβρίου 2014

Ο Τυφλοπόντικας ή πώς μπορεί ένας δάσκαλος να σας αλλάξει τη ζωή!!!

Τη φετινή χρονιά στο σχολείο μας θα λειτουργήσουν τρεις λέσχες ανάγνωσης , όσες και οι τάξεις! Η Λέσχη Ανάγνωσης της Α γυμνασίου με υπεύθυνες την κ.Καλύβα και την κ.Κεφαλά , η Λέσχη Ανάγνωσης της Β γυμνασίου με υπεύθυνες την κ.Γεωργακά και την κ.Κεφαλά και η Λέσχη Ανάγνωσης της Γ Γυμνασίου με υπεύθυνες την κ.Κορδάτου και την κ.Κρικέλη.

Την Κυριακή 16 Νοεμβρίου στις 5 το απόγευμα είχαμε την πρώτη μας συνάντηση με τη λέσχη ανάγνωσης της Α Γυμνασίου και πολλές χαρούμενες και φρέσκες φατσούλες συγκεντρώθηκαν στο χώρο της βιβλιοθήκης με το βιβλίο του Φιλίπ Μπαρμπώ «Ο τυφλοπόντικας» στο χέρι!






Η Γεωργία, η Μαρία, η Ηλιάνα, η Μαρία , ο Γιόβαν , η Αγγελική, η Κατερίνα, ο Αργύρης, η Μαριάννα,η Σοφία, η Ελευθερία, η Αντονέτα και ο Χρήστος ήρθαν στην ώρα τους έτοιμοι να ξεκινήσουμε όλοι μαζί το ταξίδι μας στον κόσμο του βιβλίου και της γνώσης!








Αφού συστηθήκαμε και γνωριστήκαμε μεταξύ μας τα παιδιά μας είπαν ποιον ήρωα του βιβλίου που διάβασαν θα ήθελαν να υποδυθούν. Οι μαθητές του βιβλίου λοιπόν έγιναν οι δικοί μας μαθητές και μας είπαν ότι η Νέλυ θα ήταν η Ελευθερία, η Μαριάννα και η Σοφία γιατί έχουν μεγάλη υπομονή , είναι ήσυχες αλλά άμα θυμώσουν θα γίνει έκρηξη!, η Αντονέτα , η Γεωργία, η Αγγελική και η Ηλιάνα αγάπησαν τη Μύριελ που γελάει συνέχεια και είναι αυθόρμητη , ο Γιόβαν μας εξέπληξε αφού ζήτησε να είναι η Λόρα , αφού είναι η πιο όμορφη περσόνα του βιβλίου, ο Αργύρης και η Μαρία Π, διεκδίκησαν τον Σουφλέ που αγαπά το καλό φαγητό, ο Χρήστος σίγουρα είναι ο Χοσέ αφού παίζει μπάλα, η Μαρία ο Φαμπρίς που είναι πολύ σοβαρός και ήρεμος και η Κατερίνα η Κλοντίν, αφού είναι η πολυλογού της παρέας.



Τα παιδιά μας μίλησαν για τα προτερήματα του δασκάλου –Τυφλοπόντικα που κέρδισε τους μαθητές του και έζησαν μαζί ένα μαγικό ταξίδι τόσο στη γνώση όσο και στη θάλασσα. Ο δάσκαλος αυτός ήταν φιλικός με τους μαθητές του, δεν τα υποτίμησε, έπαιξε μπάλα μαζί τους, άκουσε τις ανάγκες τους , τους έπαιξε μουσική και σεβάστηκε τον καθένα ξεχωριστά.
Ο δάσκαλος έμαθε στα παιδιά να δουλεύουν με εμπιστοσύνη, αλληλοσεβασμό και αγάπη. Ο αλληλοσεβασμός όμως είναι πολύ δύσκολη υπόθεση και ο δάσκαλος οφείλει να τον εμπνεύσει στους μαθητές του  σεβόμενος πρώτος τη διαφορετικότητα του καθενός.
Στη συνέχεια οι ίδιοι οι μαθητές μας έθεσαν κανόνες και όρια στη σχέση δασκάλου –μαθητή :
·         Να είναι δίκαιος
·         Να κρατάει μια απόσταση από τους μαθητές του
·         Να είναι φιλικός αλλά οι μαθητές του να μην το εκμεταλλεύονται
·         Ν είναι διασκεδαστικός και να εμπνέει τη χαρά για τη γνώση
·         Να κάνει εξωσχολικές δραστηριότητες για να έρθει πιο κοντά με τους μαθητές του
·         Να αγαπά όλους τους μαθητές του ανεξάρτητα από το βαθμό και τις επιδόσεις τους
Το εξώφυλλο του βιβλίου δε θα μπορούσε να λείπει από το σχολιασμό μας. Ο δάσκαλος-πειρατής που κατακτά με την πειρατική του σημαία τη γνώση και αρμενίζει με το πλοίο του –βιβλίο κατακτώντας τους μαθητές του και οδηγώντας τους και αυτούς στο μαγικό ταξίδι της γνώσης!





Τα μηνύματα του βιβλίου πολλά :
*      να δεχτούμε το διαφορετικό
*      κάθε άνθρωπος χρειάζεται τη στήριξη και το σεβασμό μας
*      να μάθουμε να συνεργαζόμαστε
*      να μην υποχωρούμε μπροστά στις δυσκολίες
*      να μην απορρίπτουμε κανένα άνθρωπο
Αποσπάσματα του βιβλίου που μας έκαναν εντύπωση ;Πολλά!
Σας γράφουμε το πιο χαρακτηριστικό με το οποίο κλείνει και το βιβλίο :
-Ξέρεις Νταβίντ, δε φανταζόμουνα , δεν πίστευα πως η θάλασσα μυρίζει τόσο ωραία.Έχει την ίδια μυρωδιά με τη …………….φιλία, δε νομίζεις;


Το επόμενο βιβλίο μας θα είναι Η λευκή απεργία των ροζ φλαμίνγο, του Βασίλη Παπαθεοδώρου.





Δεν υπάρχουν σχόλια: