Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017

Ευχαριστώ μαμά!

Στη 2η ενότητα της Νεοελληνικής Γλώσσας Β Γυμνασίου ένα από τα θέματα της παραγωγής λόγου αφορά την εργαζόμενη γυναίκα, σύζυγο και μητέρα. Αφού συζητήσαμε με τα παιδιά για τους πολλαπλούς ρόλους της σύγχρονης γυναίκας , αναφερθήκαμε ειδικότερα στο ρόλο της μητέρας. Με αφορμή, λοιπόν, το πόσα πράγματα κάνει η μητέρα στο σπίτι και την προσφορά της στην οικογένεια, οι μαθητές έγραψαν ευχαριστήρια κείμενα για την μητέρα τους. 




Αγαπημένη μου, μαμά,
Με το γράμμα μου αυτό θέλω να σου πω ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ. Για όσα μου έχεις δώσει και συνεχίζεις να μου δίνεις. Που με μεγαλώνεις με αξίες και όμορφες στιγμές , που με φροντίζεις και που είσαι δίπλα μου σε όλα.
Είσαι ο μόνος άνθρωπος στον κόσμο που νιώθει απόλυτα αυτά που νιώθω κι εγώ: τη λύπη μου, την αγωνία μου, τον ενθουσιασμό μου. Όταν δεν είμαι καλά, χάνεις τον ύπνο σου. Όταν είμαι χαρούμενη, γελάς ευτυχισμένη. Και ξέρεις καλύτερα από τον καθένα πως να μου ανεβάζεις το ηθικό, με δυο κουβέντες μόνο. Και το σπουδαιότερο είσαι πάντα κοντά μου, για να με ακούσεις , ό,τι ώρα κι αν είναι.
Πολλές φορές εκνευρίζομαι μαζί σου, γιατί νιώθω ότι είναι σαν να μη με βλέπει, σαν να μη με ακούει κανείς και τότε σου φωνάζω. Αλλά το πιο ωραίο είναι η απάντηση σου όταν με πειράζεις για πλάκα και γω σε απειλώ ότι θα τηλεφωνήσω στο «Χαμόγελο του παιδιού». Πάντα μου απαντάς ότι θα ιδρύσεις το «Χαμόγελο της αδικημένης μάνας» και με κάνεις να γελάω και να τα ξεχνάω όλα!
Το ευχαριστώ δε μπορεί στο ελάχιστο να συγκριθεί με τις θυσίες που κάνεις για μένα. Γι αυτό και θέλω να σου πω ότι σ αγαπάω. Όχι γιατί πρέπει , αλλά γιατί είσαι η μαμάκα μου!






Η Ελληνίδα μάνα είναι το καλύτερο πράγμα που μπορεί να ζητήσει ένας άνθρωπος. Ξέρεις αυτό το ακούραστο ρομπότ που μέχρι εσύ να στρώσεις ένα κρεβάτι , αυτή έχει καθαρίσει όλες τις τουαλέτες του σπιτιού. Αυτή που δεν της έχει δοθεί έπαινος  ποτέ γι αυτά που κάνει.
Εσύ μπορεί να μην την ευχαριστείς αλλά εκείνη δεν σε ευχαριστεί μόνο με λόγια αλλά και με πράξεις. Όταν γυρίζεις από το σχολείο σε ένα σπίτι που είναι στην εντέλεια, αλλά και με έτοιμο φαγητό  άσχετα ότι ξύπνησε στις έξι η ώρα το πρωί και μετά πήγε στη δουλειά. Όπως πάντα η τουαλέτα θα είναι πεντακάθαρη, φυσικά θα υπάρχει καθαρό σεντόνι και δε θα υπάρχουν ιστοί αράχνης γιατί τους πρόσεξε πρώτη η μάνα σου. Τέλος, πάντα θα υπάρχουν ασπιρίνες, ντεπόν, κτλ.
Στο τέλος δεν έχει σημασία τι γιος έχεις υπάρξει. Η μάνα σου πάντα θα σε βοηθάει και θα καθαρίζει τις βρομιές σου, αλλά και εσύ πρέπει να την ευχαριστείς.







Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
Σήμερα σου γράφω για τη μητέρα μου.
Ας αρχίσουμε από τα βασικά: τι σημαίνει η λέξη «μάνα». Η μάνα είναι η γυναίκα που σε γέννησε, σε μεγαλώνει, σε αγαπάει και σε προσέχει για όλη της τη ζωή
Η μητέρα μου είναι και φίλη και μητέρα. Είναι ξεχωριστή . Το ξέρω ότι το λένε πολλοί, αλλά εμένα πραγματικά είναι ξεχωριστή. Είναι η καλύτερη! Μερικές φορές συζητάμε για πολλά πράγματα, με βοηθάει σε δύσκολες καταστάσεις και πολλά άλλα πράγματα.
Θέλω να της πω ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ , που πάντα κάνει κάτι για μένα. Που όταν έρχομαι από το σχολείο έχει έτοιμο το φαγητό . Για όλα αυτά τα πράγματα, που νομίζουν οι άλλοι ότι εγώ τα βλέπω μεγάλα. Σ αγαπώ μαμά!







Τι σου είναι η μάνα!
Κάθε φορά που σκέφτομαι ότι κάποια μέρα θα φύγω από το σπίτι μου, μακριά από τους γονείς μου και τη χαζούλα αδερφή μου, από τη μια χαίρομαι αλλά από την άλλη θέλω να κλάψω.
Όταν γυρνάω πίσω στο σπίτι μου και δεν βρίσκω το αγαπημένο μου φαγητό (που είναι αυτό είναι λίγο δύσκολο, να βρω δηλ. φαγητό να μη μου αρέσει) γκρινιάζω λιγάκι, αλλά από μετά την ευχαριστώ από μέσα μου. Δεν εκφράζω εύκολα τα συναισθήματα μου στη μαμά μου. Όταν ξυπνάω –που δεν ξυπνάω και πολύ νωρίς- βρίσκω το σπίτι στην εντέλεια και καθαρά και σιδερωμένα ρούχα κάθε μέρα (αχ, αυτή η υπομονή της μάνας!)
Όταν φεύγω από το σπίτι για μια βόλτα, για το φροντιστήριο ή και για το σχολείο, πάντα ακούω τη φράση»Αλεξάνδρα, να προσέχεις» και γω απλά της πετάω ένα ξερό, «εντάξει μαμά, μην ανησυχείς». Όλα πλέον είναι δεδομένα. Είμαστε και είμαι πολύ αχάριστη που δε λέω ένα ευχαριστώ για την φροντίδα που μου χαρίζει τόσα χρόνια η μητέρα μου.
Δεν ξέρω αν η μητέρα μου είναι περήφανη για μένα , αλλά μια μέρα ελπίζω να την κάνω. Νομίζω αυτό θέλει, να είναι περήφανη για τη μεγάλη της κόρη. Η αλήθεια είναι ότι μεγαλώνω μέσα στα πούπουλα σε σύγκριση με τους άλλους σου συγγενείς μας. Ζω μέσα στην ευτυχία. Ποτέ η μαμά μου δε μου χάλασε χατίρι. Με προσέχει, με νοιάζεται .μητέρα είναι και κάθε μητέρα θέλει το καλύτερο για το παιδί της.
………… Ελπίζω να είσαι περήφανη, που είμαι το παιδί σου
Συγνώμη που δε σου μοιάζω, μαμά μου….
Σ αγαπώ κι ας μην στο λέω συχνά…..






Η μητέρα μου θα έλεγα πως δε μοιάζει με την κλασσική Ελληνίδα μάνα. Ο λόγος είναι πώς λείπει από το σπίτι σχεδόν όλη τη μέρα, γιατί εργάζεται. Πολλές φορές απορώ πως τα καταφέρνει και πότε προλαβαίνει να ικανοποιήσει τις ανάγκες μας: να μαγειρέψει , να σιδερώσει, να καθαρίσει..
Είναι αλήθεια πως σχεδόν ποτέ δε ζήτησα κάτι και δεν το έκανε- θεωρώ δεδομένα πολλά πράγματα. Πραγματικά δεν θέλω ούτε να σκέφτομαι , πώς θα μπορούσε να είναι η ζωή μου χωρίς τη μητέρα μου . Και το λέω αυτό γιατί πέρσι για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα έλειπε για σοβαρούς λόγους. Παρόλο που ήταν μαζί μου ο πατέρας μου, η αδερφή μου και φυσικά η «Ελληνίδα γιαγιά», που μας φρόντιζε, ένιωθα ένα κενό μέσα μου. Θα μπορούσα να πω πως ένιωθα και ανασφάλεια. Παρόλα αυτά δεν νιώθω πως πρέπει να πω ευχαριστώ στη μητέρα μου, γιατί όσα κάνει τα κάνει με όλη της την αγάπη και σίγουρα δεν περιμένει αντάλλαγμα……… Ίσως κάποια μέρα να νιώσω την ανάγκη να της πω ευχαριστώ…..







Λοιπόν θα ξεκινήσω από τα δεδομένα. Το φαγητό , τα ρούχα, τα σεντόνια, η καθαριότητα και γενικά λίγη τάξη στο σπίτι δεν εμφανίζονται ως δια μαγείας, αλλά υπάρχει ένα άτομο, η μητέρα, που φροντίζει για όλες αυτές τις ανάγκες του σπιτιού αλλά και υπόλοιπης οικογένειας και γι αυτό σε ευχαριστώ, μαμά, παρόλο που δε στο λέω καθημερινά.
Τώρα πρέπει να αναφέρω πώς πάντοτε ακους ο,τι έχω να σου πω , πάντοτε θυμάσαι να κάνεις ό,τι σου έχω ζητήσει , πάντοτε με φροντίζεις , μ αγαπάς κι αυτό το εκτιμώ. Ζητώ επίσης συγνώμη , για όλες αυτές τις φορές που έχω μιλήσει απότομα ή άσχημα και σε στενοχώρησα.

Τέλος, ενώ δεν είναι και η πιο πρωτότυπη φράση , δε θα ήθελα καμιά άλλη μητέρα εκτός από σένα και το εννοώ. Σε ευχαριστώ.



Δεν υπάρχουν σχόλια: