Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

ΑΛΕΧΑΝΤΕΡ ΓΚΡΑΧΑΜ ΜΠΕΛ


Γ.Ψ. - Καλησπέρα σας κύριε Μπελ .
Α.Μ. - Καλησπέρα .
Γ.Ψ. - Πότε και που γεννηθήκατε ;
Α.Μ. - Γεννήθηκα στις 3 Μαρτίου , το 1847 στο Εδιμβούργο της Σκωτίας .
Γ.Ψ. - Πολύ ωραία ,μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για την οικογένεια σας ;
Α.Μ. - Βεβαίως , ο πατέρας μου ήταν ο Αλεξάντερ Μέλβιν μπελ , γνωστός ρήτορας με 200 εκδόσεις βιβλίων για την βελτίωση της παιδείας των κωφαλάλων . Επίσης είχα και δύο αδέλφια τα οποία τα συνέχισαν το έργο του πατέρα μου , δυστυχώς όμως πέθαναν και οι δύο τους από φυματίωση . Στενοχωρηθήκαμε πολύ και αναγκαστήκαμε με τους γονείς μου να φύγουμε στο Οντάριο της Αμερικής .
Γ.Ψ. - Λυπάμαι πολύ για τα αδέρφια σας. Μπορείτε να μου πείτε για τα πρώτα χρόνια των σπουδών σας;
Α.Μ. - Λοιπόν, παρακολούθησα μαθήματα στο βασιλικό γυμνάσιο του Εδιμβούργου και στην συνέχεια σπούδασα στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου και στο κολέγιο του Λονδίνου.
Γ.Ψ. - Ποια ήταν τα πρώτα χρόνια της καριέρας σας.
Α.Μ. –Δίδασκα στην κομητεία Μόρει στην σχολή Σκίνερς , ασκώντας στους μαθητές στη μουσική και στην σωστή έκφραση λόγου. Παράλληλα σπούδασα στην Ακουστική. Αργότερα δίδασκα στο Πανεπιστήμιο της Βοστόνης σε θεματολογία σχετικά με τη διδασκαλία της ομιλίας των κωφαλάλων και το 1872 άνοιξα δίκια μου σχολή όπου εκπαίδευα καθηγητές για κωφάλαλους.
Γ.Ψ. - Καταπληκτικά, έχετε δικιά σας οικογένεια.
Α.Μ. - Ναι, φυσικά, το 1877 παντρεύτηκα την κωφάλαλη πρώην μαθήτρια μου και μαζί κάναμε δύο πανέμορφα κοριτσάκια.
Γ.Ψ. - Μπράβο σας , να σας ζήσουν, και τώρα ήρθε η μεγάλη στιγμή να μας μιλήσετε για τις δύο μεγάλες σας εφευρέσεις , τον τηλέγραφο και φυσικά το τηλέφωνο.
Α.Μ. - Λοιπόν, το 1903 ανακάλυψα τον πολλαπλό τηλέγραφο ενώ τις πρώτες μου σημειώσεις σχετικά με το τηλέφωνο έγραψα τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου.
Γ.Ψ. - Μπορείτε να μας πείτε περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς φτιάξατε το τηλέφωνο;
Α.Μ. - Το τηλέφωνο περιλάμβανε μια ελαστική μεμβράνη από σίδηρο, που βρισκόταν μπροστά από ένα σιδηρομαγνητικό πυρήνα , περιτηλυγμένο με μονωμένο αγωγό.
Γ.Ψ. - Φανταστικό, στην ζωή σας όμως κάνατε και άλλες πολλές εφευρέσεις, μπορείτε να μας πείτε μερικές από αυτές;
Α.Μ. - Βέβαια, το 1877 έφτασα στην ανακάλυψη ενός ήχου που παράγεται με την χρήση μιας φωτεινής δέσμης , την ονόμασα φωτόφωνο. Το 1880 ανακάλυψα το γραμμόφωνο, χρησιμοποίησα δίσκους από κερί και χαρακτηριστικά στελέχη με ελεγχόμενη ταχύτητα, κατορθώνοντας να γράψω στους δίσκους αυτούς κάποιους ήχους και να τους αναπαράγω. Επίσης ίδρυσα εταιρία αεροπορικών πειραμάτων με την συμμετοχή της συζύγου μου, για την δυνατότητα πτήσης του ανθρώπου, κατασκεύασα δύο τεράστιους χαρταετούς και κατάφερα να σηκώσω από τη γη έναν άνθρωπο. Το 1919 κατασκεύασα ένα θαλάσσιο σκάφος με πτερύγια καταφέρνοντας να το κινήσω, τοποθετώντας δύο τεράστιες μηχανές μεγάλης ισχύος , με ταχύτητα των 70 μιλιών την ώρα. Αυτές είναι μερικές από τις πιο ωραίες μου εφευρέσεις .
Γ.Ψ. -Σας θαυμάζω πολύ και είστε από τους πιο δημιουργικούς και ανθρώπους που έχω γνωρίσει, γιατί παρότι σε όλη την ζωή σας ασχοληθήκατε με την ομιλία και τα προβλήματα των κωφαλάλων, ήσασταν πολύ ανήσυχος και ποτέ δεν σταματήσατε να ερευνάτε, να εφευρίσκετε και να πειραματίζεστε.

Α.Μ. - Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια.
Γ.Ψ. - Εγώ σας ευχαριστώ που δεχτήκατε να μας μιλήσετε για την ζωή σας , αντίο και σας εύχομαι και άλλες πολλές εφευρέσεις .
Α.Μ. - Σας ευχαριστώ, για σας .

 Γιάννης Ψαράς, Γ5

Δεν υπάρχουν σχόλια: