Gérard ή, το σπαθί στην πλάτη του
Συγγραφέας: Στιβ Στιβακτής
Σελίδες: 208
Όλοι περνάνε ζόρια στα δεκαπέντε τους. Ο Έκτορας ίσως λιγάκι
παραπάνω. Παλεύοντας ενάντια σε ένα καταπιεστικό, εχθρικό περιβάλλον, ο
Έκτορας αναρωτιέται ποια είναι η θέση του σ’ αυτόν τον κόσμο. Πώς η παιδικότητα
συναντά την ενηλικίωση, πώς μπορεί κανείς να χτίσει μια ταυτότητα που δεν
αναγνωρίζουν οι γύρω του, τι μπορεί τελικά να σημαίνει οικογένεια, πώς η τέχνη
κι οι ιστορίες μπορούν να είναι μια σανίδα σωτηρίας σε έναν κόσμο γεμάτο
σκοτάδι. Μέσα από την απομόνωση και τις εντάσεις ενός καλοκαιριού στο χωριό,
μέσα από τον θυμό για έναν εισβολέα και για ένα σπιτικό υπό διάλυση, ο Έκτορας
κάνει ένα ταξίδι μέσα από τη δημιουργικότητα και τη φαντασία του, έχοντας στο
πλάι του έναν απρόσμενο σύμμαχο, ώστε να βρει τα όπλα για να υποστηρίξει τον
εαυτό του και ό,τι αγαπάει. Για να υπάρξω, πρέπει κάποιος να με δει·
κάποιος ν’ αναγνωρίσει την ύπαρξή μου. Χωρίς «εσύ» δεν υπάρχει «εγώ». —Λύο
Καλοβυρνάς, από την εισαγωγή
Δικά μας παιδιά
Συγγραφέας: Σοφία Νικολαΐδου
Εκδόσεις: Μεταίχμιο
Σελίδες: 352
Αυτή είναι η ιστορία των Δικών Μας Παιδιών, των παιδιών που μεγάλωσαν
κλεισμένα στα δωμάτιά τους. Ακούν μουσική με ακουστικά, συνθέτουν beats στον
υπολογιστή και γράφουν μπάρες στα τετράδιά τους. Έχουν για οικογένεια τους
φίλους τους και ζουν τη ζωή τους online.
Αυτή είναι η ιστορία της δικής μας γενιάς, που πιστέψαμε πως θα γίνουμε
καλύτεροι από τους γονείς μας. Και τώρα βλέπουμε τα παιδιά μας να μεγαλώνουν,
να κάνουν τα λάθη τους, να φεύγουν μπροστά.
Φωνές και ουρλιαχτά στο γήπεδο, στη θύρα με τα θηρία. Αίμα στα πεζοδρόμια.
Κρυφοί λογαριασμοί στα σόσιαλ. Συμμαθητές που δαγκώνουν σαν οχιές στα προαύλια
των σχολείων. Κορίτσια που κάνουν αγορίστικα πράγματα. Μανάδες που ανησυχούν.
Μανάδες που τα παρατούν. Μανάδες με κότσια. Πατεράδες που γίνονται μάνες στα
ζόρικα και πατεράδες που δεν είναι εντάξει. Δυο γενιές – και γκρεμός ανάμεσα.
Θα έρθει η στιγμή που θα απλώσουν το χέρι;
Αυτή είναι μια ιστορία για όσα ξέρουμε, αλλά και για όσα δεν θα μάθουμε ποτέ.
Γιατί κάθε γενιά νομίζει ότι προστατεύει τα παιδιά της. Μα, αν ακούσουμε την
ιστορία από την άλλη πλευρά, θα δούμε ότι και τα παιδιά προστατεύουν τους
γονείς από όσα δεν θα υποψιαστούν – και ευτυχώς.
Αυτή είναι μια ιστορία για ένα ραπ συγκρότημα, για τα όνειρα που παίρνουν
εκδίκηση, για τα παιδιά που έσωσε η μουσική.
Διαβάστε εδώ ένα απόσπασμα
Αμφίβια
Συγγραφέας: Παναγιωτάκης Γιώργος Κ.
Εκδόσεις: Πατάκη
Σελίδες: 224
Εικονογράφηση εξωφύλλου: Καραμπατζιά, Βίλλυ
Μια πόλη. Δυο παιδιά. Ένας έρωτας.
Δυο δεκαεξάχρονα παιδιά από διαφορετικές γειτονιές της πόλης γνωρίζονται και
έρχονται κοντά χάρη στο κοινό τους ενδιαφέρον για μια διάσημη social media
περσόνα. Όταν θα μάθουν κάτι που θα τα συγκλονίσει, θα πάρουν μαζί μια
παράτολμη απόφαση. Θα τα λυτρώσει ή θα τα εγκλωβίσει;
Ο έρωτας, η αναζήτηση της σεξουαλικής ταυτότητας, η σκληρότητα της εφηβείας και
η λαχτάρα για τη ζωή, σ’ ένα μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στις σκοτεινές και
στις φωτεινές γωνιές του κόσμου μας.
Διαβάστε εδώ ένα απόσπασμα
Όταν πέσει ο ουρανός στο κεφάλι μας
Συγγραφέας: Phil Earle
Εκδόσεις: Ίκαρος
Μετάφραση: Άγγελος
Αγγελίδης
Σελίδες: 368
1940. Ο πόλεμοςμαίνεται. Ένα οργισμένο αγόρι, ο Τζόζεφ, που δεν το στέλνουν στην εξοχή, αλλά στο
Λονδίνο, στην πόλη που τα εχθρικά αεροπλάνα βομβαρδίζουν σχεδόν κάθε βράδυ.
Εκεί ο Τζόζεφ θα μείνει με την κυρία Φ, μια απότομη γυναίκα που δε συμπαθεί τα
παιδιά. Οι μόνες της αγάπες είναι ο ρημαγμένος ζωολογικός της κήπος και ο
επιβλητικός ασημόραχος γορίλας της, ο Άδωνης.
Καθώς περνούν οι εβδομάδες, δεσμοί
δημιουργούνται και μυστικά έρχονται στο φως. Η γυναίκα και το αγόρι πλησιάζουν
ο ένας τον άλλον. Αλλά, αν οι βόμβες ελευθερώσουν τρομοκρατημένο και
αφηνιασμένο τον Άδωνη, θα μπορέσει κάποιος απ’ τους δυο τους να βάλει τέλος στη
ζωή του μόνου πλάσματος που αγαπούν πραγματικά;
Διαβάστε εδώ ένα απόσπασμα
Όλη μου η οργή
Συγγραφέας: Sabaa
Tahir
Εκδόσεις: Διόπτρα
Σελίδες: 472
Λαχόρη, Πακιστάν. Τότε.
Η Μισμπά, ένα ονειροπόλο κορίτσι που αγαπά τις ιστορίες, μόλις έχει παντρευτεί
τον Ταουφίκ. Μια τραγωδία τους φέρνει στις ΗΠΑ, όπου ανοίγουν ένα μοτέλ για να
κάνουν μια νέα αρχή.
Τζούνιπερ, Καλιφόρνια. Σήμερα.
Ο Σαλ και η Νουρ είναι κάτι παραπάνω από φίλοι, είναι οικογένεια. Μεγαλωμένοι
ως παρείσακτοι στη μικρή πόλη του Τζούνιπερ της Καλιφόρνια, καταλαβαίνουν
απόλυτα ο ένας τον άλλον. Ώσπου μια σύγκρουση θα σπάσει τον δεσμό μεταξύ τους. Ο
θυμός δεν είναι η κατάλληλη λέξη. Οργή. Αυτό είναι το συναίσθημα που μου τρώει
τα σωθικά.
Οι δύο έφηβοι θα δοκιμάσουν τα όρια της φιλίας και του εαυτού τους. Ο Σαλ θα
αναλάβει το οικογενειακό μοτέλ, καθώς η υγεία της μητέρας του φθίνει και ο
πατέρας του υποφέρει από αλκοολισμό. Η Νουρ, ορφανή από γονείς, αναγκάζεται να
δουλέψει στην κάβα του θείου της, ενώ παράλληλα στέλνει κρυφά αιτήσεις σε
πανεπιστήμια. Σε μια ισλαμοφοβική κοινωνία, οι δύο έφηβοι πλέκουν μια
συγκλονιστική ιστορία για τη δύναμη των ανθρώπων.
Διαβάστε εδώ ένα απόσπασμα
Συγγραφέας: Εντουάρ
Λουί
Εκδόσεις:
Αντίποδες
Μετάφραση: Μιχάλης
Αρβανίτης
Σελίδες:
Ο Εντύ Μπελγκέλ μεγαλώνει σε ένα χωριό της
βόρειας Γαλλίας στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Ο κόσμος του, το χωριό, το
σχολείο, η οικογένεια, είναι ένας κόσμος βίας, εκφοβισμού και αποκλεισμού, που
ο Εντύ βιώνει ακόμη πιο τραυματικά επειδή είναι διαφορετικός. Ο Εντουάρ Λουί
κατορθώνει, με μια φορτισμένη και βίαιη αφήγηση, που αμφισβητεί τα όρια
αυτοβιογραφίας και ρεαλισμού, να αναμετρηθεί με το περιβάλλον που τον διέπλασε,
με το παρελθόν που τον στιγμάτισε. Το Να τελειώνουμε με τον Εντύ
Μπελγκέλ φέρνει στην επιφάνεια όσα η λογοτεχνία επιμένει να απωθεί.
Αγνοείται
Συγγραφέας: Brigitte
Giraud
Μετάφραση: Μαρίζα
Ντεκάστρο
Εκδόσεις: Διόπτρα
Σελίδες: 160
Δεν μπορούσα να συνεχίσω έτσι… Χωρίς διέξοδο, χωρίς μέλλον, με τον
ψυχολογικό εκφοβισμό να με κατατρώει.
Ο Λίβιο παρουσιάζει μια εργασία για την καύση βιβλίων από τους ναζί κατά τον Β/
Παγκόσμιο Πόλεμο. Αναφέρεται στον Μάγκνους Χίρσφελντ, έναν Γερμανοεβραίο γιατρό
που πάλεψε για την ισότητα των φύλων και τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων. Για
τον Λίβιο είναι κάτι περισσότερο από μια απλή παρουσίαση, είναι μια διεκδίκηση,
μια εξομολόγηση. Αντιμετωπίζεται όμως με αμηχανία, αδιαφορία αλλά και
εχθρικότητα.
Από τότε αγνοείται. Κανείς δεν ξέρει τι έχει απογίνει... Στον απόηχο της
εξαφάνισης αντηχούν όλα τα δύσκολα ερωτήματα. Κι αν αυτή η φυγή ήταν η απόλυτη
έκφραση του θάρρους;
Διαβάστε εδώ ένα απόσπασμα
Συγγραφέας:
Ντιντιέ Εριμπόν
Εκδότης: Νήσος
Αριθμός σελίδων: 248
Μετάφραση: Γιάννης
Στεφάνου
Μετά τον θάνατο του πατέρα του, ο ΝτιντιέΕριμπόν επιστρέφει στη Ρενς, τη γενέτειρά του στη βόρεια Γαλλία, ύστερα από 30
χρόνια. Το ταξίδι αυτό τον φέρνει αντιμέτωπο με ένα παρελθόν με το οποίο είχε
κόψει κάθε δεσμό, σηματοδοτώντας για τον συγγραφέα μια τολμηρή κατάδυση στην
οικογενειακή ιστορία του και τις κοινωνικές καταβολές του. Ο Εριμπόν ανασύρει
στη μνήμη του τον κόσμο της εργατικής τάξης -τον κόσμο των παιδικών του χρόνων-
και ανασυστήνει την πορεία της κοινωνικής του ανέλιξης. Μέσα από αυτή την προσωπική
αφήγηση, αναπτύσσει τις σκέψεις του για τις κοινωνικές τάξεις και το σχολικό
σύστημα, την κατασκευή των ταυτοτήτων και την ομοφυλοφιλία, την ομοφοβία και
τον ρατσισμό, την Αριστερά και την Ακροδεξιά, τις εκλογές και τη δημοκρατία.
Επανεντάσσοντας τις προσωπικές διαδρομές στους μηχανισμούς κοινωνικής
αναπαραγωγής και κοινωνικού αποκλεισμού, ο συγγραφέας θέτει εντέλει καίρια
ερωτήματα σχετικά με την πολλαπλότητα των μορφών που παίρνει η κυριαρχία και,
συνεπώς, η αντίσταση.
Συγγραφέας: Βαγγέλης Γιαννίσης
Εκδόσεις: Διόπτρα
Αριθμός σελίδων: 408
Έτσι, πάνω στον εφιάλτη του, μέσα απ’ τη
βραδινή ομίχλη πετάει ο κοντόχοντρος Δαίμονας πάνω από έλη, λίμνες και βάλτους.
Γυρεύει μια νέα τρελαμένη απ’ τον έρωτα και καταπλακωμένη απ’ τον ύπνο,
κατεβαίνει και χαμoγελαστός κάθεται στο στήθος της.
Όταν μια νεαρή φοιτήτρια, η Λινέα Μολίνς, καταγγέλλει στην αστυνομία τον βιασμό
της μέσα στο ίδιο της το σπίτι από έναν άγνωστο μασκοφόρο, στον επικεφαλής του
Τμήματος Εγκλημάτων της αστυνομικής διεύθυνσης του Έρεμπρο Άντερς Οικονομίδη
δημιουργείται αμέσως κακό προαίσθημα: οι προσεκτικές κινήσεις του δράστη και ο
χειρουργικός τρόπος με τον οποίο έφερε εις πέρας την επίθεση μαρτυρούν
προσχεδιασμό και εμπειρία.
Ακόμα πιο ανησυχητική είναι η υπόσχεση με την οποία ο δράστης άφησε την κοπέλα:
ότι θα τα ξαναπούν σύντομα.
Δύο ημέρες αργότερα, η διεθνούς φήμης σεφ Κάισα Έκεμπλαντ διαβάζει έντρομη στις
εφημερίδες την είδηση του βιασμού της Λινέα και διαπιστώνει ανησυχητικές
ομοιότητες με επίθεση που είχαν δεχτεί η ίδια και ο σύζυγός της μέσα στο σπίτι
τους μερικούς μήνες νωρίτερα.
Παρά τους δισταγμούς της, αποφασίζει να μιλήσει. Σύντομα κι άλλα στόματα
ανοίγουν και αφηγούνται μια ιστορία που κρυβόταν για χρόνια στο σκοτάδι.
Συγγραφέας: Sir Ian Rankin
Εκδόσεις: Μεταίχμιο
Μετάφραση: Νάντη Σακκά
Σελίδες: 464
Κάποιες υποθέσεις απλώς δεν ξεχνιούνται.
Για τον Τζον Ρέμπους η υπόθεση που ποτέ δεν θα ξεχάσει είναι η δολοφονία της
νεαρής Μαρίας Ταρκουάντ, η οποία βρέθηκε νεκρή πριν από σαράντα χρόνια στο
δωμάτιο ενός ξενοδοχείου όπου διέμενε ένας διάσημος ροκ σταρ και η συνοδεία
του. Ο δράστης δεν συνελήφθη ποτέ. Στο μεταξύ ο υπόκοσμος του Εδιμβούργου
μοιάζει ακέφαλος. Ένα από τα επίδοξα αφεντικά του, ο Ντάριλ Κρίστι, έχει πέσει
θύμα επίθεσης, ενώ μια έρευνα για ξέπλυμα χρήματος τον έχει φέρει σε δεινή
θέση. Ο γερο-Κάφερτι, η νέμεση και ο πιο παλιός εχθρός του Ρέμπους, τα έχει στ’
αλήθεια παρατήσει ή περιμένει να πέσει το Εδιμβούργο στα χέρια του σαν ώριμο
φρούτο;
Διαβάστε εδώ ένα απόσπασμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου