Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

Καλός μαθητής, έννοια σχετική!



                  Καλός και κακός :δυο λέξεις που ούτε ξέρω τι πραγματικά σημαίνουν ούτε μου αρέσει να τις χρησιμοποιώ. Τώρα όμως αναγκάζομαι λόγω αυτής της εργασίας …..

                     Λοιπόν, για κάποιους καθηγητές το πρότυπο του μαθητή είναι αυτός που ξέρει  από το πότε γιορτάζει ο προφήτης Ναούμ μέχρι το πότε ανεξαρτητοποιήθηκε το κράτος της Αγκόλα, δηλαδή ο ξερόλας που αποστήθισε ό,τι βρήκε μέσα σε οποιοδήποτε βιβλίο του σχολείου. Συνήθως ο μαθητής αυτός έχει διαβάσει μόνο το Ημερολόγιο ενός σπασίκλα-εκλεπτυσμένη λογοτεχνία!-και έχει δει τα αριστουργήματα της έβδομης τέχνης Χάρυ Πότερ και Άρχοντα των Δαχτυλιδιών πάνω από πενήντα φορές το καθένα. Συνήθως βγάζει πάνω από 19.Βέβαια αν κάτσεις σε συζητήσεις λίγο μαζί του θα σου πει δυο συγκεκριμένα πράγματα που του έχουν πει οι γονείς του και θεωρεί σοφίες. Είναι το σκυλάκι της καθηγήτριας που τον θεωρεί υπόδειγμα μαθητή, γιατί ποτέ δεν ήρθε χωρίς να έχει κάνει τις ασκήσεις του. Επιπλέον τα βάφει μαύρα αν δεν πάρει το απουσιολόγιο, το οποίο θεωρεί κατόρθωμα, που θα αφηγείται στα εγγόνια του. Τέλος είναι παιδί το οποίο δεν έχει πολλούς φίλους και προσπαθεί να μπει σε παρέες, αποτυχημένα βέβαια καθώς κανείς δεν τον συμπαθεί.
                         Υπάρχει μια άλλη κατηγορία καθηγητών με τους οποίους  έχω κοινές απόψεις .Είναι πολύ λίγοι και έχουν τελείως διαφορετική άποψη για το ποιος είναι καλός μαθητής ή όχι! Αυτοί οι καθηγητές εκνευρίζουν τον μαθητή που περιέγραψα νωρίτερα γιατί ρωτάνε ερωτήσεις που οι απαντήσεις τους δεν βρίσκονται μέσα στο βιβλίο. Αυτοί οι καθηγητές πιστεύουν πως ένας καλός  μαθητής κάποιες φορές ούτε ασκήσεις θα φέρει ούτε το μάθημα θα ξέρει απέξω, ούτε θα γράφει πάνω από 19 σε κάθε τεστ ή διαγώνισμα. Αυτόν τον μαθητή δεν τον νοιάζει καθόλου τι βαθμό θα πάρει σε αντίθεση με τον προηγούμενο. Επίσης δεν τον νοιάζει να τσαλακώσει την εικόνα του όπως και να τον βάλουν κάποιοι καθηγητές στο μάτι. Σκοπός του δεν είναι ούτε να γίνει απουσιολόγος ούτε να βγάλει μεγαλύτερο βαθμό στο τρίμηνο από το διπλανό του αλλά στο τέλος της χρονιάς να ξέρει κάτι παραπάνω από ό,τι ήξερε πριν. Αυτοί οι μαθητές έχουν σχεδόν πάντα πολλές εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, έχουν δει ταινίες, έχουν διαβάσει βιβλία, ξέρουν από μουσική και γενικά μπορούν να μιλήσουν για άπειρα πράγματα εκτός βιβλίου. Οι περισσότεροι μαθητές που είναι έτσι, έχουν παρέες , κολλητούς, κοπέλες και συχνά είναι και αρκετά δημοφιλείς. Για κάποιους καθηγητές αυτός είναι ένας καλός μαθητής.
Κάνοντας αυτή την εργασία κατάλαβα πως δεν μπορώ να κρίνω εγώ έναν μαθητή. Δυστυχώς η ευτυχώς όλα είναι στο χέρι του καθηγητή. Το πόσο καλός η κακός είναι ένας μαθητής είναι τελείως υποκειμενικό.
Γιώργος Αραπόπουλος, Γ1

Δεν υπάρχουν σχόλια: