Άλλη μια χρονιά
ξεκινάει και η ομάδα της Λέσχης Ανάγνωσης της Γ Γυμνασίου έκανε την αρχή με το
βιβλίο της Πάολα Καπριόλο "Μέσα από τα μάτια του άλλου" . Η ομάδα συναντήθηκε την Κυριακή 18 Οκτωβρίου στη βιβλιοθήκη
του σχολείου .
Υπόθεση : Κάποιο βράδυ, ο νεαρός Λούκα γίνεται μάρτυρας μιας τραγικής σκηνής, όταν τέσσερις νεαροί βάζουν φωτιά σε ένα μετανάστη. Ο Λούκα παρακολουθεί σοκαρισμένος δίχως να αντιδράσει. Την επόμενη μέρα, νιώθοντας ενοχές, καταφέρνει να εντοπίσει τον άντρα στο νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται. Πρόκειται για τον Ράτζιβα από τη Σρι Λάνκα, ένα λαθρομετανάστη που ζει πουλώντας τριαντάφυλλα. Η απόφασή του να βοηθήσει τον Ράτζιβα θα τον οδηγήσει στους δρόμους της πόλης, εκεί όπου θα πάρει τη θέση του πλανόδιου πωλητή και θα βιώσει το φόβο και τα εχθρικά βλέμματα για καθετί ξένο και διαφορετικό. Η περιπέτειά του θα του χαρίσει μια ανεκτίμητη φιλία που θα τον "μεταμορφώσει", κάνοντάς τον να δει τον κόσμο με τα μάτια του άλλου...
Υπόθεση : Κάποιο βράδυ, ο νεαρός Λούκα γίνεται μάρτυρας μιας τραγικής σκηνής, όταν τέσσερις νεαροί βάζουν φωτιά σε ένα μετανάστη. Ο Λούκα παρακολουθεί σοκαρισμένος δίχως να αντιδράσει. Την επόμενη μέρα, νιώθοντας ενοχές, καταφέρνει να εντοπίσει τον άντρα στο νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται. Πρόκειται για τον Ράτζιβα από τη Σρι Λάνκα, ένα λαθρομετανάστη που ζει πουλώντας τριαντάφυλλα. Η απόφασή του να βοηθήσει τον Ράτζιβα θα τον οδηγήσει στους δρόμους της πόλης, εκεί όπου θα πάρει τη θέση του πλανόδιου πωλητή και θα βιώσει το φόβο και τα εχθρικά βλέμματα για καθετί ξένο και διαφορετικό. Η περιπέτειά του θα του χαρίσει μια ανεκτίμητη φιλία που θα τον "μεταμορφώσει", κάνοντάς τον να δει τον κόσμο με τα μάτια του άλλου...
Σε όλα τα παιδιά
άρεσε το βιβλίο μιας και έθιγε ένα τόσο σοβαρό θέμα της εποχής μας: αυτό της αποδοχής
και του σεβασμού του μετανάστη. Στη Στεργιάνα άρεσε η πρωτοπρόσωπη γραφή του
βιβλίου καθώς και η υπόθεση και η εξέλιξη της. Στη Νικολέτα ο τρόπος που
μιλούσε ο Ρατζίβα, ο μετανάστης , επειδή τα λόγια του έδειχναν έναν άνθρωπο που
είχε αποκομίσει πείρα από τη ζωή του. Παράλληλα της άρεσε το ότι στο τέλος οι
δυο ήρωες δέθηκαν με φιλία και ο Λούκα κατάφερε να δει τον κόσμο κυριολεκτικά
μέσα από τα μάτια του άλλου.
Η Γιάννα βρήκε
τολμηρή την ιδέα του Λούκα να πάρει τη
θέση του Ρατζίβα, παραμερίζοντας τους κινδύνους και μη ακολουθώντας την εύκολη
λύση που ήταν να του δώσει χρήματα . Η Γκιόρντια εντυπωσιάστηκε από την αλλαγή
που βλέπουμε στο χαρακτήρα του Λούκα μετά το ξεκίνημα της ιδιότυπης σχέσης του
με το Ρατζίβα. Ενώ ο Λούκα αρχικά παρουσιάζεται εγωιστής –ειδικά απέναντι στην
κοπέλα του – στην πορεία μαλακώνει και αρχίζει να γίνεται πιο διαλλακτικός.
Ο Σταμάτης είπε
ότι ο τίτλος του βιβλίου είναι απόλυτα επιτυχημένος . Του άρεσαν ιδιαίτερα οι
συναντήσεις του Λούκα με το Ρατζίβα ενώ τον εντυπωσίασαν τα λόγια του μετανάστη
που λέει ότι στη χώρα του οι άνθρωποι δίνουν στα παιδιά τους να διαβάσουν
βιβλία !Και στην Κατερίνα άρεσε το βιβλίο αν και το τέλος της φάνηκε λίγο
υπερβολικό. Η Δήμητρα βρήκε υπέροχο το βιβλίο και της άρεσαν πολλά στοιχεία
του: η σχέση του Λούκα με τη Σούζυ, η πρωτοβουλία του να πάρει τη θέση του
Ρατζίβα, η δήλωση του Ρατζίβα ότι θεωρεί τον Λούκα αδερφό του.
Η Νεφέλη
συγκινήθηκε με τη σκηνή του τέλους και στη Βάσια άρεσε η κινηματογραφική δράση
καθώς και οι αληθοφάνεια των ηρώων .
Η συζήτηση που
ακολούθησε επικεντρώθηκε σε επιμέρους θέματα του βιβλίου όπως η συμπεριφορά του ανθοπώλη
στη συνδιαλλαγή με τον Λούκα –που δείχνει τον καθωσπρεπισμό του αλλά και την
έλλειψη ανθρωπιάς. Η στάση του ιερέα και
της Εκκλησίας στο θέμα των άστεγων επίσης μας έκανε να αναφερθούμε στο γεγονός
ότι ο κάθε άνθρωπος αποδεικνύει με τη συμπεριφορά του αν είναι καλός, τίμιος
ηθικός ή ανθρωπιστής και όχι με τον
τίτλο ή τη θέση που κατέχει. Παράλληλα αναφερθήκαμε στη σημερινή κατάσταση που
επικρατεί στην κοινωνία μας (αναξιοκρατία, επιθετικότητα, ρουσφέτι…) και οι
μαθητές μας δήλωσαν απαισιόδοξοι για το μέλλον της χώρας και το δικό τους.
Ήταν μια ωραία συνάντηση
που έδειξε ότι η φετινή μας ομάδα θα έχει μια ωραία αναγνωστική χρονιά! Οι
συντονιστές της λέσχης είναι η κ.Κεφαλά και ο κ.Γιαννακάς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου