Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2019

Αγαπημένε μου πατέρα.....


Οι "Πρώτες ενθυμήσεις" είναι ένα απόσπασμα από το αυτοβιογραφικό έργο της Πηνελόπης Δέλτα στο οποίο παρουσιάζεται η συναισθηματική επίδραση που ασκεί στη μικρή Πηνελόπη ο πατέρας της. Μετά την ολοκλήρωση της ανάλυσης του κειμένου οι μαθητές δούλεψαν ομαδοσυνεργατικά -θα παρουσιάσουμε σε άλλη ανάρτηση τα αποτέλεσματα της συνεργασίας τους- και στη συνέχεια στα πλαίσια των δημιουργικών εργασιών , έγραψαν γράμματα προς τους πατεράδες τους. Στα γράμματα αυτά εξομολογούνται τα συναισθήματα τους προς το δικό τους γονιό ακολουθώντας τα βήματα της συγγραφέα. Τα κείμενα τους ακολουθούν.  




Αγαπημένε μου πατέρα,
Σου γράφω αυτό το γράμμα γιατί νιώθω την ανάγκη να σου πω ένα μεγάλο ευχαριστώ. Κάνεις τόσα πράγματα για μένα καθημερινά. Δουλεύεις πολλές ώρες για να μη μου λείπει κάτι, με υποστηρίζεις και με αγαπάς. Με κάνεις να νιώθω προστατευμένη , πολύτιμη και ασφαλής ακόμη και να κοιτάς με ενοχλητικό τρόπο τους φίλους μου σα να τους σκανάρεις. Κάθε φορά που αποτυγχάνω με παρηγορείς και μου λες να μην το βάζω κάτω. Αυτό μου δίνει δύναμη . Είναι όμως και κάποιες φορές που μου σπας τα νεύρα με την κριτική  και τα κηρύγματα σου. Και όταν μου λες συνέχεια θα σου άρεσε εσένα , αν στο έκαναν αυτό; , πραγματικά εξοργίζομαι. Ξέρω όμως πως ό,τι κάνεις και λες είναι για το καλό μου. Αλλά άσε με και λίγο να βρω ποιο είναι αυτό για μένα. Μπορεί να κάνω λάθη, αλλά , όπως μου λες και συ, μόνο έτσι θα μάθω. Και σε παρακαλώ πολύ όταν με βλέπεις εκνευρισμένη, μη μου μιλάς και μη μου πηγαίνεις κόντρα. Άλλωστε όπως λέει και η μαμά συχνά « εμείς μαλώνουμε, γιατί μοιάζουμε πολύ». Γι αυτό σου ζητάω αυτό μόνο: λίγο να με καταλαβαίνεις.
Με αγάπη , η κόρη σου



Αγαπητέ πατέρα,
Θέλω να σου πω τι νιώθω για σένα με ειλικρίνεια.
Κάθε φορά που ερχόσουν σπίτι , φοβόμουν μη μου φωνάξεις για οτιδήποτε, γιατί πάντα αυτό έκανες. Δε μου φερόσουν με αγάπη και στοργή και λυπήθηκα πολύ που ξέχασες και τα γενέθλια μου…….Ουσιαστικά είχα μια μητέρα μόνο, όταν όλες οι φίλες μου είχαν ένα τέλειο πατέρα που τις νοιάζεται. Τώρα είμαστε μακριά και εύχομαι να είσαι καλά. Όταν θα είμαι έτοιμη, θα σου τηλεφωνήσω.
Με αγάπη, η κόρη σου



Αγαπημένε μου μπαμπά,
Ο λόγος που σου γράφω αυτό το γράμμα είναι για να σε ευχαριστήσω για όλα όσα έχεις κάνει για μένα αυτά τα χρόνια.
Όταν πονούσα, όταν έκλαιγα, όταν περπάτησα για πρώτη φορά, όταν πρωτομίλησα , ήσουν εκεί. Ήσουν, είσαι και θα είσαι πάντα μαζί μου. Στις δύσκολες αλλά και στις ευχάριστες στιγμές, στις μεγάλες μου διαδρομές, θα είσαι πάντα δίπλα μου.  Κι ας τσακωνόμαστε πολλές φορές, κι ας διαφωνούμε. Δε μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς εσένα. Είσαι εκεί για να με συμβουλέψεις, να με βοηθήσεις και να με παρηγορήσεις. Να ξέρεις πως είσαι  από τους λίγους μπαμπάδες που τα κάνουν όλα αυτά για την κόρη τους. Στα μάτια μου είσαι ξεχωριστός, είσαι γενναίος, είσαι καλόκαρδος και πάρα πολύ σπουδαίος.
Σε ευχαριστώ για όλα όσα μου έχεις προσφέρει και συνεχίζεις να μου προσφέρεις. Σε ευχαριστώ που υπάρχεις . Και κάτι τελευταίο: θα ήθελα να σου ζητήσω μια τεράστια συγγνώμη για όσα έχω κάνει και σε έχουν πληγώσει.
Σε αγαπάω πάρα πολύ, η κόρη σου



Αγαπητέ μου πατέρα, σου γράφω αυτό το γράμμα για να σου εξομολογηθώ τα συναισθήματα μου για σένα και ίσως με αυτά που θα σου πω να βελτιωθούν και οι σχέσεις μας.
Αρχικά, θέλω να σου πω ότι σε αγαπώ και ό,τι κι αν πω σε αυτό το γράμμα δεν το αλλάζει αυτό. Ξέρω ότι δουλεύεις πολύ κάθε μέρα και θες και συ να ξεκουραστείς κάποτε, αλλά θα ήθελα πολύ να περνάγαμε λίγο χρόνο μαζί- ειδικά τώρα που εγώ κάνω απόγευμα μάθημα και δε βρισκόμαστε τόσο συχνά. Επίσης θέλω να σου πω ότι σε εκτιμώ , αφού είσαι και έμεινες ψύχραιμος όσα κι αν ήταν τα προβλήματα σου ή τα προβλήματα της οικογένειας μας.
Είμαι σίγουρος πως όταν το πρόγραμμα μας θα γίνει όπως παλιά, θα έχουμε χρόνο μαζί και θα κάνουμε πολλά πράγματα. Μην ξεχάσεις ποτέ ότι ό,τι κι αν γίνει θα σε αγαπάω και θα σε εκτιμώ.
Με αγάπη, ο γιος σου



Αγαπημένε μου πατέρα,
Θέλω σε αυτό το γράμμα να σου μιλήσω για το πως νιώθω για σένα.
Όταν βρίσκομαι μαζί σου, πάντα νιώθω ασφαλής , πάντα με προστατεύεις σε ό,τι κι να κάνω, με υποστηρίζεις και ανησυχείς για μένα. Μερικές φορές δεν προλαβαίνω να σε δω , γιατί όταν είμαι σπίτι εσύ δουλεύεις , ενώ όταν είσαι εσύ στο σπίτι εγώ γυρίζω αργά από το σχολείο και σε βλέπω λίγο. Όταν νιώθω πιεσμένη ή θέλω να κλάψω για κάτι, με ένα σου αστείο με κάνεις να τα ξεχάσω όλα και να γελάω πολύ.
Σ αγαπώ πολύ μπαμπά- και δε στο λέω πολλές φορές αυτό.
Με αγάπη, η κόρη σου




Καλέ μου πατέρα,
Σου γράφω αυτό το γράμμα για να σου πω τα παράπονα μου αλλα και να σε ευχαριστήσω για τη σχέση μας.
Το αρνητικό είναι μόνο ένα – ευτυχώς. Αρκετές φορές με εκνευρίζεις με την ξεροκεφαλιά σου και ίσως με το πόσο οξύθυμος είσαι. Κατά τα άλλα όμως χαίρομαι που είσαι έτσι όπως είσαι και όχι σαν τους άλλους γονείς που δε νοιάζονται για τα παιδιά τους.
Με αγάπη, ο γιος σου



Μπαμπά, αυτό το γράμμα το γράφω με ειλικρίνεια και ελπίζω να με καταλάβεις. Δε με μεγάλωσες εσύ, δε θυμάμαι τίποτε από σένα. Το μόνο που άκουγα ήταν πως με αγαπούσες. Μα πάντα είχα μια ερώτηση: «Γιατί τότε έφυγες και με άφησες;» ……….. Δεν ήσουν εδώ όταν έκλαιγα, όταν σε χρειαζόμουν- ήσουν μακριά μου. Όταν ρώτησα γιατί δεν έρχεσαι να με δεις το μόνο που πήρα ως απάντηση είναι πως φοβάσαι. Τι εννοούσαν όταν έλεγαν «φοβάσαι» ; Τι φοβάσαι; Να δεις εμένα, την κόρη σου; …
Εγώ ξέρω να αγαπάω, εσύ όχι. ….. Τα άλλα κορίτσια, ακόμη κι αν χώρισαν οι γονείς τους , είχαν το μπαμπά τους, εγώ όχι. Και ακόμη και τώρα που είμαι 14 χρονών , δε σε έχω δει……..
 ………..Μακάρι να ήσουν εδώ για μένα, μακάρι να μη φοβόσουν , να έκανες κάτι για μένα. Σε συγχωρώ, όμως. Είναι περίεργο που σε συγχωρώ, αλλά το χέρι μου το έγραψε από μόνο του. Πλέον δε θα στενοχωριέμαι για σένα. Διότι έχω αυτούς που με αγαπάνε και αν θελήσεις ποτέ να με δεις, εδώ θα είμαι. …..



Λοιπόν μπαμπά,
θα ξεκινήσω λέγοντας πως πραγματικά δε θα ήθελα κανένα πατέρα, παρά μόνο εσένα. Σίγουρα, δεν το δείχνω συχνά έως και ποτέ και παραδέχομαι πως ορισμένες φορές σου φέρομαι απότομα, χωρίς λόγο και γι αυτό ζητώ συγγνώμη. Μπορώ να πω πως πολλοί πατεράδες κάνουν όσα και εσύ για μένα και για τον αδερφό μου, φυσικά.
Αυτό που θαυμάζω περισσότερο σε σένα είναι η ευφυΐα σου – την οποία και προφανώς έχω πάρει- και οι γνώσεις σου. Σπάνια δεν έχεις απάντηση σε κάποια ερώτηση και είσαι πάντοτε πρόθυμος για συζήτηση. Δε θέλω αν πλατειάσω και γι αυτό θα κλείσω εδώ . Πάντως θέλω να ξέρεις ότι σε εκτιμώ πολύ για όσα κάνεις για εμένα και θέλω επίσης να ξέρεις πως σε αγαπώ.



Αγαπητέ μπαμπά,
Σου γράφω αυτό το γράμμα για να σου εκφράσω τα συναισθήματα μου. Στο γραπτό λόγο έχω περισσότερη άνεση απ΄ ότι στον προφορικό. Είσαι ένας στοργικός πατέρας που νοιάζεται για τα παιδιά του. Ταυτίζεσαι με μένα πολλές φορές και αυτό το θεωρώ σημαντικό , διότι μπορούμε να μιλήσουμε για αρκετά πράγματα (π.χ.  μπάσκετ) και καταλαβαίνεις τη θέση μου. Με βοηθάς σε αρκετά θέματα και σχολικά και εξωσχολικά. Όμως κανείς δεν είναι τέλειος. Πολλές φορές νιώθω πως είσαι  υπερπροστατευτικός , πράγμα που καταντάει σπαστικό. Επίσης συχνά είσαι αυστηρός με πράγματα που δε χρειάζεται να δίνεις σημασία.
Δεν έχω και πολλά αρνητικά να σου πω, πράγμα που αποδεικνύει ότι είσαι πολύ καλός πατέρας.
Με αγάπη, ο γιος σου



…………………………….
Θέλω να ξεκαθαρίσω αυτή την κατάσταση. Τις προάλλες αναρωτήθηκες γιατί δε σου μιλάμε. Τόσο καιρό δε μας έδινες σημασία. Μας θεωρούσες δεδομένους και δεν ασχολιόσουν μαζί μας. ………….. Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι στο γεγονός πως δεν αισθάνομαι τίποτε για σένα. Για εμένα δεν υπάρχεις ούτε σαν μπαμπάς, ούτε σαν τίποτε άλλο. Μπορείς να ξεκινήσεις ξανά τη ζωή σου και αυτό σου προτείνω να κάνεις.
Καλή συνέχεια.


Αγαπημένε μου μπαμπάκα,
Θα αρχίσω λέγοντας πόσο σε αγαπώ και πόσα σημαίνεις για μένα. Είσαι το είδωλο μου, κάποιος που πάντοτε θαύμαζα. Πάντα είσαι εκεί για μένα και με κάνεις να προχωράω μπροστά. Όταν κλαίω ή νιώθω πως δεν υπάρχει τρόπος να συνεχίσω ακούω τη φωνή σου να λέει «Μην κάθεσαι και στενοχωριέσαι. Η στενοχώρια είναι χάσιμο χρόνου. Όταν είμαι άρρωστη με φροντίζεις. Με αγκαλιάζεις,, με φιλάς και δε σε νοιάζει αν θα κολλήσεις. Μπορεί και να μείνεις ξύπνιος όλη νύχτα, μέχρι να πέσει ο πυρετός μου. … Είσαι ο καλύτερος πατέρας σε όλο τον κόσμο .
Σε αγαπώ πολύ μπαμπά.
Με αγάπη, η κόρη σου


Αγαπημένε μου πατέρα,
Σου γράφω αυτό το γράμμα για να σου πω πως νιώθω για σένα. Γενικά δεν έχω παράπονα από σένα. Είσαι πολύ καλός πατέρας και σε αγαπώ πολύ. Αλλά θα ήθελα να μη μιλάς μαζί μου σοβαρά τόσο συχνά επειδή θέλω να κάνουμε μαζί και καμιά ανοησία.
Με πολλή αγάπη, η κόρη σου



Μπαμπά. Θα προσπαθήσω να σου πω όλα αυτά που τόσο καιρό θέλω, αλλά εσύ δε θες να με ακούσεις. Καταρχάς δε σε θεωρώ κανονικό μου πατέρα, επειδή ποτέ δε ήσουν δίπλα μου τις ώρες που σε χρειάστηκα. Μου λες σ αγαπώ , αλλά εγώ δε μπορώ να πω το ίδιο για σένα. Ίσως μέσα μου να έχω κάποιο συναίσθημα για σένα , αλλά δε θα το έλεγα αγάπη. Περισσότερο θα το έλεγα συμπόνια ίσως και λύπηση. ……………Πάντα προσπαθούσα να είμαι κοντά σου μήπως και δω κάποια καλή πλευρά σου, αλλά τίποτα. … Σήμερα λοιπόν δεν έχω πατέρα. Εδώ και αρκετό καιρό δεν έχω… Εγώ ήθελα ένα πατέρα να με καταλαβαίνει . Εσύ λες ότι για όλα φταίει η μητέρα μου και οι φίλοι μου. Όμως αυτοί με καταλαβαίνουν και με κάνουν να νιώθω καλύτερα. Δε σε νοιάζει τίποτε. Μόνο ο εαυτός σου και το πως να περνάς καλά. Δε σε ενδιαφέρω αληθινά εγώ……. Δε σε αγαπώ μπαμπά. Δε μπορώ να έχω συναισθήματα αγάπης για σένα. Όχι πια…..



Αγαπητέ μου μπαμπά.
Σου γράφω αυτό το γράμμα με σκοπό να σου εκφράσω όλα τα συναισθήματα που νιώθω για σένα. Δεν ξέρω από που να πρωτοξεκινήσω. Είσαι ένας μπαμπάς που από μικρή ηλικία με έμαθες να είμαι καλή με όλους, να αγαπάω τους συνανθρώπους μου, να έχω τρόπους, αλλά και να αντιμετωπίζω τις καταστάσεις χωρίς πανικό. Επίσης με βοηθούσες στα μαθήματα μου
Και γενικότερα όπου δυσκολευόμουν , με συμβούλευες για το τι είναι καλό και τι όχι, και μου έλεγες να μη στενοχωριέμαι για πράγματα που είναι ανώφελα και δεν έχουν αξία. Μου έμαθες επίσης να εκτιμώ ό,τι έχω και να είμαι ολιγαρκής . Με λίγα λόγια είσαι ένας μπαμπάς καλός, έξυπνος, ευγενικός, ήρεμος, και γενικότερα υπέροχος. Δε θα μπορούσα να έχω καλύτερο μπαμπά από σένα και πιστεύω ότι είμαι πολύ τυχερή.
Με πολλή αγάπη, η κόρη σου




Αγαπημένε μου πατέρα,
Καταρχάς σε ευχαριστώ που με έμαθες να παίζω ποδόσφαιρο. Επίσης πάντα θέλεις το καλό μου και αυτό το καταλαβαίνω, αλλά μερικές φορές φοβάσαι υπερβολικά για μένα, αν και είναι λογικό. Γονιός μου είσαι. Κάνεις τα πάντα για να έχω ένα καλύτερο μέλλον. …..
Με αγάπη, ο γιος σου


Αγαπημένε μου πατέρα,
Σου γράφω αυτό το γράμμα για να σου εξομολογηθώ τα συναισθήματα μου για σένα. Τώρα που μεγάλωσα και λόγω του σχολείου, δεν περνάμε πολύ χρόνο μαζί. Να ήξερες πόσο μου λείπουν εκείνες οι μέρες που ήμασταν όλη τη μέρα μαζί και παίζαμε μαζί ως το βράδυ. Και ακούγαμε τη μαμά να φωνάζει και να λέει πως έτσι βγαίνω από το πρόγραμμα μου. Αλήθεια, να ήξερες πόσο μου λείπουν…
Τώρα θα σκέφτεσαι τι έχω πάθει γιατί εγώ δεν είμαι άτομο που εξομολογούμαι τόσο εύκολα τα συναισθήματα μου. Αλλά τον τελευταίο καιρό νιώθω πολύ πιεσμένη. Κάτι τέτοια βράδια που διαβάζω ως αργά, μου λείπουν οι αγκαλιές σου που με χαλαρώνουν .
Σε αγαπώ πολύ, και σένα και τη μαμά
Με αγάπη, η κόρη σας



Δεν υπάρχουν σχόλια: