Άλλη μια συνάντηση της Λέσχης
Ανάγνωσης έγινε την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου με βιβλίο προς συζήτηση το «Κάθε
μέρα άλλος» του Ντέιβιντ Λέβιθαν. Οι μαθητές μας διάβασαν πολύ γρήγορα το
βιβλίο και ανυπομονούσαν για τη συνάντηση, αφού είχαν πολλές ερωτήσεις αλλά και
ενστάσεις για το τέλος του βιβλίου.
Η Κατερίνα Κ. βρήκε πολύ ενδιαφέρον το βιβλίο, αφού όπως μας
είπε έθιγε πολύ σημαντικά εφηβικά , και όχι μόνο, θέματα. Οι δυσκολίες των
εφήβων καθώς και οι αναζητήσεις τους παρουσιάζονται στο βιβλίο με όμορφο τρόπο
και ο συγγραφέας φαίνεται να κατανοεί τις
ανάγκες τους. Ο Γιάννης συμφώνησε με την Κατερίνα και μας είπε πως ιδιαίτερη
εντύπωση του έκανε η ιστορία που αφορούσε το κορίτσι με την κατάθλιψη και τις αυτοκτονικές
τάσεις. Ο Αργύρης επίσης δήλωσε ότι του άρεσε πολύ το βιβλίο γιατί είχε αγωνία
και κάθε μέρα διάβαζε το βιβλίο περιμένοντας να δει τι θα γίνει παρακάτω. Το
βασικό θέμα ήταν ο έρωτας του Α για τη Ριάννον και αυτό που ήταν πολύ
ενδιαφέρον ήταν με ποιο σώμα θα τη συναντούσε ο Α κάθε μέρα. Μέσα από την
εναλλαγή των σωμάτων και των ατόμων θίγονται πολλά σοβαρά θέματα - ομοφυλοφιλία,
κατάθλιψη, ναρκωτικά, παχυσαρκία, και γενικά η διαφορετικότητα. Ο Νικόλας το
διάβασε πολύ γρήγορα γιατί ήταν εύκολο ως ανάγνωσμα – απλή γραφή, εύκολη. Αυτό
που του άρεσε ιδιαίτερα ήταν ότι μπορούσε να κάνει εικόνα ό,τι διάβαζε: από τα
διαφορετικά άτομα που παρουσιάζονται μέχρι και τα τοπία αλλά και τα δωμάτια των
εφήβων. Και βέβαια ξεχωριστό το έκανε το θέμα του- δηλ. ο έρωτας- αφού αφορά
κατεξοχήν τους εφήβους.
Η Γκιουλσέν επισήμανε επίσης
ότι το διάβασε πολύ γρήγορα ακριβώς γιατί δεν ήταν βαρετό και διατηρούσε την αγωνία
της εξέλιξης της υπόθεσης. Μαζί της συμφώνησε και η Ρένα αλλά και η Κοκώνα. Η
Ισμάρα εστίασε στο ότι ο Α μιλούσε αναλυτικά για το ποιος ήταν κάθε φορά, πώς
ένιωθε, ποιες ήταν οι σκέψεις του. Η Άννα το διάβασε γρήγορα και αυτό που της άρεσε
στο βιβλίο ήταν και η εξέλιξη του αλλά και η ρεαλιστικότητα του: ότι η Ριάννον
ερωτεύοταν σταδιακά τον Α και όχι από τη μια στιγμή στην άλλη. Και η Μαρία μας είπε ότι την κέρδισε η απλή
γραφή του βιβλίου, αλλά και το ότι μιλούσε τόσο ωραία για τη διαφορετικότητα.
Τέλος και η Λουκία αλλά και η Κατερίνα Μ. συμφώνησαν πως το γεγονός ότι είχε
αγωνία αλλά και το ότι αναφερόταν σε πολλα διαφορετικά, αλλά ουσιαστικά θέματα
ήταν αυτό που έκανε τόσο ξεχωριστό το βιβλίο.
Στη συζήτηση που
ακολούθησε τα παιδιά μίλησαν για τα θέματα που αγγίζει το βιβλίο με πρώτο και
κύριο τον Έρωτα. Όπως επισήμαναν δεν έχει σημασία ούτε η εμφάνιση ούτε και το
φύλο, αφού αυτό που αγαπάμε είναι ο χαρακτήρας του άλλου, το ποιος είναι στην
ουσία του. Βέβαια, εδώ διαχωρίσαμε τον έρωτα από την αγάπη αφού στον έρωτα
παίζει καθοριστικό ρόλο η εξωτερική εμφάνιση, αλλά αν δεν υπάρχει ουσία δεν θα
εξελιχθεί σε αγάπη. Η περιγραφή του
έρωτα (σελ. 36), η ευθύνη απέναντι στην αγάπη (σελ.39) αλλά και ο φόβος να
διαλύσουμε μια σχέση που δεν μας αξίζει (σελ. 94), η εφηβική κατάθλιψη (σελ.
148-152) και η δυσκολία στην αντιμετώπιση της, τα κοινά σημεία στις θρησκείες
του κόσμου αλλά και η αντιμετώπιση τους από τους ανθρώπους (σελ. 101) ήταν
κάποια από τα επιμέρους θέματα που συζητήσαμε με τα παιδιά. Ο συγγραφέας έβαλε τα παιδιά να σκεφτούν πάνω
σε μια σειρά από πολλά θέματα χωρίς να δίνει έτοιμες απαντήσεις και κυρίως
χωρίς να λειτουργεί επικριτικά απέναντι σε διάφορες καταστάσεις. Αυτό που
εντυπωσίασε τους μαθητές μας ήταν η ηθική στάση που κράτησε ο Α σε όλη την υπόθεση:
δεν προσπάθησε να εκμεταλλευτεί τα σώματα μέσα στα οποία βρισκόταν κάθε φορά, δεν
λειτούργησε εγωιστικά στη σχέση με τη Ριάννον και μπόρεσε να κάνει δώρο στην
αγαπημένη του ένα άλλο άτομο με το οποίο θα είχε ρεαλιστικές προοπτικές στη
σχέση της αγνοώντας τις παραινέσεις του αιδεσιμότατου Πουλ και ξορκίζοντας το
κακό. Το βιβλίο είναι ένας ύμνος στην Αγάπη, στην ανιδιοτελή και αληθινή μορφή της
Αγάπης και του Έρωτα αλλά και στη διαφορετικότητα και την ομορφιά του κόσμου μας
που καταφέρνει να περικλείει τόσα άτομα και άλλες τόσες πιθανότητες να γίνουμε
ευτυχισμένοι.
Βαθμός: 9,5
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου