Κυριακή 27 Μαρτίου 2016

Βαθμολογίες(Scored), ΜακΛάφλιν Λόρεν

Βαθμολογίες. Ένα βιβλίο για ένα σκοτεινό μέλλον όπου η ζωή ενός εφήβου καθορίζεται από την παρακολούθηση της βαθμολογίας και της συμπεριφοράς του. Η τεχνολογία εισβάλλει στη ζωή του και την παρακολουθεί. Οι σχέσεις με τους φίλους του καθορίζονται από αυστηρά κριτήρια του συστήματος.
Τα παιδιά κατέθεσαν αρκετές απόψεις σχετικά με τα θέματα που θίγει το βιβλίο στην τελευταία μας συνάντηση. Η Κατερίνα στάθηκε περισσότερο στο θέμα της βαθμολογίας και το πόσο επηρέαζε την επιλογή φίλου ή παρέας. Πράγμα το οποίο, όπως μας είπε, συμβαίνει και στην εποχή μας-οι γονείς δηλ. θέλουν τα παιδιά τους να κάνουν παρέα με τους άριστους μαθητές, στέκονται στη βαθμολογία των φίλων των παιδιών τους. Η Νεφέλη, αν και αρχικά το βρήκε βαρετό, το διάβασε και την εντυπωσίασε και η ερωτική ιστορία που διαπλέκεται αλλά και η συνέχεια της ιστορίας. Η Δήμητρα το διάβαζε με στόχο να δει τι θα γίνει στο τέλος-το θέμα της προκάλεσε μεγάλη περιέργεια! Ο Χάρης ξεκίνησε από το εξώφυλλο, το οποίο του άρεσε πολύ-τα ματάκια από τις κάμερες που κρέμονται πάνω από τα κεφάλια των νέων. Στη συνέχεια στάθηκε στον περίεργο έως σκοτεινό ρόλο της διευθύντριας του σχολείου , που προέτρεπε την πρωταγωνίστρια Ιμάνι να παρακολουθεί τις κινήσεις των άλλων παιδιών και να τις καρφώνει. Στο love story δεν έδωσε καμιά σημασία . Ο Κωνσταντίνος εντυπωσια΄στηκε από τη χρήση των καμερών και όλη η υπόθεση του βιβλίου του θύμισε το παιχνίδι Big Brother.

Στη Βάσια και τη Χρυσάνθη άρεσε η ρεαλιστική υπόθεση του βιβλίου και η Βάσια μας είπε ότι θα γινόταν ένα ενδιαφέρον κινηματογραφικό έργο! Μαζί τους συμφώνησε και η Γιάννα που βρήκε ενδιαφέρουσα τη δράση του βιβλίου αλλά την ερωτική ιστορία. Η Νικολέτα αναφέρθηκε στο ρόλο του καθηγητή της Ιμάνι, που έκανε τη διαφορά. Ήταν καλός με τους μαθητές του και επιδίωκε να τους ξυπνήσει την περιέργεια και την επιθυμία για γνώση. Παράλληλα της έκανε εντύπωση η ιδιαίτερη σχέση της Ιμάνι με τον μπαμπά της. Η Στεργιάννα μίλησε για το διαχωρισμό των μαθητών βάσει της βαθμολογίας , πράγμα το οποίο την εντυπωσίασε. Επίσης της άρεσε το ότι οι δύο κεντρικοί ήρωες, αν και διαφωνούσαν μεταξύ τους, σέβονταν ο ένας τον άλλον και αυτό οδήγησε και στη δημιουργική συνεργασία τους. Ο Σταμάτης, αν και βρήκε λίγο βαρετή την αρχή του βιβλίου, προβληματίστηκε σχετικά με την ιδέα αυτή του απόλυτου ελέγχου των κινήσεων και της δράσης των μαθητών και την παρακολούθηση τους από τις κάμερες.
Τελικά αναρωτηθήκαμε κατά πόσο βελτιώνει τη ζωή μας η εισβολή των καμερών ασφαλείας και αν όλα αυτά που γίνονται χάριν της δικής μας προστασίας, μας προστατεύουν ή μας στερούν την ελευθερία μας . Πόσο η βαθμολογία πρέπει να καθορίζει και τη δική μας στάση απέναντι στους ανθρώπους που επιλέγουμε ως φίλους μας. Ποια πρέπει να είναι η δική μας στάση απέναντι στην τεχνολογία και τη χρήση της. Ενδιαφέρουσα λοιπόν η συζήτηση μας για άλλη μια φορά! Επόμενο βιβλίο μας το βιβλίο Κόλιν Φίσερ.


Δεν υπάρχουν σχόλια: