Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου 2014

Το κυνήγι (The hunt)- 2012


Την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου την ταινία για τη Λέσχη του σχολείου διάλεξε ο μαθητής Γιώργος Αραπόπουλος του Γ1. Η ταινία ήταν το The hunt (Το κυνήγι), που διαγωνίστηκε το 2012 στο φεστιβάλ των Κανών και ο πρωταγωνιστής Μαντς Μίκελσεν  κέρδισε βραβείο ερμηνείας. 
Η υπόθεση της ταινίας είναι η εξής: Έπειτα από ένα επώδυνο διαζύγιο, ο 40χρονος Λούκας έχει μια νέα σχέση, μια νέα δουλειά και προσπαθεί να επαναπροσδιορίσει τη σχέση του με τον έφηβο γιο του, Μάρκους. Όλα όμως τα γεγονότα, φαίνονταν να του πηγαίνουν, ανάποδα. Μια ιστορία κι ένα απλό, παιδικό ψέμα, είναι μόνο η αρχή. Καθώς πέφτει το χιόνι και πλησιάζουν οι γιορτές, το ψέμα εξαπλώνεται σαν ίωση. Το σοκ και η δυσπιστία ξεφεύγουν από τον έλεγχο, και η μικρή κοινότητα θα βρεθεί σε μια κατάσταση μαζικής υστερίας, όσο ο Λούκας παλεύει μόνος του για τη ζωή, αλλά και την αξιοπρέπειά του.

Στη συζήτηση που ακολούθησε μετά την προβολή της ταινίας οι μαθητές ανέφεραν τα ακόλουθα:

  1. Η ταινία “The Hunt” είχε κάποια κοινά στοιχεία με την ταινία “Doubt” της προηγούμενης εβδομάδας. Συγκεκριμένα, και οι δύο παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της διασποράς ανυπόστατων φημών και την καταστροφή της υπόληψης ενός ανθρώπου. Και οι δύο ταινίες καταλήγουν στην ύπαρξη αμφιβολίας σχετικά με την αθωότητα του πρωταγωνιστή. Η Διευθύντρια και στις δύο περιπτώσεις καταλήγει σε εύκολα συμπεράσματα σχετικά με το ποιόν και τις πράξεις των ηρώων και τα γενικεύει.
  2. Βασικό θέμα στην ταινία είναι ότι ο κοινωνικός περίγυρος και ο τρόπος που αντιμετώπισε τις φήμες για το Λούκας. Παρά το γεγονός ότι στην αρχή της ταινίας παρουσιάζεται ένα προφίλ ανθρώπου κοινωνικού και αγαπητού από όλους, καθώς επίσης και σχετικά συνεσταλμένου απέναντι στο γυναικείο φύλο, στη συνέχεια κανείς δε διστάζει να στραφεί εναντίον του, σαν να μην τον ήξεραν ποτέ, και μάλιστα χωρίς καμμία απόδειξη. Θίγεται, λοιπόν, η έννοια της φιλίας, της κοινωνικής αλληλεγγύης, της εμπιστοσύνης και της ψυχολογίας της μάζας.
  3. Τα παιδιά διαπίστωσαν ότι ένα φαινομενικά αθώο ψέμα ενός παιδιού έχει αλυσιδωτές αντιδράσεις στη ζωή των εμπλεκομένων. Δεν τιμωρείται μόνο ο Λούκας για ότι πιθανόν έκανε, αλλά και ο γιος του, το σκυλάκι του και η σύντροφός του.  Επίσης, όταν διασπείρεται μία φήμη, δεν υπάρχει τρόπος να την ελέγξεις, κάτι που θυμίζει και την ταινία “Doubt” στο παράδειγμα του ιερέα με το μαξιλάρι.
  4. Τα παιδιά πιθανολόγησαν ότι το ψέμα της Κλάρας προήλθε από την ανάγκη της για να τραβήξει την προσοχή, να αποκτήσει μια πιο σημαντική θέση μέσα στην οικογένεια, πράγμα το οποίο πέτυχε. Σ’ αυτό συνηγορεί και η χαλαρότητα στην επιτήρησή της από τους γονείς και η ελλιπής επικοινωνία μαζί τους.
  5. Ο γιος του Λούκας στήριξε τον πατέρα του και αντέδρασε πιο δυναμικά σε σχέση με τον πατέρα που τα αντιμετώπισε όλα στωικά, και παρατηρούμε στο τέλος ότι παρά το γεγονός ότι καταλάγιασε η μπόρα, ενδέχεται να άλλαξε τόπο διαμονής.
  6. Τα παιδιά ξεχώρισαν δύο σκηνές στην ταινία: την σκηνή της δολοφονίας του σκύλου, η οποία τους στενοχώρησε πολύ και η σκηνή στην εκκλησία την ημέρα των Χριστουγέννων, όπου ο Λούκας ξεσπάει μπροστά σε όλους.
  7. Σχετικά με το τέλος της ταινίας διατυπώθηκαν δύο απόψεις:
    α. Ο Λούκας ναι μεν έγινε αποδεκτός ξανά από τους φίλους του, αλλά η αμφιβολία εξακολουθεί να αιωρείται και
    β. Ο Λούκας φαντάστηκε ό,τι έγινε στο τέλος εξαιτίας της ψυχικής ταλαιπωρίας που υπέστη από το γεγονός.
    Όλγα Καζάκη, ΠΕ06

Δεν υπάρχουν σχόλια: