Για να δούμε,
λοιπόν, πως είναι ένας καλός μαθητής. Αλήθεια πως είναι; Ο καλός μαθητής είναι
αυτός ο οποίος παίρνει συνέχεια 20 και ξέρει τα πάντα απ’έξω; Ή αυτός που
κάθεται ήσυχος στην τάξη και δεν ενοχλεί ούτε το μάθημα ούτε τους συμμαθητές
του; Ή μήπως τίποτα από αυτά;
Ναι μάλλον είναι το τελευταίο. Γιατί ο καλός
μαθητής δεν είναι αυτός που θα κάτσει ήσυχος στην τάξη διότι αυτό σημαίνει πως
δεν θα συμμετέχει. Ούτε είναι αυτός που κάθεται όλη μέρα πάνω από ένα βιβλίο
προσπαθώντας να αποστηθίσει μία μία τις λέξεις του μαθήματος ώστε όταν
εξεταστεί την άλλη μέρα να ξέρει τα πάντα τέλεια. Ο καλός μαθητής ούτε θα
γράφει πάντα 20 ούτε θα είναι πάντα ήσυχος στην τάξη. Γιατί;
Γιατί αυτός που
είναι πραγματικά καλός θα νοιαστεί για τους βαθμούς αλλά θα νοιαστεί
περισσότερο αν ο ίδιος κατάλαβε τι πραγματικά διάβασε. Ποιο το νόημα να μάθεις
κάτι απ’έξω όταν δεν ξέρεις καν τι σημαίνει. Αυτός θα ρωτήσει για να καταλάβει
πλήρως αυτό που έμαθε, αυτός θα σχηματίσει γνώμη για αυτό που έμαθε και δεν θα
μάθει απλά αυτό που του δόθηκε.
Επίσης ο καλός μαθητής θα έχει δική του βούληση
και θα έρθει μία στις τόσες αδιάβαστος επειδή προτίμησε να κάνει κάτι άλλο την
προηγούμενη ημέρα. Τέλος ο καλός μαθητής θα έχει κενά, αλλά σε αντίθεση με
άλλους θα προσπαθήσει να τα καλύψει αντί να κάτσει να κλαίγεται επειδή δεν
ξέρει κάτι. Με λίγα λόγια ο καλός μαθητής νοιάζεται να μάθει και όχι να βγάλει
έναν καλό βαθμό ο οποίος στην τελική θα του είναι άχρηστος στην πραγματική ζωή.
Η γνώση όμως θα του χρησιμεύσει σε κάποια στιγμή της ζωής του.
Λεωνίδας Σεγραίδος, Γ4
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου