Εμείς τα παιδιά, όταν ακούμε καλός μαθητής, αυτομάτως
μας έρχεται στο μυαλό το φυτό. Για έναν ανεξήγητο λόγο, στους καλούς μαθητές
έχουμε βγάλει αυτό το παρατσούκλι :"το φυτό της τάξης". Αυτά τα
"φυτά" λοιπόν, πιστεύουμε, πως όλη μέρα και νύχτα διαβάζουν.
Εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρα χωρίς διάλειμμα. Όχι ότι μας είπε ποτέ
κανείς κάτι τέτοιο, έτσι το βγάλαμε μόνοι μας για να το λέμε στους γονείς μας,,
όταν εμείς έχουμε πάρει χαμηλότερο βαθμό από άλλους μαθητές.
Πολλά παιδιά όμως, το πιστεύουν πραγματικά αυτό ,ότι
οι καλοί μαθητές μόνο διαβάζουν, ακόμα και στις διακοπές τους. Πιστεύουν ακόμη ότι
δεν έχουν φίλους και προσωπική ζωή, δεν βγαίνουν βόλτες και δεν διασκεδάζουν.
Είναι καθηλωμένοι σε μια καρέκλα και "τρώνε" βιβλία. Είναι και πάρα
πολύ έξυπνοι και όταν γράφουν διαγωνίσματα ή εξετάσεις τα έχουν όλα σωστά γιατί
σύμφωνα με μερικά παιδιά προέρχονται από οικογένεια μάγων ή είναι εξωγήινοι. Η
παιδική φαντασία δεν έχει όρια, πόσο μάλλον η εφηβική.
Μα τι είναι
στην πραγματικότητα ένας καλός μαθητής;
Εγώ λοιπόν, επειδή γνωρίζω πολλούς καλούς μαθητές,
σας λέω πως είναι κανονικοί άνθρωποι. Απογοητεύω μερικά παιδιά με αυτό αλλά
αυτή είναι η πικρή αλήθεια. Δεν θα το πιστέψετε αλλά δεν είναι όλη μέρα με ένα
βιβλίο στο χέρι. Έχουν φίλους, ανήκουν σε κάποιες παρέες με παιδιά διαφορετικών
επιπέδων. Βγαίνουν βόλτες μέχρι αργά, όπως όλοι οι άνθρωποι και διασκεδάζουν. Μέσα
από την καθημερινότητά τους, όμως, "κλέβουν" ελάχιστες ώρες τις
οποίες αφιερώνουν στο διάβασμα. Προσέχουν στη τάξη, βάζουν το μυαλό τους σε λειτουργία,
σκέφτονται λογικά και αυτό είναι όλο. Δεν χρειάζεται κάτι το ιδιαίτερο και το
εξωπραγματικό να είναι κάποιος καλός μαθητής.
Όλα αυτά που χρησιμοποιούμε εμείς τα παιδιά του
τύπου: "δεν μπορώ να τα καταφέρω, είναι πολύ δύσκολα, είναι μόνο για
έξυπνους και εγώ δεν είμαι αρκετά για να ανταποκριθώ" , είναι οι ελεεινές
δικαιολογίες που χρησιμοποιούμε εμείς τα παιδιά επειδή βαριόμαστε να βάλουμε το
μυαλό μας να δουλέψει, βαριόμαστε να διαβάζουμε και να γράφουμε και γι' αυτό οι
άλλοι που ασχολούνται λίγο περισσότερο είναι ιδιοφυίες!
Σέια Ντρέου, Γ4
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου