Δευτέρα, 11 Μαρτίου 2013

Ο κακός μαθητής


Ο Κακός μαθητής. Άλλο και αυτό. Είναι κατά την γνώμη μου ένα θέμα καθαρά υποκειμενικό. Επικρατεί η κοινή γνώμη ότι ο κακός μαθητής είναι αυτός που δεν διαβάζει. Μπούρδες. Αυτός που δεν διαβάζει είναι είτε τεμπέλης, είτε απλά δεν έμαθε ποτέ να διαβάζει. Ναι, υπάρχουν και τέτοιοι και δεν είναι καθόλου κακό να μην ξέρεις να μελετήσεις μαθηματικά και φυσική, αφού, στις μέρες μας, και αυτοί που ξέρουν δεν κερδίζουν και τίποτα.

Πίσω στο θέμα μας : Κακός, κατά την γνώμη μου, είναι ο μαθητής που θα κάνει τα πάντα για το βαθμό. Από την πρώτη δημοτικού μας λέγανε : «Πάω στο σχολείο για να μάθω γράμματα.» Ας ξανακοιτάξουμε λίγο αυτήν την πρόταση: τι λέει; «Πάω στο σχολείο για να μάθω γράμματα.». «…να μάθω γράμματα.». «…να μάθω…». «…μάθω…». Α μπράβο! Στο σχολείο δεν πας για να πάρεις ένα χαρτί, ντε και καλά ότι είσαι καλύτερος από τον άλλον και ότι εσύ θα κουβαλήσεις μία σημαία σε μία – δυο παρελάσεις, αλλά πας για να μάθεις. Τι να μάθεις; Ότι θες! Έχει μεγάλο ρεπερτόριο! Δεκάξι ολόκληρα μαθήματα και βάλε. Αν διαβάζεις μόνο για να πάρεις μία σημαία, συγνώμη που σου το λέω, αλλά, μιλώντας από προσωπική εμπειρία, παρ’ όλο το διάβασμα που έριξες για τον βαθμό, την σημαία θα την πάρει ένας ψηλός μαλλιάς, ο οποίος δεν διάβαζε και πολύ, αλλά όταν διάβαζε, διάβαζε να μάθει και αυτό έκανε την διαφορά, γιατί όταν διαβάζεις για να μάθεις, μαθαίνεις και να διαβάζεις.

Είναι ένα γενικότερα πολύπλοκο θέμα, πάντως το διάβασμα κατά την γνώμη μου πρέπει να γίνεται για να αποκτηθεί γνώση, όχι για να αποκτηθούν μονάδες. Και μετά σε ρωτάει : «Σοβαρό διάβασμα για 16+ μαθήματα;». Εννοείται πως όχι ρε ούφο, ούτε και εγώ κοιτάζω να μάθω τα πάντα, αφού δεν με ενδιαφέρουν κιόλας. Διαβάζεις ότι σ’ αρέσει και δίνεις σημασία στο μάθημα. Πραγματική σημασία, όχι επειδή δεν μίλησες για 5 λεπτά, ξαφνικά σου δίνεται το δικαίωμα να κάνεις ότι γουστάρεις. Αν δεν μπορείς να συγκεντρωθείς με τον διπλανό σου, κάτσε μόνος σου, πίστεψέ με, δουλεύει και με το παραπάνω! Τέλος πάντων, επειδή νιώθω ότι βγήκα εκτός θέματος, θα επαναλάβω μία φράση που είπα και στην αρχή: Το τι εστί κακός μαθητής είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα.

Αριστοτέλης Δράκος, Γ1

4 σχόλια:

Ξύλινος Ιππότης είπε...

Μακάρι πολύς κόσμος που ξέρω από καθηγητές ΤΕΙ και Πανεπιστημίων, μέχρι πολιτικούς και απλούς λαϊκούς ανθρώπους να σκέφτονταν σαν αυτό το παιδί...!
Αλλά τότε δεν θα ήμασταν η Ελλάδα που συνηθίσαμε, αλλά ένας επίγειος παράδεισος...

οι μαθητές του Γ3 και Γ4 είπε...

Αυτό ακριβώς Ξύλινε Ιππότη!

Unknown είπε...

Παιδιά το άτομο το ξέρω. Μην κοιτάτε να γίνετε σαν κι αυτόν γατί απλά δεν μπορείτε.Είναι μια ιδιοφυΐα (iq 164 σύμφωνα με το iq test της mensa). Και ο μαλλιάς που δεν διαβάζει και πολύ... Στον εαυτό του αναφέρεται.Μάλιστα η κ.Κεφαλά (έβαλα και το κ. για να μην παρεξηγηθει) μας είπε ότι παρόλο που δεν διαβαζε τόσο, είναι ο καλύτερος μαθητής που έχει περάσει από το σχολείο μας. Γιατί ήξερε τις αδυναμίες του, αλλά τις πάλευε και τα δυνατά του σημεία (εγκέφαλος) τα αξιοποιουσε τέλεια. Κρίμα όμως, γιατί θέλει να πάει σε σχολή ικαρων και το έχει. Αλλά παραείναι ψηλός και έχει μυωπία ή κάτι τέτοιο

οι μαθητές του Γ3 και Γ4 είπε...

Νομίζω ότι ο Αριστοτέλης δεν θέλει να πάει σε στρατιωτική σχολή.Το μόνο λάθος σε όλο το υπόλοιπο σχόλιο!