Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

Εκδήλωση κατά της ξενοφοβίας και του ρατσισμού στο Γυμνάσιο Ζιπαρίου

Απόψε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Γυμνασίου Ζιπαρίου πραγματοποιήθηκε η τελετή βράβευσης του παγκωακού μαθητικού διαγωνισμού ποίησης και ζωγραφικής με θέμα "ξενοφοβία και ρατσισμός" που διοργάνωσε με επιτυχία το Σωματείο γονέων και κηδεμόνων και ο Σύλλογος διδασκόντων του Γυμνασίου - Λ.Τ. Ζηπαρίου.
Εκτός από τα βραβεία των τριών πρώτων (για ποίηση και ζωγραφική ξεχωριστά), βεβαίωση πήραν όλα τα παιδιά και παρουσιάστηκαν όλα τα έργα, με τη συνδρομή στην απαγγελία των παιδιών της Θεατρικής Σκηνής Β.
Στη ζωγραφική το πρώτο βραβείο το πήρε η Χιγκέρτα Ματάι, μαθήτρια του τμήματος Γ2 του Γυμνασίου μας,  ενώ το πρώτο και τρίτο βραβείο ποίησης το πήραν περσινοί , αποφοιτήσαντες μαθητές μας και νυν μαθητές του 1ου Λυκείου Κω και ΕΠΑΛ Κω αντίστοιχα, Έντι Ντρέου και Γιώργος  Ρουτζαμάνης.Αναδημοσιεύουμε το ποίημα του Έντι-το οποίο κλέψαμε από δω-!




 
 
Άνθρωποι και αγκάθια για έναν ξένο.
 

Φοβάμαι τα αγκάθια που συναντώ

στους δρόμους, τρυπώνουν στις γυμνές

μου πατούσες και δεν μπορώ να περπατήσω.

Σκίζουν τα χτυπημένα μου χέρια

και δεν μπορώ να δουλέψω στο χωράφι,

και δεν με δέχονται στην οικοδομή.

Και όμως τώρα ,γύρω μου ο φόβος μου,

άνθρωποι έτοιμοι να ξεσκίσουν την σάρκα μου.



Ο ξένος εδώ είναι κλέφτης και εχθρός

και ας δουλεύει για ένα κομμάτι ψωμί.

Η ξένη γη και τα αγκάθια της δεν τον αφήνουν

να στεριώσει. Και κάθε που βρίσκει

μια νέα ζωή και αρχίζει να χτίζει,

του θυμίζουν πως αυτή η ζωή δεν του αξίζει.

Του θυμίζουν πως στα χωριά τον φοβούνται,

του θυμίζουν πως στις πόλεις τον κυνηγούν.



Και όμως τώρα γύρω μου ο φόβος μου,

άνθρωποι έτοιμοι να ξεσκίσουν την σάρκα μου.

Δεν θα τρέξω δεν έχω πλέον το κουράγιο.

Ελπίζω μονάχα εκεί που θα πάω να μην παραμείνω ξένος.



Μια κοπέλα πλησιάζει, ξαπλώνει δίπλα μου.

Τα μάτια της φοβισμένα , είχαν δει

το χώμα να ματώνει απ' το αίμα μου.

Τα χείλη της τρέμουν ,δάκρυα κυλάνε

στα μάγουλα της και καίνε της πληγές μου.

Θέλει να με βοηθήσει μα δεν μπορεί

είναι μόνη της, οι νέοι δεν την ακούνε

οι γέροι την παίρνουν για τρελή.



Και όμως τώρα γύρω μου ο φόβος μου,

άνθρωποι έτοιμοι να ξεσκίσουν την σάρκα μου.

Και τι με νοιάζει και γιατί να φύγω;

Εγώ βρήκα τον παράδεισο εδώ ξαπλωμένος

με μια γλυκιά ψυχή να με νοιάζεται τα μάτια κλείνω.
 
 
 
 
 
Το τρίτο βραβείο έλαβε ο Γιώργος Ρουτζαμάνης από το  ΕΠΑΛ Κω.
 
Είδα τον Χριστό σε αγκυλωτό σταυρό,
σταυρωμένο στα αριστερά είχε έναν λευκό,
στα δεξιά έναν μαύρο που τον λέγανε κακό,
μα χιόνι η καλοσύνη του στο τοπίο το θαμπό.

Για λίγο νιώσε σαν panda που είναι ασπρόμαυρο,
και από Ασία για να νικήσεις τον Μινώταυρο,
ναι ίσο το πλευρό σου να ναι ισόπλευρο,
ενωμένο πιο δυνατό είναι από ένα μονόπλευρο.

Και με το ουράνιο τόξο,
ρίχνω βέλη την μοίρα πάνω τους να σπρώξω,
να πέσει ο ουρανός επάνω στο κεφάλι τους,
να δουν τον εαυτός έτσι μέσα στο χάλι τους.

Μετά την ανάσταση του Χριστού,
μετανάστης έγινε και πήγε για αλλού,
ακόμα καρφιά δαίμονες τον χτυπάνε παντού,
αμαρτίες αν πάρει θα πάρει και του ρατσισμού.





Συγχαρητήρια και στα δυο παιδιά μας αλλά και σε όλα τα παιδιά που έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό είτε με τα έργα ζωγραφικής τους είτε με ποιήματα!
 
 
 
 


Δεν υπάρχουν σχόλια: