Στα πλαίσια της εξ
αποστάσεως εκπαίδευσης και στην προσπάθειά μας να ζωντανέψουμε το μάθημα της Νεοελληνικής
Γλώσσας οι συνάδελφοι φιλόλογοι που
διδάσκουμε το αντίστοιχο μάθημα σκεφτήκαμε να αναδιατάξουμε την ύλη της Νεοελληνικής
Γλώσσας της Γ Γυμνασίου. Έτσι επιλέξαμε μεταξύ άλλων να ασχοληθούμε με την 7η
ενότητα που αφορά την Τέχνη. Ξεκινήσαμε
με την τέχνη του γκράφιτι – κάτι που προτείνεται και στις δραστηριότητες λόγου της
αντίστοιχης ενότητας- και στοχεύσαμε
τόσο στη γνωριμία των μαθητών με το γκράφιτι όσο και στην πρωτότυπη παρουσίαση
από μέρους τους ενός εικαστικού έργου που θα μπορούσε να φιλοξενηθεί στο
σχολείο. Η εικαστική πρόταση κάθε ομάδας έπρεπε να έχει προκύψει μέσα από τον
προβληματισμό τους και να βασίζεται σε κάποιο σκεπτικό που θα το παρουσίαζαν
στην ολομέλεια. Η όλη δραστηριότητα βασίστηκε σε μια ιδέα που είχαμε
παρουσιάσει με την εξαίρετη συνάδελφο Μαρία Ευστρατιάδου , όταν
παρακολουθούσαμε το σεμινάριο Β Επιπέδου. Το σχέδιο αυτό αναπροσαρμόστηκε για
να λειτουργήσει στα δεδομένα της τηλεκπαίδευσης.
Η όλη δραστηριότητα άρεσε πολύ στα παιδιά , τη βρήκαν ενδιαφέρουσα και συμμετείχαν με κέφι. Η συνεργασία τους ήταν σε γενικές γραμμές ικανοποιητική παρά τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε (διακοπές ρεύματος, διακοπές σύνδεσης στο webex, προβλήματα στη λειτουργία των μικροφώνων στα break out rooms, μαθητές που για κάποιο λόγο είναι «αόρατοι» στις ομάδες, μαθητές με διαρκή προβλήματα στη σύνδεση τους – τους πέταγε διαρκώς έξω το σύστημα- και πάει λέγοντας). Τα ίδια τα παιδιά δήλωσαν ότι συμμετέχουν με περισσότερο κέφι όταν εμπλέκονται ενεργά στις δραστηριότητες και δεν υπάρχει ο μονόλογος του καθηγητή.
1η
ώρα – Προαναγνωστικό στάδιο
Οι μαθητές κλήθηκαν
να διαλέξουν ένα έργο τέχνης που τους έχει εντυπωσιάσει και το παρουσίασαν στο padlet γράφοντας και για ποιο λόγο το
επέλεξαν. Στη συνέχεια τα έργα που διάλεξαν τα είδαν όλοι οι συμμαθητές τους και
συζητήσαμε γενικά για την τέχνη και
το ρόλο της στη ζωή μας.
2η
ώρα και 3η ώρα
Μικρή δημοσκόπηση( poll)για το γκράφιτι, εισαγωγή στο
θέμα , χωρισμός σε ομάδες , μελέτη διαφορετικών φύλλων εργασίας (μέσω της δυνατότητας
των google
docs)
συζήτηση των μαθητών για το εικαστικό θέμα που διάλεξαν να ζωγραφίσουν στο
σχολείο , γραπτή αποτύπωση της ιδέας
καθώς και αιτιολόγησή της.
4η
ώρα
Παρουσίαση των
εικαστικών προτάσεων από τον εκπρόσωπο κάθε ομάδας που γινόταν presenter και μας μιλούσε και για τη συνεργασία της ομάδας
αλλά και για το σκεπτικό της εικαστικής πρότασης που δημιούργησαν. Το εικαστικό
κομμάτι το είχε αναλάβει ένας από την ομάδα, ο οποίος αποτύπωσε την ιδέα της ομάδας
σε χαρτί. Έπειτα τα παιδιά ψήφισαν μέσω της δημοσκόπησης του webex για να
αναδείξουν τη νικήτρια ομάδα.
Τα
εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν είναι το padlet, τα polls
του webex,
τα break
out
rooms
, τα google
docs
και η εναλλαγή των
παρουσιαστών μέσα από τις δυνατότητες του webex (presenter).
Στη συνέχεια μπορείτε να θαυμάσετε τα έργα των ομάδων και το σκεπτικό της δημιουργίας τους-εννοείται ότι το σκεπτικό τους ήταν ανάλογο του χρόνου που διέθετε η ομάδα- και να δείτε ή και να κατεβάσετε τα φύλλα εργασίας .
Διαλέξαμε να
ζωγραφίσουμε το συγκεκριμένο σχέδιο γιατί θέλαμε να δείξουμε την ισότητα που
πρέπει να υπάρχει ανάμεσα στα δύο φύλα. Δηλαδή θέλαμε να περάσουμε την ιδέα ότι
και τα δύο φύλα έχουν τα ίδια δικαιώματα. και τις ίδιες ευκαιρίες στη ζωή. Έτσι
θα εξαφανιστούν τα στερεότυπα που αφορούν το ρόλο των γυναικών στην
καθημερινότητα.
Το θέμα που επιλέξαμε ήταν ο ρατσισμός. Πιστεύουμε ότι είναι ένα επίκαιρο θέμα το οποίο, παρόλο που το έχουμε ακούσει και συζητήσει πολλές φορές συνεχίζει να υπάρχει αμείωτο ανάμεσα στους συμμαθητές μας. Οπότε διαλέξαμε ένα παζλ με διαφορετικά χρώματα και σχέδια που θέλει να δείξει ότι διαφορετικά κομμάτια βγάζουν μια όμορφη ενότητα. Δηλαδή αυτό το παζλ είναι το σύμβολο της διαφορετικότητας.
ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΓΚΡΑΦΙΤΙ by giota
ΓΚΡΑΦΙΤΙ- ΝΙΚΟΣ ΣΙΜΙΤΖΙΔΗΣ by giota
4 σχόλια:
Μπράβο!!!!!!👏🌷
Συγχαρητήρια!Αστέρια είσαστε!🌟
Σε ευχαριστούμε Εύη!!!
Αγαπητές/οί συνάδελφοι
Χαίρομαι! Για τη συνεργασία μεταξύ σας, για την τόλμη -ανάσα!-να "πειράξετε" την ύλη, για το θέμα, για το υλικό, για τις σαφείς πληροφορίες υλοποίησης.
Ευχαριστώ και ζητώ την άδειά σας να το χρησιμοποιήσω.
Καλή χρονιά, με υγεία και δυνατό μυαλό.
Φιλικά
Θεοδώρα Μπέτσου, 4ο Γ/σιο Πετρούπολης
[Βλέπω ότι φαίνομαι ως Techniques of Drama κλπ. Είναι το blog που έχουμε φτιάξει εδώ για το Erasmus+ που υλοποιούμε με 3 κινητικότητες, Τεχνικές Δράματος στην εκπαίδευση, Ανεστραμμένη Τάξη και Ενσυνυνειδητότητα. Αν κάτι από αυτά σάς ενδιαφέρει και διευκολύνει τη δουλειά σας, παρακαλώ, χρησιμοποιήστε το.
Στη διάθεσή σας]
Σας ευχαριστώ πολύ! Χρησιμοποιήστε ελεύθερα ό,τι θέλετε,Κατά καιρούς ανεβάζω διάφορα σχέδια διδασκαλίας αφού πρώτα τα έχω υλοποιήσει η ίδια. Θα δω 'αμεσα το δικό σας ιστολόγιο!!!
Δημοσίευση σχολίου