Τετάρτη 31 Μαρτίου 2010

Βιβλιοπροτάσεις για το Πάσχα

Στην τελευταία συνάντηση της Λέσχης Ανάγνωσης του σχολείου μας, αφού συμφωνήσαμε σχεδόν όλοι πως το βιβλίο που είχαμε επιλέξει ( Σελίν, του Κόουλ Μπροκ) ήταν μια απογοητευτική επιλογή και οι περισσότεροι δεν κατάφεραν να το διαβάσουν, σκεφτήκαμε να σας προτείνουμε μερικά βιβλία για το Πάσχα। Ιδού λοιπόν οι προτάσεις μας!

Γεύση πικραμύγδαλου, Μάνος Κοντολέων (εκδόσεις Πατάκη)

Η Φαίδρα κι ο Οδυσσέας είναι δυο νέοι στα δεκαοχτώ τους χρόνια। Εκείνη σπουδάζει θεατρολόγος, αυτός μαθηματικά και μουσική। Η Φαίδρα κι ο Οδυσσέας θα ερωτευτούν ο ένας τον άλλον. Ο έρωτάς τους όμως δε θα είναι μια ανέφελη περίοδος της ζωής τους, αλλά η τραγική στιγμή δύο νέων ανθρώπων που βρίσκονται αντιμέτωποι με την αδυσώπητη παρουσία του AIDS.


Αστραδενή, Ευγενία Φακίνου, εκδόσεις Κέδρος

Από τη Σύμη στην Αθήνα। Ο πατέρας, η μάνα κι η Αστραδενή. Αναζητώντας καλύτερη μοίρα. Αλλες οι απλές χαρές στο νησί και οι άνθρωποί του, άλλα τα ήθη στην Αθήνα, πρωτόγνωρα. Το κορίτσι απ' το νησί, που λέει με απλότητα αυτό ακριβώς που σκέφτεται και που αγαπά πολύ την ελευθερία, μέλεται να γνωρίσει από νωρίς απογοητεύσεις, καθώς και μια τραυματική εμπειρία...

Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα, Μαρκ Χάντον, εκδόσεις Ψυχογιός


Ο Κρίστοφερ είναι ένας παράξενος νέος. Ξέρει όλα τα κράτη και τις πρωτεύουσες του κόσμου, ξέρει πάρα πολλά για τα μαθηματικά και πολύ λίγα για τους ανθρώπους. Του αρέσει να φτιάχνει χάρτες και σχεδιαγράμματα, λατρεύει τα αστυνομικά μυθιστορήματα και το κόκκινο χρώμα. Δεν του αρέσει το κίτρινο και το καφέ, δεν αντέχει να τον αγγίζουν και δεν μπορεί να πει ψέματα. Όταν βρίσκει νεκρό το σκύλο της γειτόνισσάς του, βάζει σκοπό να ξεδιαλύνει το μυστήριο. Η αναζήτησή του όμως θα τον παρασύρει σε μονοπάτια δύσβατα… Ένα διεθνές μπεστ σέλερ που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές σ' όλο τον κόσμο.


Λίγο πριν τα 18, Μαρία Κοκκίνου, εκδόσεις Κέδρος

"Μην ανησυχείς. Έχεις τα εικοσάρια σου και τα δεκαεννιάρια σου." Δάφνη: Και τα κιλάκια μου έχω, ούτε γι αυτό να ανησυχώ; Αλλά βέβαια, για τους γονείς οι βαθμοί είναι το παν. Από την Πάτρα στην Αθήνα, αυτή η μετακόμιση μου έχει στοιχίσει αρκετά. Κάτι το καινούργιο σχολείο, κάτι οι γονείς μου που όλο τσακώνονται, κάτι ο μικρότερος αδελφός μου, ήρθε κι έδεσε το γλυκό! Και, σαν να μην μου έφταναν όλ αυτά, είμαι υποχρεωμένη να γνωρίσω κι αυτή την Αγγελική... "Όχι σαν εσένα, που βγάζεις δεκατέσσερα και ας κάνεις ιδιαίτερα σε όλα τα μαθήματα..." Αγγελική: Δε με παρατάνε ήσυχη!... 15 και 2, τόσο βγάζω. Γούστο μου και καπέλο μου. Έχω ελεύθερο χρόνο να ζωγραφίζω και να βλέπω τους φίλους μου. Τους φίλους βέβαια που επιλέγω εγώ και όχι αυτούς που μου "προξενεύουν" οι δικοί μου. Όπως αυτήν τη Δάφνη, που θα κουβαληθεί τώρα με τη μάνα της... Δάφνη και Αγγελική. Η καλή μαθήτρια και η επαναστάτρια. Γνωρίζονται και γίνονται αχώριστες φίλες. Τόσο διαφορετικές, αλλά κατά βάθος ίδιες... Με τσαμπουκά και ευαισθησία, διάβασμα και κοπάνες, κόντρες με τους καθηγητές και τους γονείς, πρώτα καρδιοχτύπια και κρυφά ραντεβού, περνούν μαζί την εφηβεία.

Το αυγό της έχιδνας, Λίτσα Ψαραύτη, εκδόσεις Πατάκης
Τα όνειρα και ο ενθουσιασμός του Στέφανου σκοντάφτουν απότομα μπροστά στην αποκάλυψη της αλήθειας: είναι φορέας του έιτζ. Ο φόβος και η ντροπή τον αποκόπτουν από το περιβάλλον. Μοναδική παρουσία ζεστασιάς η φίλη του η Όλγα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: