Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2018

Ευχαριστώ δάσκαλε! (Les choristes)


Με τους μαθητές του Β2 είδαμε την ταινία "Τα παιδιά της χορωδίας " και τη συνδέσαμε με τη Νεοελληνική Λογοτεχνία("Να σαι καλά δάσκαλε!") και την 4η ενότητα της Νεοελληνικής Γλώσσας με θέμα το σχολείο στο χρόνο. Τα παιδιά , αφού είδαν την ταινία, απάντησαν σε ένα φύλλο εργασίας που, μεταξύ άλλων, τους ζητούσε να υποδυθούν το ρόλο του Πιέρ Μοράνζ και να γράψουν ένα  γράμμα στον καθηγητή Ματιέ. Κάποια από τα γράμματα τους παρουσιάζονται σε αυτή την ανάρτηση!











Αγαπητέ κ.Ματιέ,
 νομίζω με θυμάστε. Ο διάβολος με το αγγελικό πρόσωπο; Ακόμα και να μην με θυμόσασταν, πιστεύω ότι τώρα καταλάβατε. Τώρα είστε μεγάλος. Ίσως δε βλέπετε. Ίσως δεν ακούτε καλά. Ίσως να μην έχετε ακούσει για την επιτυχία μου. Αλλά αυτή την επιτυχία την οφείλω σε σας. Και γι αυτό το λόγο σας γράφω αυτό το γράμμα. Για να σας πω ευχαριστώ. Ευχαριστώ για όλο αυτό τον καιρό που με στηρίξατε και μα κάνατε να ανακαλύψω το ταλέντο μου. Σας υπόσχομαι ότι θα έρθω να σας επισκεφτώ. Αν μπορείτε στείλτε μου ένα γράμμα ως απάντηση σε αυτό αναφέροντας μου τον τόπο διαμονής σας και ό,τι άλλο θα θέλατε να προσθέσετε. Εις το επανιδείν!
Ο μαθητής σας,
Πιέρ  Μοράνζ.
(Αναστασία Ζήβα)






Αγαπητέ κ.Ματιέ,
Είμαι ο Πιερ Μοράνζ. Πιστεύω πως θα με θυμάστε, αν και έχουν περάσει πολλά χρόνια. Ήμουν μαθητής σας στο οικοτροφείο ανηλίκων το 1948.
Σας στέλνω αυτό το γράμμα , γιατί όλα αυτά ατ χρόνια ποτέ δε σας ξέχασα. Είστε ο άνθρωπος που με εμπνεύσατε και μου αλλάξατε τη ζωή. Ό,τι έχω καταφέρει στη ζωή μου, το κατάφερα εξαιτίας σας! Με την αγάπη σας, την επιμονή σας και την πίστη που δείξατε σε μένα .
Ελπίζω τογράμμα μου να σας βρει καλά ! Μαζ ί σας στέλνω κα μια πρόσκληση για τη συναυλία που οργανώνω τον επόμενο μήνα. Θα είναι αφιερωμένη σε σας! Σας περιμένω με ανυπομονησία!
Με πολλή αγάπη και εκτίμηση,
Ο μαθητής σας
Πιέρ Μοράνζ
(Κλεομένης Καρτέρης)




Αγαπητέ κ. Ματιέ
Ξέρω πως έχουν περάσει τόσα χρόνια από τότε που σας πρωτοσυνάντησα στο σχολείο και ελπίζω ΝΑ μπορείτε να με θυμηθείτε. Είμαι ο Πιερ Μοράνζ και μου αλλάξατε τη ζωή. Όλα ξεκίνησαν από μια χορωδία για αρχάριους. Μέχρι τότε δεν είχα ιδέα ότι η φωνή μου ήταν τόσο ξεχωριστή. Εσείς όμως το αναγνωρίσατε και προσπαθήσατε χωρίς καμιά υποχρέωση να μη βοηθήσετε. Σας φέρθηκα αρκετά άσχημα. Δεν καταλαβαίνω γιατί…..αλλά μάλλον ήσασταν πολύ καλός. Πάντως σας ζητώ συγγνώμη και από τα βάθη της καρδιάς μου σας ευγνωμονώ.
Έπειτα από τις σπουδές μου στη Λυών, ξεκίνησα την καριέρα μου ως τενόρος στην ορχήστρα του δήμου της Λυών και τώρα βρίσκομαι στο Παρίσι διευθύνοντας την ορχήστρα του Παρισιού. Ποιος ξέρει τι θα είχα απογίνει χωρίς εσάς; Μάλλον θα τριγύριζα στους δρόμους ή θα περνούσα τη ζωή μου σε καμιά οικοδομή.
Σας ευχαριστώ για όλα!
Διονύσης Καραβίτης




Αγαπητέ κ.Κλεμάν Ματιέ
Είμαι ο πρωήν μαθητής σας , πιέρ Μοράνζ από το Οκοτροφείο. Πήρα την απόφαση να σας γράψω αυτό το γράμμα για να σας πω ένα μεγάλο ευχαριστώ που με κάνατε να ασχοληθώ με τη μουσική. Κατάλαβα ότι ήταν η πιο ωραία απόφαση που πήρα στη ζωή μου. Πραγματικά με βοήθηατε πάρα πολύ σε όλα και κάνατε πολύ μεγάλο καλό σε μένα και ελπίζω και σε όλα τα άλλα παιδιά. Αυτή τη στιγμή είμαι από τους μεγαλύτερους διυθυντές ορχήστρας της χώρας και όλα τα οφείλω σε σας. Στην υπομονή σας να με διδάξετε μουσική και να με πειθαρχ΄σετε σωστά – κι όχι όπως ο διευθυντής Ρασέν. Είμαι πολύ συγκινημένοςπου βρήκα τη διεύθυνση σας και σας στέλνω αυτό το γράμμα/. Κα΄ποια στιγμή αθ έρθω να σας δω και να σα ςπω τα πάντα για τη ζωή μου όλα αυτά ατ χρόνια αλλά να μου μιλήσετε και σεις για τη δική σας.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας.
Με εκτίμηση
Πιέρ Μοράνζ
(Γαβριέλα Δούσμανη)




Αγαπημένε μου καθηγητή Ματιέ,
Σου στέλνω αυτό το γράμμα για αν σε ευχαριστήσω για όσα έκανες για μένα. Χωρίς εσένα θα ήμουν ένα τίποτα.
Όλα αυτά τα χρόνια σκεφτόμουν τα όσα έχεις κάνει για μένα , χωρίς κανένα αντάλλαγμα. Αλλά με μερικές υποδείξεις με βοήθησες να γίνω ένα από τα μεγάλα ονόματα των μαέστρων. Πάνω απ όλα όμως με βοήθησες να φτιάξω το χαρακτήρα μου και από ένα αλητάκι να γίνω ένας άνθρωπος με τρόπους και σεβασμό.
Σε ευχαριστώ για όλα και εύχομαι τα καλύτερα . Να σε έχει ο θεός πάντα καλά. Εσένα και και όποιον αγαπάς!
Με αγάπη
 Ο μαθητής σου, Πιέρ Μοράνζ
(Αναστασία Καλούδη)





Aγαπητέ κύριε Ματιέ,
Επιτέλους βρήκα τη διέυθυνση σας! Ελπίζω να με θυμάστε. Είμαι ο μαθητής σας που τραγουδούσε το σόλο, ο Πιέρ Μοράνζ. Έχουν περάσει τόσα χρόνια και έχω να σας πω πολλά νέα.
Ξέρετε, όταν εσείς απολυθήκατε η μητέρα μου με πήγε σε ένα Ωδείο. Εκεί όπως με είχατε συμβουλεύσει, αφιέρωσα όλη την ζωή μου στην μουσική. Τώρα πια διευθύνω μια ορχήστρα και μαντέψτε τι! Τους έχω μάθει να παίζουν το «ω, νύχτα»! Όσον αφορά την μητέρα μου… Πριν από μια εβδομάδα πέθανε. Ήταν όμως μεγάλος ευεργέτης καθ’όλη τη διάρκεια της προσπάθειας μου να γίνω διευθυντής ορχήστρας. Αλλά το μεγαλύτερο ευχαριστώ το χρωστάω σε εσάς. Για αυτό σας στέλνω μια ενθύμια φωτογραφία που είχαμε τραβήξει όταν ήμασταν μικροί.
Πρέπει δυστυχώς τώρα να φεύγω, έχω να κάνω πρόβα βλέπετε στην ορχήστρα μου. Να ξέρετε ότι δεν θα σας ξεχάσω ποτέ!
Ο παλιός σας μαθητής,
Πιέρ Μοράνζ                                        






Δεν υπάρχουν σχόλια: