Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

ΚΑΡΟΛΟΣ ΝΤΙΚΕΝΣ "Ο ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟΣ ΜΥΘΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΟΣ"


ΔΗΜ: Κύριε Ντίκενς, σας ευχαριστώ που μου δίνετε την ευκαιρία να σας πάρω αυτή την συνέντευξη.
ΝΤΙΚΕΝΣ: Να στε καλά.
ΔΗΜ: Κύριε Ντίκενς, ξέρω πως προέρχεστε από μια φτωχή οικογένεια. Πως βιώσατε αλήθεια την φυλάκιση του πατέρα σας?
ΝΤΙΚΕΝΣ: Πληγώθηκα βαθιά από το γεγονός, ωστόσο πήρα απόφαση να αγωνιστώ για να γλιτώσω από την φτώχεια και τα χρέη του πατέρα μου.
ΔΗΜ: Δηλαδή τι αποφασίσατε?
ΝΤΙΚΕΝΣ: Στα 15 μου διέκοψα το σχολείο και εργάστηκα σε εργοστάσιο βερνικιών ώστε να βοηθήσω την οικογένεια μου.
ΔΗΜ: Πως νιώσατε που σταματήσατε το σχολείο?
ΝΤΙΚΕΝΣ: Στεναχωρήθηκα πολύ όμως εκείνη την περίοδο δεν μπορούσα να κάνω κάτι άλλο από το να δουλέψω για να συντηρήσω την οικογένεια μου.
ΔΗΜ: Μείνατε πολύ καιρό σ αυτό το εργοστάσιο?
ΝΤΙΚΕΝΣ: Ευτυχώς όχι. Μετά από λίγο καιρό ο πατέρας μου πήρε μια απροσδόκητη κληρονομιά. Βγήκε από την φυλακή κ εγώ γύρισα στο σχολείο.
ΔΗΜ: Κύριε Ντίκενς πότε αρχίσατε να ασχολείστε με την συγγραφή?
ΝΤΙΚΕΝΣ: Όταν έπιασα δουλειά ως ανταποκριτής σε μια εφημερίδα. Τις ελεύθερες ώρες μου έγραφα διηγήματα βάζοντας μέσα πρόσωπα που συναντούσα στο δρόμο αλλά κ φανταστικά.
ΔΗΜ: Ποιο  ήταν και πότε εκδόθηκε το 1ο σας έργο?
ΝΤΙΚΕΝΣ: Το 1ο μου έργο ήταν το "Σκιαγραφήματα του Μποζ"το 1836.Αργοτερα την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε το έργο μου "Τα χαρτιά του Πικγουικ" που η αλήθεια είναι πως έγινε ανάρπαστο. Μετά εκδόθηκε το έργο μου "Ολιβερ Τουίστ".
ΔΗΜ: Από που εμπνευστήκατε αυτό το έργο κ. Ντίκενς?
ΝΤΙΚΕΝΣ: Από τις περιοδείες μου που έκανα ως ανταποκριτής της εφημερίδας.
ΔΗΜ: Θα ήθελα να μιλήσουμε και για την οικογένεια σας- αν δεν σας ενοχλεί βέβαια.
ΝΤΙΚΕΝΣ: Καθόλου.  Είμαι παντρεμένος με την Αικατερίνη Χογκαρθ και έχω ήδη 9 παιδιά και ζω σε μεγάλο σπίτι στην εξοχή.
ΔΗΜ: Κ. Ντίκενς θα ήθελα να σας ρωτήσω για το ταξίδι σας στην Αμερική. Πως σας φάνηκαν οι άνθρωποι εκεί?
ΝΤΙΚΕΝΣ: Η αλήθεια είναι πως οι Αμερικανοί είναι ακαλλιέργητοι, είχαν δούλους και μασούσαν συνέχεια καπνό. Γι' αυτό και εγώ έγραψα τις εντυπώσεις μου από την Αμερική στο έργο μου "Αμερικανικά Σημειώματα".
ΔΗΜ: Μια τελευταία ερώτηση. Είναι αλήθεια ότι στο έργο σας "Δαβίδ Κοπερφιλντ" είναι η αυτοβιογραφία σας?
ΝΤΙΚΕΝΣ: Πράγματι στο πρόσωπο του κ.Μικομπ αποθανατίζω τον πατέρα μου ενώ στου Δαβίδ τον εαυτό μου.
ΔΗΜ: Κ. Ντίκενς σας ευχαριστώ που για τον πολύτιμο χρόνο σας.
ΝΤΙΚΕΝΣ: Και εγώ σας ευχαριστώ κύριε Φώτη.

Γιώργος Φώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: