Πρώτη συνάντηση της Λέσχης Ανάγνωσης της Α Γυμνασίου για
φέτος και το βιβλίο που είχαμε να διαβάσουμε ήταν «Ο τυφλοπόντικας» του Φιλίπ
Μπαρμπώ. Τα παιδιά μας διάβασαν το βιβλίο και συζητήσαμε για την ιστορία του, τους
χαρακτήρες και τα θέματα που θίγει. Καθένα από τα μέλη της Λέσχης τοποθετήθηκε ξεχωριστά
και ακολούθησε συζήτηση.
Ο Διονύσης βρήκε ενδιαφέρον το βιβλίο αν και το θεώρησε
πιο παιδικό, ενώ ο Οδυσσέας μας είπε ότι του άρεσε η ιστορία , τα παρατσούκλια
που χρησιμοποιούσαν τα παιδιά μεταξύ τους καθώς και το ότι τα παιδιά δέθηκαν
και μεταξύ τους αλλά και με το δάσκαλο. Ο Ιάκωβος αναφέρθηκε στην ιστορία –που τη
βρήκε ωραία- και στο ότι τα παιδιά προσπαθούσαν
με κάθε τρόπο να πετύχουν το σκοπό τους. Ο Σωτήρης βρήκε βαρετή την ιστορία και του άρεσε που τα παιδιά είχαν την τόλμη να
τα βάλουν με το δάσκαλο, ενώ η Αντωνία επισήμανε το γεγονός ότι τα παιδιά
προσπαθούσαν να βγάλουν χρήματα για να κάνουν την εκδρομή τους δουλεύοντας
ομαδικά.
Στην Εύα άρεσε ο δάσκαλος και το πώς προσέγγισε τα παιδιά
και την Ειρήνη την εντυπωσίασε το πώς τα παρατσούκλια των παιδιών ταίριαζαν τόσο
πολύ σε όλους. Η Μαρία βρήκε παιδικό το βιβλίο , ενδιαφέρουσα την ιστορία και της
άρεσε η τελευταία φράση του βιβλίου …..Η
Στέλλα είπε ότι η ιστορία του βιβλίου ήταν πολύ ωραία και αυτό που ξεχώρισε στο
βιβλίο ήταν η επιμονή των παιδιών να πραγματοποιήσουν την εκδρομή που τόσο πολύ
ήθελαν. Η Φανή εντόπισε τη διαφορά του συγκεκριμένου βιβλίου στο ότι προβάλλονται
παιδιά που έχουν μαθησιακά προβλήματα, παιδιά που αρχικά δεν αγαπούν τη μάθηση
και τη γνώση αλλά σταδιακά αλλάζουν γνώμη και ξεχώρισε το Σπόρο από τα
πρωταγωνιστικά πρόσωπα, γιατί ήταν η πιο μικρή αλλά συγχρόνως η πιο δραστήρια.
Η Ντανιέλα, η Μαρία αλλά και ο Χρήστος βρήκαν ενδιαφέρουσα
την ιστορία, ενώ ο Φίλιππος αναφέρθηκε στο πώς αυτά τα παιδιά , που αρχικά είχαν
παραβατική συμπεριφορά, ασχολήθηκαν και με το σχολείο και με τα μαθήματα. Η
Αναστασία βρήκε πολύ ωραίο το τέλος – το ότι τα παιδιά κατάφεραν να πάνε να δούνε
τη θάλασσα και η Δομνίκη ανέφερε το πόσο κοπίασαν για να πετύχουν το στόχο τους.
Η συζήτηση που ακολούθησε περιστράφηκε γύρω από το πώς ένας
δάσκαλος μπορεί να αλλάξει τη ζωή των μαθητών του. Τα παιδιά είπαν γιατί θα ήθελαν
να έχουν ένα δάσκαλο σαν τον Τυφλοπόντικα:
- Επειδή έπαιζε μουσική
- Επειδή δε φώναζε
- Επειδή θα κάναμε πολλές δραστηριότητες
- Η μάθηση θα ήταν πιο εύκολη
- Θα νοιαζόταν για τα παιδιά
- Γιατί θα μας έκανε να αγαπήσουμε τη γνώση
Τα παιδιά στο βιβλίο άλλαξαν λόγω του δασκάλου :εκεί που θεωρούσαν
ότι ήταν εκτός του σχολικού περιβάλλοντος, αυτός τους έδωσε την προσοχή του και
τα βοήθησε να ανακαλύψουν τη χαρά της μάθησης!
Επόμενο
βιβλίο της Λέσχης μας είναι τα "Σκουπίδια" του Άντυ Μάλλιγκαν
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου