Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015

"Πάντα να κάνεις αυτό που αγαπάς" Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπέλ



Ώρα: 11 και μισή το πρωί
Τόπος: Σχολείο
 Μάθημα:  Μάθημα;, α ναι Φυσική. Ο καθηγητής μιλάει πάλι για έναν λαμπρό επιστήμονα ο οποίος με την εφεύρεση του άλλαξε ολόκληρο τον  κόσμο. Τι κάθομαι και ακούω ;
Καθηγητής: Ξέρει κανείς να μου πει κάτι για τον Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ ;
Και όσο μιλούσε, εγώ ταξίδευα σε κόσμους μαγικούς, και ξαφνικά, βρίσκομαι στον δέκατο ένατο αιώνα. Η φτώχεια, η πείνα και η κούραση είναι εμφανής στα πρόσωπα των ανθρώπων που δουλεύουν σκληρά για να αναθρέψουν τις οικογένειες τους, ή απλά για να ζήσουν. Ξαφνικά, μπροστά μου εμφανίζεται ένα πολυτελές σπίτι. Όσο εγώ κοιτούσα, φαινόταν σαν ένας γεράκος να με κοίτα από το παράθυρο. Κάποια στιγμή η πόρτα ανοίγει και ο γεράκος βγαίνει έξω και μου μιλά.
Γεράκος: Θες κάτι νεαρέ ;
Εγώ: Γεια σας, όχι απλώς θαύμαζα το σπίτι σας. Τώρα που σας βλέπω καλύτερα όμως, σαν να μου θυμίζετε κάποιον.
Ο γεράκος με την άσπρη γενειάδα και τα άσπρα  μαλλιά παραξενεύτηκε και μάλλον θέλοντας να με βοηθήσει μου λέει :
Γεράκος : Μήπως θα ήθελες να περάσεις μέσα να μιλήσουμε ;
Εγώ : Άμα δεν σας πειράζει , ξεπάγιασα εδώ έξω.
Γεράκος : Πέρασε μην ντρέπεσαι
Εγώ : Ευχαριστώ πολύ κύριε
Γεράκος : Να με φωνάζεις Μπελ
Εγώ : Είστε ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ ;
Μπελ : Ναι!
Εγώ : Θα σας πείραζε να σας κάνω μερικές ερωτήσεις σχετικά με την ζωή σας ;
Μπελ : Καθόλου !
Εγώ : Ωραία. Πείτε μου λίγα λόγια για εσάς
Μπελλ : Ονομάζομαι Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ.  Γεννήθηκα στο Εδιμβούργο της Σκωτίας τον Μάρτιο του 1847 και είμαι εφευρέτης μηχανικός. Η μητέρα μου ήταν ζωγράφος και ο πατέρας μου καθηγητής ομιλίας.

Εγώ: Ωραία. Είπατε ότι είστε εφευρέτης- αναφέρετε μου μερικές εφευρέσεις σας.
Μπελ : Η πιο γνωστή εφεύρεση μου ήταν το τηλέφωνο . Ακόμη εφεύρα τη συσκευή τεχνητής αναπνοής, τη συσκευή απόσταξης νερού και τον χαρταετό ανεμόπτερο.
Εγώ :Εσείς πιστεύετε δηλαδή ότι το τηλέφωνο ήταν η πιο επιτυχημένη εφεύρεση σας ;
Μπελ : Όχι, η πιο επιτυχημένη εφεύρεση μου είναι αναμφίβολα το φωτόφωνο το οποίο επιτρέπει στον ήχο να μεταδίδεται με μια δέσμη φωτός.
Εγώ : Πράγματι, ακούγεται  συναρπαστικό.
Εγώ : Κάτι τελευταίο για να μην σας κουράσω. Πείτε μου τι σας ώθησε να συνεχίσετε τις εφευρέσεις,  αφού το τηλέφωνο σας έφερε τεράστια κέρδη ;
Μπελ : Ξέρεις νεαρέ, όταν ένας άνθρωπος αγαπήσει κάτι πολύ και δεν σταματά να ερευνά και να προβληματίζεται, μπορεί να κάνει οτιδήποτε στη ζωή του. Έτσι και εγώ. Η περιέργεια μου και η επιθυμία μου να βοηθήσω τον ταλαιπωρημένο κόσμο με οδήγησε στις έρευνες και στις εφευρέσεις που έκανα.
Εγώ : Ευχαριστώ πολύ κύριε Μπελ!  Ήταν τιμή μου που σας γνώρισα.
Μπελ :  Η ευχαρίστηση ήταν όλη δική μου! Στο καλό νεαρέ!  Και να ξέρεις αυτό : πάντα να κάνεις αυτό που αγαπάς.
Εγώ :Θα το θυμάμαι! Αντίο σας.
Και βγαίνοντας από το σπίτι - η μέρα ήταν 2 Αυγούστου του 1922 - ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ πεθαίνει στη Νέα Σκωτία του Καναδά. Τα τηλεφωνά στην Αμερική σταματούν να χτυπούν για ένα λεπτό προς τιμήν αυτού του λαμπρού επιστήμονα. Και έτσι, ήρθε η ώρα να επιστρέψω και εγώ στην πραγματικότητα.
Καθηγητής : ξέρει κάνεις να μας πει κάτι για τον Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ ;
Εγώ : κύριε, κύριε
Καθηγητής :  πες παιδί μου
Εγώ  : ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ γεννήθηκε …..


Δημήτρης Ποταμιάνος, Γ4

Δεν υπάρχουν σχόλια: