Σάββατο 15 Μαΐου 2021

Μια συνάντηση με τον Ιούλιο Βερν


Μια καθημερινή μέρα που ήμουν στην δουλειά και έγραφα ένα άρθρο για το περιβάλλον. Ο αρχισυντάκτης του περιοδικού με φώναξε και μου έκανε κανονικό κήρυγμα για τα άρθρα που έγραφα. Ακόμη θυμάμαι τι μου είπε : Αν δεν βρεις ένα θέμα που να μου αρέσει να ξέρεις θα φύγεις από το γραφείο με κλωτσιές.

 Φεύγοντας άκουσα το τηλέφωνο που χτύπησε τότε τον άκουσα να απαντάει λέγοντας τα εξής:

-Αν γύριζα το χρόνο πίσω δεν θα την είχα προσλάβει >.

Εκείνη η κουβέντα που είπε μου έδωσε την ιδέα να πάρω μια περιπετειώδη συνέντευξη τύπου γυρίζοντας τον χρόνο πίσω . Δηλαδή ήξερα τον κατάλληλο άνθρωπο που θα μου έδινε πληροφορίες για το πώς θα μπορούσα να  γυρίσω τον χρόνο πίσω αλλά  και την φαντασία μου για να πάρω κάποια στοιχεία από τη ζωή και τα έργα  από έναν πολύ διάσημο άνθρωπο τον Ιούλιο Βερν. Τότε μάζεψα το παλτό μου που είχε πέσει από την καρέκλα και όλα όσα έγγραφα είχα πάνω στο γραφείο μου και πήγα στο σπίτι του θείου μου που συνέχεια μιλούσε για αυτόν λες και τον είχε γνωρίσει (χαχαχαχα).Τότε μου είπε για ένα πέρασμα που είχε ανακαλύψει έτσι μου εξήγησε για όλα όσα ήξερε για αυτόν. Μου έδειξε το πέρασμα και μου ευχήθηκε καλή τύχη.

 

 Ξαφνικά βρέθηκα έξω από ένα σπίτι τότε είδα μια πόρτα την οποία χτύπησα 4 φορες. Τότε ακούστηκε μια φωνή από το βάθος του σπιτιού απαντώντας στα χτυπήματα μου.

-Ποιος χτυπά την πόρτα τόσο δυνατά πάλι ;

-Συγγνώμη, με συγχωρείτε,  αν ήμουν αγενής του απάντησα φωναχτά .

-Μπα τι έγινε τώρα θα έχω άλλους επισκέπτες δεν μου έφτανε ο ένας τώρα θα έχω και άλλους .Μου απάντησε αλλά τώρα ακουγόταν πιο κοντά στην πόρτα .

-Με συγχωρείται θα μπορούσα να περάσω και να σας κάνω κάποιες ερωτήσεις ; Του είπα χαμηλόφωνα αυτή τη φορά .

Τότε με πλησίασε και αφού με κοίταξε από πάνω μέχρι και τα νύχια των ποδιών μου, μου ειπε:

-Πέρνα,  αλλά πρώτα θα μου πεις τι δουλειά κάνεις .μου τόνισε αυστηρά .

-Συγγνώμη και πάλι απλώς είμαι δημοσιογράφος ενός περιοδικού και χρειάζομαι κάποιες πληροφορίες .του είπα και με άφησε να περάσω .

-Ενδιαφέρον επάγγελμα. Θες να σου προσφέρω κάτι;  μου είπε σκεπτικός .

 

-Όχι του απάντησα με ένα αυστηρό και μετρημένο χαμόγελο .

 

-Όπως νομίζεις .Θα μου πεις τώρα τι ακριβώς θες να σου πω για εμένα;

-Θα ήθελα να σας κάνω ερωτήσεις σχετικά με την ζωή σας και τα δημιουργήματα σας .

 

-Φυσικα αλλά πρώτα περίμενε για να ανάψω τη φωτια.μου είπε και απομακρύνθηκε

 

-Θα ήθελα λίγο από τον χρόνο σας.

-Εντάξει ξεκινά γιατί θα νυχτώσουμε και δεν θα ήθελα να μου βρεις δικαιολογία ότι νύχτωσε μια να ξεμείνεις σπίτι μου , είπε θυμωμένα

 

-Φυσικά δεν θα πάρει πολύ του είπα κάπως απόμακρη .

Κάθεται στην παλιά καφέ πολυθρόνα που είχε ιδιαίτερα σκαλιστά σχέδια και με κοιτάει ανυπόμονος για τις ερωτήσεις. Τότε του είπα

-Θέλετε να ξεκινήσουμε του είπα κάπως χαμογελαστή

-Άντε ντε, εσένα περιμένω

-Εντάξει. Μπορείτε να μου πείτε τον λόγο που δεν θέλατε να γίνεται δικηγόρος ;

-Γιατι εγώ είχα όνειρα, είχα μεγάλη φαντασία, μια και  από μικρός μου άρεσε να μπαίνω σε μια βάρκα και να με πηγαίνει αυτή όπου θέλει. Μου άρεσε η περιπέτεια , μου απάντησε κοιτώντας ψηλά το ταβάνι

Είχα μείνει άφωνη από την απάντηση που μου έδωσε αλλά και επειδή πίστευα ότι για να κοιτάζει το ταβάνι κάτι θα έβλεπε οπότε φοβήθηκα μην πέσει και μας πλακώσει .Αλλά συνέχισα .

-Γιατί σας άρεσε να γράφετε βιβλία ;

-Γιατί με κάνουν να ξεχνιέμαι αλλά και επειδή είναι αυτό που μου αρέσει να κάνω για να ταξιδεύει το μυαλό μου .

Τότε του είπα: Πρώτη φορά έχω συναντήσει άνθρωπο που έχει τόσο πάθος με τη δουλειά του .

Απλώς μου αρέσει η δουλειά μου .

   -Ποιο είναι το αγαπημένο σας μυθιστόρημα από αυτά που έχετε γράψει ;

-Προσωπικά το 20.000λευγες κάτω από την θάλασσα.

-Εχετε παιδιά ;

-Ναι τρεις κόρες βέβαια οι δύο είναι θετες, αλλά δεν παύουν να είναι παιδιά μου αλλά δεν θα ήθελα άλλες προσωπικές ερωτήσεις .

Συμφώνησα κουνώντας καταφατικά το κεφάλι μου

-Συγγνώμη,  αλλά θα μπορούσα να έχω λίγο νερό ;

-Πριν σε ρώτησα και αρνήθηκες αλλά δεν πειράζει ένα λεπτό ,είπε και περπάτησε να μου βάλει λίγο νερό .

-Ευχαριστώ πολύ .του απάντησα χαμογελώντας .

-Νερό σου πρόσφερα  όχι τα αριστουργήματα μου , μου απάντησε τονίζοντας την σπουδαιότητα των έργων του .

-Ψωνιο,  είπα προσπαθώντας να μην με ακούσει .

Τότε κοιτάζοντας με μισό μάτι μου είπε  -Τελείωσες με τις ερωτήσεις .

-Αν μπορούσα να σας κάνω μια τελευταία ;

-Εε και δεν την κάνεις .μου είπε

-Είσαστε ευτυχισμένος με τον γάμο σας ή θα θέλατε να αλλάξετε κάτι ;

-Κάνουν τέτοιες ερωτήσεις σε έναν σπουδαίο άντρα που στον επάνω όροφο του σπιτιού είναι η γυναίκα του ;

-Γιατί όχι ;

-Ρωτάς γιατί ή μήπως παράκουσα ;

-Ναι σας ρώτησα τον λόγο , του είπα με αυτοπεποίθηση και σιγουριά

-Γιατί αν κατέβει η μαντάμ Βερν θα μας κάνει βραδινό για να φάει , μου απάντησε λες και ήταν έτοιμος να αρχίσει να τρέχει .

Εγώ επεμεινα οπότε δεν είχε άλλη επιλογή μέχρι που διστακτικά μου είπε -Δεν θα άλλαζα με τίποτα το μεγαλείο της οικογενειακής υποστήριξης ούτε και την εξαίσια γυναίκα μου βέβαια το εξαίσια το είπε με έναν δισταγμό αλλά δεν έδωσα περισσότερη βάση στο θέμα .

-Σας ευχαριστώ του απάντησα χαρούμενη που είχα συγκεντρώσει όλες τις ερωτήσεις, αλλά εκείνος όχι και τόσο .

-Μας υποχρέωσες! μου απάντησε κοιτώντας  με νευριασμένος .

Ήταν ήδη βαρύ το κλίμα και δεν ήθελα να προκαλέσω χάος οπότε έπρεπε να τα μαζέψω και να φύγω τότε του είπα

-Πρεπει να φύγω γιατί θα με ψάχνουν είπε διστακτικά .

-Στο καλό μου είπε όχι και τόσο χαρούμενος .

Φυσικά όταν απομακρύνθηκα άκουσα τον ήχο της πόρτας να κλεινει τόσο δυνατά λες και χτυπουσε καμπανα .

     Ξαφνικά βρέθηκα πάλι δίπλα στον θείο μου τότε του είπα ότι έγινε με τον κύριο Ιούλιο Βερν και ξεκαρδίστηκεστα γέλια. Φυσικά του είπα ότι δεν θα ξαναπήγαινα γιατί η γυναίκα του θα με σκότωνε αν μάθαινε ότι πήγα και έσκασα και εγώ στα γέλια .Τέλος φυσικά δεν ξέχασα να σχολιάσω ότι μου φάνηκε λίγο ψώνιο !

     Καλλιόπη Παντελάκη

                                    Γ'5                                                    

Δεν υπάρχουν σχόλια: